Nissan poodhalil své plány s Datsunem, do roku 2014 jej v Evropě nečekejte

Levná značka má Nissanu pomoci k vyšším prodejům a splnění vlastního strategického plánu. Činit se začne v Jižní Africe, Indii, Indonesii a Rusku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nissan poodhalil své plány s Datsunem, do roku 2014 jej v Evropě nečekejte

27.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nissan poodhalil své plány s Datsunem, do roku 2014 jej v Evropě nečekejte

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Levná značka má Nissanu pomoci k vyšším prodejům a splnění vlastního strategického plánu. Činit se začne v Jižní Africe, Indii, Indonesii a Rusku.

V průběhu loňského roku se automobilkám z celého světa povedlo překonat jeden rekord. Vůbec poprvé v historii totiž bylo vyrobeno přes 60 milionů nových automobilů. Na každý den tak připadá nějakých 165 tisíc kusů, což rozhodně není malé číslo. S ohledem na naše zpravodajství zabývající se hlavně evropskými trhy je ovšem jasné, že Starý kontinent zasáhl jen menší měrou (přesně pětinou). Je proto více než logické, že v letech budoucích se automobilky hodlají soustředit hlavně na trhy mimoevropské.

Typickým příkladem těchto snah se zdá být značka Datsun. Znovu vzkříšené aktivum Nissanu se totiž v roce 2014 zaměří na Jižní Afriku, Indii, Indonesii a Rusko. Z posledně jmenované země přitom dorazí velká část komponentů, neboť technologickou stránku bude Datsun sdílet s novými modely Lady. Spolupráce ruského AvtoVAZu a aliance Renault-Nissan ostatně není ničím novým a příští rok tak pouze zesílí.

Představení levné odnože i specifikování konkrétních trhů pro Datsun je přitom součástí globální strategie Nissan Power 88, podle které by automobilka v roce 2016 měla dosahovat osmiprocentního čistého zisku (na této úrovni se pohybují spíše prémiové značky) a zároveň obsadit 8 % globálního trhu. Což by podle výše zmíněných výsledků znamenalo prodej minimálně 4,5 milionu vozů.

Zajímavé je, že tohoto cíle již Nissan dosáhl bez jakékoliv levné značky. Loni se mu totiž podařilo celosvětově prodat 4,9 milionu vozů (417 636 kusů v Evropě, 1,14 milionu v Americe a 1,18 milionu v Číně). S příchodem Datsunu by tak automobilka mohla začít ohrožovat i velkou trojku v podání Toyoty, General Motors a Volkswagenu. I když v takovém případě by Datsun musel být veleúspěšný.

Záležet samozřejmě bude nejen na kvalitě, výbavě a ceně modelů této odnože, ale také na vzhledu. Malou nápovědu by přitom mohl přinést vůbec první snímek přídě nového Datsunu, který by se měl představit ještě letos. Zatím ale více než co jiného ukazuje hlavně logo značky.


Nissan poodhalil své plány s Datsunem, do roku 2014 jej v Evropě nečekejte - 1 - Datsun 2014 01Nissan poodhalil své plány s Datsunem, do roku 2014 jej v Evropě nečekejte - 2 - Datsun 2014 02Nissan poodhalil své plány s Datsunem, do roku 2014 jej v Evropě nečekejte - 3 - Datsun 2014 03
Znovuvzkříšení značky Datsun bylo poprvé oznámeno v loňském roce. V tom příštím bychom se měli dočkat prvního produkčního modelu po 31 letech

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.