Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Logan 10th Anniversary: výroční model těží z bohatší výbavy či jiných světel
20.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Logan slaví 10 let na trhu. K mání je s benzinovou Jedna-dvojkou nebo 1,5litrovým turbodieselem a nelogickým ovládáním bočních oken.
Ač se to možná nezdá, Dacia Logan je na trhu již desátým rokem. Od té doby jsme mohli přivítat bezpočet variací, také se před čtyřiadvaceti měsíci ukázala druhá generace. Prodáno bylo několik set tisíc exemplářů (nejlepší byl rok 2009, kdy bylo registrováno 104 235 kusů), což rumunské automobilce postupně zvýšilo její podíl na trhu. Tomu samozřejmě napomohly i další modely, její novodobá životní dráha však zřejmě s levným sedanem bude spjata navždy. Není proto divu, že do prodeje míří limitovaná edice.
Název 10th Anniversary s ohledem na desetileté působení na trhu asi nepřekvapí, vskutku zajímavý je ovšem výčet změn. Výroční Logan dostal pozměněné světlomety, modifikovaný zadní nárazník či směrová světla integrovaná do bočních zrcátek. Nechybí ani speciální plaketky, litá kola však již pochází ze základní nabídky. V rámci rozšířené výbavy je ovšem dostáváte zdarma, respektive započítané v ceně.
Více modifikací najdeme uvnitř, kde se objevila palubní deska převzatá z Renaultu Symbol. Nová je pak i středová konzole, jejíž součástí se stal dotykový displej či navigační systém. Standardem se stala rovněž automatická klimatizace, zakázkové čalounění nebo dekorační lišty dveřních prahů. Zmínit pak můžeme ještě tempomat nebo kůží obšitý volant, madlo ruční brzdy a hlavici řadicí páky.
Zajímavé je pak uspořádání tlačítek ovládajících boční okna. Ty přední totiž najdete klasicky na vnitřních dveřních panelech, zadní jsou ovšem nezvykle umístěny na středové konzoli. I toto řešení má přitom souvislost s v Turecku vyráběným modelem Symbol, což je de facto Logan s jiným logem a trochu bohatší standardní výbavou.
Tím jsou ovšem změny u konce, v motorovém prostoru již najdeme standardní pohonné jednotky. Vybírat přitom můžete mezi 1,2litrovým benzinovým čtyřválcem produkujícím 75 koní, který vychází na 9 400 EUR (cca 258 500 Kč), nebo 1,5litrovým turbodieselem, jenž startuje na sumě 11 300 EUR (310 750 Kč). Zájemci by si ovšem měli pospíšit, neboť k mání bude pouze 2 000 exemplářů.















Dacia Logan dostala u příležitosti desátého výročí rozšířenou výbavu i lehce modifikovaný interiér
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva