Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Sandero Cup 2014: v závodech pro „chudé” je hlavní cenou silniční Sandero
23.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud se vám podaří zvítězit v sezóně, která má vyjít maximálně na 820 tisíc korun, dostanete rovněž vstupenku do prestižnější série Renaultu.
Automobilové závody rozhodně nejsou levnou zábavou, přičemž nemusíme vzhlížet třeba rovnou k Formuli 1, kde rozpočty jednotlivých týmů dosahují astronomických částek. Stačí pohled na startovné i nižších soutěží a rázem je jasné, že dovolit si to nemůže každý nadšenec. To se ovšem ve Španělsku rozhodli změnit - v příštím roce tam odstartují šampionát, který by každý tým měl vyjít na 30 000 Eur (cca 819 000 Kč).
Za danou částku ovšem nedostanete pouze startovné. Podle Renaultu, který za celou myšlenkou stojí, jsou tím totiž vyjádřeny veškeré náklady na celou sezónu. To zahrnuje rovněž dopravu mezi závody a především samotné náčiní, kterým se stává Dacia Sandero s 1,2litrovým motorem o výkonu 75 koní. Ta přitom tvoří největší část daného rozpočtu (vyjde na cca 17 000 Eur/464 100 Kč).
Na druhou stranu, takový automobil je již plně připraven na závody. Pod nepříliš pozměněnou karoserií se totiž skrývají vícebodové závodní pásy a sportovní sedadla, tlumiče Bilstein a pružiny H&R nastavené na asfalt (jinde se nepojede), závodní brzdové destičky a kapalina, ochranná klec, hasicí přístroj, mechanická deaktivace elektřiny či sportovní výfuk a pár ochranných plátů na podvozku.
Daná sezóna by pak měla zahrnovat osm podniků, ve kterých byste měli alespoň šestkrát zabodovat. Pokud se vám to povede, postoupíte do závěrečného kola, kde se již hraje o hlavní cenu. A tou není nic jiného než vůz, který vám celou sezónu dělal společnost. Tedy Dacia Sandero 1,2 o výkonu 75 koní, ovšem v civilním provedení.
Nic moc, říkáte? Tím ovšem odměňování nekončí. Renault totiž vítězi rovněž nabídne vstupenku do mnohem prestižnější soutěže. O jakou však půjde, to již nezmiňuje. Lákadlo je to ale očividně veliké, i když tuzemským týmům by asi rozpočet patřičně narostl, neboť uvedená výše rozhodně nepočítá s transferem z České republiky a pobytem ve Španělsku...





Upravená Dacia Sandero bude levným závodním nářadím, jehož pořízení a provoz nemají stát více než 820 tisíc korun na sezónu
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 10 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Porsche má se skutečným nástupcem Macanu popřít 94 let trvající tradici značky, byl by to další omyl ve spirále přešlapů
8.9.2025Šéf BMW přiostřil svůj odpor k EU. Zákaz spalovacích aut je podle něj „velký omyl”, zabije polovinu autoprůmyslu v Evropě
8.9.2025Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Škoda odhalila skoro hotový Epiq. Chce s ním bodovat díky jeho ceně, v poměru k užitné hodnotě bude skutečně epická
8.9.2025Ruský miliardář se zbavil jedné z nejúchvatnějších superjachet světa, možná mu došly peníze na její provoz
8.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva