Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije
15.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí generace modelu Sirion modernizovala exteriér i kabinu. Mimo to se technici zaměřili na motory, z nichž ten slabší chce jezdit za 3,6 l/100 km.
Značka Daihatsu na evropském kontinentu již příliš známa není, přestože se de facto jedná o jednu z nejstarších japonských automobilek. Její kořeny lze totiž vysledovat až do roku 1907. S příchodem nového milénia však musela bojovat s čím dál tím méně výhodným kurzem, který její modely činil neprodejným. Nakonec tak bylo rozhodnuto o ukončení veškerých operací na Starém kontinentu, přičemž dnes by již nemělo v Evropě existovat jediné oficiální dealerství či skladový vůz.
To jsou ovšem dávno známá fakta, přejít tedy můžeme k těm novým. Na domácím trhu totiž Daihatsu omladilo model Boon, který známe jakožto Sirion. Zajímavé přitom je, že pokud budeme používat evropský název, pak se jedná o facelift třetí generace. V případě Daihatsu Boon ovšem jde teprve o druhou, neboť předtím automobilka do Evropy vyvážela model Storia.
I toto „papírování“ ale nechme stranou. Místo toho se zaměříme na samotnou modernizaci, která vozu nadělila pozměněnou čelní masku a 14palcová litá kola ve vyšších úrovních výbavy. Ty nižší si nadále ponechají ocelové disky, což ostatně platí také o modelech Toyota Passo a Perodua MyVi - i pod těmito názvy se totiž Daihatsu Sirion v Asii prodává.
Zvenčí můžeme zamířit do kabiny, která se pyšní novým jantarovým podsvícením či vylepšeným látkovým čalouněním. Tomu pak společnost dělají stříbrně lakované doplňky, s nimiž přichází také pozměněná středová konzole a přístrojový štít. Ani zde ovšem nic světoborného nečekejte, hlavní pozornost Daihatsu totiž byla zaměřena na motorový prostor.
Ačkoliv i nadále zůstávají v nabídce litrový tříválec a 1,3litrový čtyřválec, jejich „vnitřnosti“ prošly lehkou optimalizací. Slabší pohonná jednotka o výkonu 68 koní tak nově jezdí za 3,6 l/100 km, pokud ji spřáhnete s pětistupňovým manuálem a pohonem předních kol. K mání je ovšem také automat či systém 4x4.
Právě čtyřkolka je pak spojena s druhým agregátem, jenž produkuje koní 90. Divit bychom se tak neměli takřka dvojnásobné průměrné spotřebě (5,3 l/100 km). Stejně jako asi nebude překvapením, že obdobně nastavené mají být ceny.











Daihatsu Sirion je známo pod mnoha jmény, tyto verze se ovšem liší jen jinými logy a znaky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Poslední osmiválcový supersedan světa s ručním řazením končí, obrat výrobce ale dává naději na pokračování
před hodinouDechberoucí, dodnes sotva jetý VW Passat W8 kombi s ručním řazením může být váš, je to dokonalé memento doby
před 2 hodinamiJe to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
před 4 hodinamiFerrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte
před 5 hodinamiZbavit se zbytečných zaměstnanců nakonec pro Mercedes nebylo tak těžké. Stačilo jim nabídnout 13 milionů a jdou sami
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.19. 12:05 - mafel
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.18. 19:16 - petr_riha
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.18. 11:47 - pavproch
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch