Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu Copen 2015: nová generace odhalena únikem, zatím jen pro Japonsko
20.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský roadster nabídne bohatou výbavu i ostrý vzhled. V rámci technických parametrů chce zaujmout hlavně nízkou spotřebou.
Populární malý roadster se konečně vrátil v produkčním provedení. To nám sice nepředstavila japonská značka oficiální cestou, neboť za vším vězí uniklá brožura, i přesto je nač koukat. Máme totiž záběry ze všech stran, přičemž vyčíst můžeme i zásadní informace o rozměrech a pohonné jednotce. Tou se stane přeplňovaný 0,6litrový tříválec, který bude přední kola zásobovat výkonem 64 koní a točivým momentem 92 Nm.
Jízdní dynamikou se brožura bohužel nezabývá, o spotřebě však již informuje, stejně jako o výběru převodovek. Pokud tedy sáhnete po standardním pětistupňovém manuálu, měli byste jezdit za 4,5 l/100 km. V případě automatu CVT pak žíznivost činí 3,9 litru na 100 kilometrů, odpich z místa však dozajista nebude takový jako u verze s ručním řazením.
Přesunout se můžeme k rozměrům, které počítají s délkou 3 395 mm, šířkou 1 475 mm a výškou 1 280 mm. Nový Copen tak ideálně zapadá do pravidel kategorie kei-car, která mu diktuje maximálně 0,66litrový objem motoru, 3,4metrovou délku a 1,48metrovou šířku. S ohledem na dvojici sedadel pak není překročena ani meta čtyř povolených míst v kabině.
Samotný vzhled přitom takřka do puntíku odpovídá předchozím konceptům, o zaměnitelných panelech karoserie však momentálně mnoho prozradit nemůžeme - obrazový materiál v tomto směru mlčí a naše japonština až tak skvělá není. Na druhou stranu, i kdyby tato finesa nakonec nebyla k mání, nový Copen stále má přitažlivosti na rozdávání.
Uvnitř by pak již v základu neměla chybět patřičně našlapaná výbava, jež počítá třeba s koženým čalouněním, vyhřívanými sedadly klimatizací, multimediálním systémem s navigací nebo bezklíčovým vstupem. Tomu by měla odpovídat o trochu vyšší cenovka, ta však již v brožuře chybí. Stejně jako není známo, zda novinka zamíří i mimo japonský trh - v Evropě ji však s ohledem na absenci Daihatsu s největší pravděpodobností neuvidíme, pokud se tedy Japonci neodhodlají k návratu.





Nové Daihatsu Copen se ukázalo do posledního detailu, i když prozatím ne oficiální cestou
Zdroj: Worldscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 10 hodinami
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včera
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
před 3 hodinami
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
před 4 hodinami
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
před 6 hodinami
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
před 7 hodinami
Škoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
