Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další dny rozhodnou o osudu převratné formule Mercedesu, z revoluce může být naprostá blamáž
Když se poprvé objevila na předsezónních testech v Bahrajnu, způsobila obrovský rozruch. A leckdo měl pocit, že před sebou vidíme další mistrovský vůz. Realita je ale úplně opačná a hlasy z Mercedesy říkají, že s W13 buď v Miami zaskóruje, nebo za ním udělá tlustou čáru.
Letos za sebou máme zatím jen čtyři závody Formule 1, a výsledek nejdelší sezóny historie tak nepochybně zůstává otevřený. Jedna věc je ale jistá - na rozdíl od předchozích osmi sezón se Mercedes předvádí v bezprecedentně mizerném světle.
V poháru konstruktérů patří stáji až třetí místo, a to hlavně díky nováčkovi Georgi Russellovi. Sedminásobný šampion Lewis Hamilton se nicméně v kokpitu monopostu W13 trápí a byť v Bahrajnu dojel třetí a v Austrálii čtvrtý, v Saudské Arábii vybojoval pouze jeden bod za desátou příčku a v Imole nebodoval vůbec. Russell přitom skončil čtvrtý, načež vlastně nechápeme, proč se šéf týmu Toto Wolff Hamiltonovi omlouval za „neřiditelnou” formuli.
Již tento týden přijde vůbec poprvé na řadu nový okruh v Miami, který dosud zaujal hlavně svou falešností. Samotnou trať si nicméně jezdci pochvalují, byť ji znají zatím jen ze simulátoru. Jak se celá grand prix semele, uvidíme už v následujících dnech, na pozadí „obvyklého závodění” se ale bude odehrávat ještě jedno drama.
Velmi zajímavé bude sledovat, jak si na Floridě povede právě Mercedes. Ten totiž do Ameriky přiveze řadu změn, které by měly učinit jeho docela jinak pojatý monopost daleko rychlejším. Na Ferrari či Red Bull totiž třícípá hvězda dosud ztrácela v průměru sekundu na kolo, což je ve světě F1 doslova věčnost.
„V Imole jsme zažili opravdu náročný víkend. Ze závodu jsme se ovšem poučili, stejně jako jsme se v mezičase věnovali vývoji ve větrném tunelu a simulacím. Našli jsme řadu oblastí, jak zlepšit náš vůz, přičemž v Miami budeme pokračovat v experimentech, abychom veškeré tyto simulace sladili. Doufejme přitom, že jde o vývoj správným směrem, ve kterém budeme moci pokračovat i v nadcházejících závodech,“ uvedl šéf týmu Toto Wolff s tím, že okruh v Miami je velkou neznámou.
Podstatnější než jeho slova jsou ale zvěsti ze zákulisí. Mercedes totiž nedoufá jen v to, že jej změny pošlou správným směrem, ale hlavně že se s jejich pomocí vrátí do boje o vrcholné pozice. Pakliže ale tým ve svém úsilí selže a v Miami nezaboduje, pak jednoduše ukončí vývoj letošního vozu, sezónu odpíská a bude se soustředit na příští rok. To je vlastně pochopitelné, neboť W13 je poněkud radikální a pokud nepomohou dílčí změny, bude to chtít začít úplně jinak. A z hlediska výsledku letošní sezóny už to nebude mít smysl.
Mercedes je tedy v situaci, že pokud nezareaguje na dosavadní vývoj včas, může přijít o dvě sezóny najednou. Proto si jako milník měl určit závod v Miami, který pro něj bude tak trochu hop a nebo trop. A v druhém případě udělá ze zdánlivě revolučního stroje naprostou blamáž. Bude zajímavé sledovat, kam se osud třícípé hvězdy stojí. O to více se na miamskou grand prix můžeme těšit, začíná už zítra volnými tréninky.





Mercedes W13 se oproti ostatním monopostům liší pomalu až absencí bočnic. Radikální design pak nejspíše v simulacích přinášel nemalé výhody, v reálném světě však stáj táhne dolů. Do Miami proto dorazí s řadou změn. A pokud ty nemohou, třícípá hvězda letošní sezónu odpíská. Foto: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
před 11 hodinamiDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
včeraHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
včeraOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
včeraNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva