Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu odhalilo hned osm novinek, návrat do Evropy ale zatím nechystá
30.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka se na autosalonu v Jakartě prezentovala osmi novými modely a koncepty. Problémy s nimi bude mít hlavně znovuzrozený Datsun.
O indonéském trhu s auty jsme se letos, i když vesměs nepřímo, zmiňovali poměrně často. Stalo se tak především díky znovuzrození automobilky Datsun, pro kterou jde o jednu z hlavních cílových destinací. Jednoduché to ovšem značka mít rozhodně nebude, neboť ke změně bude muset přesvědčit hlavně zákazníky Daihatsu. Právě tento japonský výrobce má totiž na indonéský trh značný vliv a ze své pozice rozhodně nehodlá ustoupit bez boje, neboť na právě skončeném autosalonu v Jakartě představil hned osm novinek.
Dopodrobna představovat si všechny samozřejmě nebudeme, už jen z toho důvodu, že značka Daihatsu se z Evropy stáhla. Minimálně v případě hatchbacku Ayla se však sluší pár slov prohodit. Vůz totiž automobilka vyvinula společně s Toyotou, přičemž pod kapotu umístila litrový tříválec o výkonu 67 nebo 71 koní. To sice nezní jako zrovna enormní síla, v kombinaci s hmotností pouhých 800 kg (samotný motor váží jen 69 kilo) by ovšem jízdní dynamika mohla být ucházející.
Přesná data bohužel k dispozici nemáme, více ovšem víme o samotných variantách představených na autosalonu v Jakartě. Jedná se totiž hned o tři verze, z nichž GT vybavené střešním sáním, mohutným zadním křídlem a 18palcovými koly O.Z. cílí na sportovní nadšence. Model Luxury pak již podle názvu přináší zejména bohatou vnitřní výbavu, zatímco u verze X-Track lze očekávat vyšší světlou výšku a ochranné černé plasty podél karoserie.
Jen těmito modely se ovšem Daihatsu na svém stánku neprezentovalo. Kromě modelu Ayla X-Track totiž dorazil také koncept CUV, který má rovněž terénní ambice. Zároveň ovšem přihazuje dělenou záď, jejíž spodek lze využít jako piknikové sezení, nebo posuvnou zadní řadu sedadel. Tento model má přitom velkou šanci na sériovou výrobu, ovšem pod názvem Terios.
Pokračovat můžeme MPV nazvaným UFC-2, který je evoluční verzí loňského konceptu. I letos přitom na nějakých třech metrech délky hostí hned sedm sedadel, což rozhodně není nezajímavé. Na obdobně praktickou notu pak hraje model D-R Estate, který taktéž vychází z provedení roku 2012, tentokráte však již nejde o roadster, nýbrž o dvoumístné kombi.
Poslední dva příspěvky, koncepty NC-Z a NC-Y, jsou pak očekávanými nástupci modelu Daihatsu Charade. Stát mají na zkrácené platformě hatchbacku Ayla, přičemž trh mají ohromit především úspornými benzinovými motory. Více informací ale kupodivu nezaznělo ani na autosalonu, počkat si tak zřejmě budeme muset na představení sériových verzí.
Daihatsu Ayla GT, Luxury a X-Track



Daihatsu NC-Y a NC-Z
Daihatsu D-R Estate
Daihatsu UFC-2
Daihatsu CUV
Zdroj: Daihatsu přes Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
26.11.2025
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK a WSSP - Jerez 2. den včera 18:08
- 22 jezdců Superbike s Iannonem včera 17:05
- MS-Supersport, nové týmy - 3 Češi včera 16:29
- Startovní listina Sportbike 2026 včera 16:09
- Iannone ve WSBK 2026 za tým Cainam Racing včera 10:00
Nejnovější články
Bývalému olympionikovi zabavili vzácný Mercedes za stovky milionů a jdou po něm, je teď mezi 10 nejhledanějšími lidmi světa
před 11 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Další dvě automobilky zavelely k rychlé deelektrifikaci, dokonce u už prodávaných vozů. Jízda na mrtvém koni je přivádí ke krachu
včera
Nové Porsche Cayenne dál šokuje svou otylostí. Je vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
včera
Uvaří je jako žábu. Další země nechá řidiče elektromobilů platit za každý ujetý km, protože silnice se samy neopraví
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
