Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Logan 10th Anniversary: výroční model těží z bohatší výbavy či jiných světel
20.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Logan slaví 10 let na trhu. K mání je s benzinovou Jedna-dvojkou nebo 1,5litrovým turbodieselem a nelogickým ovládáním bočních oken.
Ač se to možná nezdá, Dacia Logan je na trhu již desátým rokem. Od té doby jsme mohli přivítat bezpočet variací, také se před čtyřiadvaceti měsíci ukázala druhá generace. Prodáno bylo několik set tisíc exemplářů (nejlepší byl rok 2009, kdy bylo registrováno 104 235 kusů), což rumunské automobilce postupně zvýšilo její podíl na trhu. Tomu samozřejmě napomohly i další modely, její novodobá životní dráha však zřejmě s levným sedanem bude spjata navždy. Není proto divu, že do prodeje míří limitovaná edice.
Název 10th Anniversary s ohledem na desetileté působení na trhu asi nepřekvapí, vskutku zajímavý je ovšem výčet změn. Výroční Logan dostal pozměněné světlomety, modifikovaný zadní nárazník či směrová světla integrovaná do bočních zrcátek. Nechybí ani speciální plaketky, litá kola však již pochází ze základní nabídky. V rámci rozšířené výbavy je ovšem dostáváte zdarma, respektive započítané v ceně.
Více modifikací najdeme uvnitř, kde se objevila palubní deska převzatá z Renaultu Symbol. Nová je pak i středová konzole, jejíž součástí se stal dotykový displej či navigační systém. Standardem se stala rovněž automatická klimatizace, zakázkové čalounění nebo dekorační lišty dveřních prahů. Zmínit pak můžeme ještě tempomat nebo kůží obšitý volant, madlo ruční brzdy a hlavici řadicí páky.
Zajímavé je pak uspořádání tlačítek ovládajících boční okna. Ty přední totiž najdete klasicky na vnitřních dveřních panelech, zadní jsou ovšem nezvykle umístěny na středové konzoli. I toto řešení má přitom souvislost s v Turecku vyráběným modelem Symbol, což je de facto Logan s jiným logem a trochu bohatší standardní výbavou.
Tím jsou ovšem změny u konce, v motorovém prostoru již najdeme standardní pohonné jednotky. Vybírat přitom můžete mezi 1,2litrovým benzinovým čtyřválcem produkujícím 75 koní, který vychází na 9 400 EUR (cca 258 500 Kč), nebo 1,5litrovým turbodieselem, jenž startuje na sumě 11 300 EUR (310 750 Kč). Zájemci by si ovšem měli pospíšit, neboť k mání bude pouze 2 000 exemplářů.















Dacia Logan dostala u příležitosti desátého výročí rozšířenou výbavu i lehce modifikovaný interiér
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 8 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejčtenější články
Z „echt rakouského” vzhledu nového Audi si utahuje polovina internetu, sériová verze přesto nebude jiná
7.9.2025Dělníci v továrně Hyundai jdou do stávky, chtějí - čtete správně - vyšší věk odchodu do důchodu
7.9.2025Porsche odhalilo novou 911 Turbo S a je to další hybridní nesmysl vážící pomalu 2 tuny, přesto bude vyžadovat péči jako kojenec
7.9.2025Nejnovější Mercedes ukazuje, v jak hrozivém stavu značka je. Plné odhalení ho nečiní o nic lákavějším, hmotnost auta firma odmítá zveřejnit
7.9.2025BMW odstartovalo novou éru a její prvotina vypadá dobře, ale podívejte se na základ
8.9.2025
Živá témata na fóru
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.07. 23:35 - Eda
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 15:43 - pavproch
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12