Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další čínská značka míří s levnými auty na trh, který ostatní opustili, za 225 tisíc nabízí neuvěřitelné věci
29.7.2022 | Petr Prokopec
Připomíná to trochu situaci okolo elektrických aut - pokud nějakou oblast pod tlakem netržních faktorů opustíte, vždy se najde někdo, kdo s chutí zaujme vaši pozici. Takto zavedení výrobci opustili Rusko, Číňané momentálně dělají pravý opak.
V roce 2018 čínská automobilka Chery představila značku Jetour, v překladu Cesta k vítězství, která byla zaměřena hlavně na mladou klientelu. Stěžejními prvky se tedy staly výrazný design, moderní interiér a nízká cena. V tomto duchu pak Číňané poslali na trh modely X70 a X90, které se v mezičase dočkaly i variant jako X70 Plus či X95. Zájem je zatím opravdu velký, třeba X70 si loni na domácím trhu připsalo na konto 124 647 prodaných exemplářů. To je zhruba stokrát vyšší číslo, než s jakým Škoda v Číně spojuje podobně velký Kodiaq.
Chery se logicky při pohledu na úspěch rozhodlo, že je třeba kout železo, dokud je žhavé. Zvláště poté, co západní automobilky opustily ruský trh. Tedy zemi, kde 4,7metrové SUV, za které si Jetour v základu účtuje pouhých 225 tisíc korun, má značný potenciál. Aktuálně proto dala zelenou strategii Travel+, která počítá s expanzí mimo domovinu. V prvém sledu jsou přitom na řadě právě Rusko a Kazachstán, v tom druhém pak Jetour zamíří do Japonska, Brazílie a Mexika.
Číňané se snahou o vstup na zahraniční trhy nikdy nijak netajili, naopak kvůli tomu loni došlo na reorganizaci značky. Ta se spojila s elektronickým gigantem Huawei, který dostal na starosti vývoj veškeré palubní elektroniky včetně multimediálního či semi-autonomního systému. Zároveň Jetour vyrukoval s konceptem X, který měl předznamenávat jeho budoucí designový směr. Nově pak ukázal i jeho produkční verzi, která do globálních plánu zapadá.
Nové SUV Dashing (původně pojmenované X-1 či Dasheng) se totiž v prvé fázi stane novou vlajkovou lodí značky, a to přesto, že s délkou 4 590 milimetrů za svými sourozenci velikostně zaostává. Je však již osazeno onou technologií Huawei, do které spadá osmipalcový displej nahrazující klasický přístrojový štít a velká 15,6palcová obrazovka multimediálního systému. Ty pak nedoplňuje pouze hlasové ovládání, ale rovněž dotykové panely klimatizace na dveřích.
Jetour přitom již ve standardní výbavě hodlá nabízet třeba vyhřívání volantu či volbu podsvícení interiéru v 256 barvách. Dveře pak bude možné odemykat nejen klíčkem, ale všemi „hračičkami“ užívajícími NFC protokol. Chybět nebude adaptivní tempomat, který bude v blízké budoucnosti nahrazen pokročilejším asistentem. I Číňané pak počítají i s možností modernizace palubních systémů přes internet, servisní zásah tak nebude třeba kvůli každé prkotině.
Dashing má mít nicméně navrch i pod kapotou. V základních konfiguracích sice bude stejně jako jeho příbuzní osazen přeplňovanou jedna-pětkou (156 koní, 230 Nm) či jedna-šestkou (197 koní, 290 Nm), ovšem vrcholné provedení již počítá s kombinací čtyřválce 1,5 TCI a dvou elektromotorů, z nichž každý dostal na starosti jednu nápravu. Celá souprava pak produkuje 326 koní a 565 Nm, mimo to je vůz schopen urazit 100 km čistě na elektřinu.
Tato varianta má přitom do Ruska dorazit v příštím roce, stejně jako další SUV s prozatímním názvem X-2. Ryze benzinový Dashing ale bude k dispozici již letos, a to jak v Číně, tak na pomezí Evropy. Značka přitom své dvě novinky hodlá co nejdříve doplnit off-roady s žebřinovým rámem, stejně jako pick-upy a dodávkami. Pokud přitom zůstane levná jako ve své domovině, pak jí Rusové stoprocentně budou zobat z rukou.









Dashing se v Rusku začne prodávat na podzim, zpočátku jen s benzinovými motory. Posléze však má dorazit i plug-in hybridní verze s 326 koňmi, kterou Číňané budou mít na domácím trhu taktéž k dispozici již letos. Foto: Jetour
Zdroj: Jetour
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 9 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 10 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva