Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Dokker Stepway má české ceny, levná není ani náhodou
18.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ nové foto) Allroadový Dokker Stepway už má české ceny. S 1,2 TCe startují nad třísettisícovou hranicí, diesel 1,5 dCi je o 25 tisíc dražší.
Nedávno jsme řešili, že by neustále rostoucí rumunská značka pod křídly Francouzů měla kvůli klesajícím či stagnujícím prodejům některých modelů zredukovat portfolio. Zřejmě z důvodu stále větší popularity segmentu SUV a crossoverů tak mohlo být ohroženo například Lodgy nebo Dokker. Přihlédneme-li však k pařížským polonovinkám značky, jejichž premiéra proběhla před dvěma měsíci, pak to vypadá, že červenou kartu dostane nakonec Logan MCV. Nic ale ještě není potvrzeno, a tak se raději vraťme k jedné z pařížských premiér, jenž se konečně objevila na českém trhu.
Dokker Stepway, jakožto kříženec levného MPV s geny dodávky, která pro ohromení příznivců allroadů a scoutů používá „plastovější” vzhled, se vyznačuje tím, čím všechny ostatní verze Stepway. Konkrétně se bavíme o plastových lemech předních a zadních blatníků, unikátních šestnáctipalcových litých kolech, pseudochromovaných střešních ližinách, krytech zrcátek a okolí mlhovek nebo o ochranných krytech na spodní části dveří.
Pár odlišností pak najdeme i v kabině, ty však mají co do činění hlavně s jinou barvou čalounění a jeho prošívání, dále s dekory a zejména pak s výbavou. Ta vychází z nejvyšší výbavy Arctica a přináší kromě zmíněného ještě něco navíc. Pod kapotou se přitom objevuje dvojice pohonných jednotek, přičemž základem je downsizovaný benzinový čtyřválec 1,2 TCe s turbodmychadlem. I v jeho případě se bavíme pouze o pětistupňové manuální převodovce a pohonu předních kol.
Spolu s výkonem 85 kW (115 koní) a točivým momentem vrcholícím na 190 Nm přichází schopnost akcelerace z klidu na stovku za 11,1 sekundy a maximální rychlost 175 km/h. Nejdynamičtější Dokker v pohorkách je schopný podle Renaultu zároveň jezdit v průměru za 5,8 l/100 km. Pokud byste této hodnotě nevěřili, zřejmě budete více věřit hodnotě 4,5 l/100 km, která náleží druhé a poslední verzi 1,5 dCi jezdící na naftu. Ta se může pochlubit výkonem 66 kW (90 koní) a 200 Nm.
Než se dostaneme k cenám, jen v rychlosti zmíníme seznam standardní výbavy. Ten počítá mimo jiné s paketem Cool Music zahrnujícím manuální klimatizaci a audio systém se vstupem na USB a rozhraním Bluetooth, 16palcovými litými koly, podélnými střešními lištami, mlhovkami, posuvnými dveřmi na obou bocích, vnějšími zpětnými zrcátky v barvě Dark Metal nebo ochrannými prvky nárazníků lakovanými nastříbrno.
Není to nezajímavá nabídka, neboť za všechny tyto prvky musíte běžně připlácet. Také multimediální systém Media Nav s navigačním systémem a audiostreemingem je v případě Stepway o pět tisíc korun levnější než u běžnější verze ve výbavě Arctica. To ovšem neznamená, že by se Dokker Stepway obešel bez dražších volitelných doplňků. Dokoupit tak můžete třeba metalický lak (12 900 Kč), tempomat (6 000 Kč), zadní parkovací senzory (6 000 Kč) nebo vyhřívání předních sedadel (6 000 Kč).
A co tedy Dacia žádá za samotný vůz? Nemálo, ceny modelu příliš neodpovídají pověsti rumunské automobilky. Nejdostupnější verze s 1,2litrovým benzinovým motorem naladěným na 115 koní přijde na 311 900 Kč, dražší varianta s 1,5dieselovým turbodieselem, jež produkuje koní 90, pak na 336 900 Kč. Oproti základu, který startuje na 210 tisících korun, se tak jedná o značný rozdíl, je ale dán hlavně tím, že Stepway je k mání jen s nejlepšími motory a ne zrovna nicotnou výbavou. Faktický rozdíl oproti ekvivalentní verzi bez outdoorové výstroje činí 22 tisíc Kč.
Jestli je to pro vás zajímavá nabídka, budete jistě nejlépe vědět sami. Dále koumat nad nabídkou Dacie můžete jako obvykle v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 1 MB).










Dacia Dokker Stepway dokazuje, že za styl se platí. Na českém trhu totiž vychází minimálně na 312 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před hodinou
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
před 2 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 8 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
