Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další hybridní auto totálně selhalo v losím testu, nezvládlo jej ani v nízké rychlosti
4.12.2020 | Petr Miler
Ohledy k přírodě, existují-li v případě dobíjecích hybridů vůbec nějaké, jsou skvělá věc. Pokud jsou ale takto koncipovaná auta současně nebezpečná pro lidi, kteří je řídí, zase tak skvělé to není.
Letos jsme měli možnost vyzkoušet Škodu Superb iV, tedy plug-in hybridní verzi už pěkných pár let vyráběné škodovky střední třídy, a řekneme nepopulární věc - je to mizerné auto. Nebudeme nyní řešit, jak moc je efektivní či ohleduplné k přírodě, jaké má světlé stránky, i takové se najdou. Jako auto je ale o tolik horší než jakýkoli jiný Superb, že to nelze přehlížet.
Přidaná hmotnost devastuje jízdní vlastnosti i komfort podvozku, nevyzpytatelné zapojování elektromotoru do práce při akceleraci i brzdění komplikuje ovladatelnost a pocit jakési nedoladěnosti (nebo nedolatitelnosti?) je při řízení této verze všudypřítomný. Svého času jsme tyto pocity sami před sebou omlouvali tím, že normální člověk bude se Superbem iV stejně jezdit téměř jen tak, že od něj prakticky nic nebude chtít a při takové jízdě obstojí jako kterýkoli jiný. Jenže ono to ani tak omluvit nelze.
Občas se prostě na silnici stanou situace, které nelze předjímat a vůz v nich musí fungovat perfektně. Nakonec, vaši spokojenost s tím či oním autem nedělá 99,9 % času jeho normálního používání, ale 0,1 % extrémních případů, v nichž buď obstojí, nebo ne. Superb iV v některých z nich neobstává a pokud byste nás osočovali ze zaujatosti, podívejte se, jak si letos vedl v tzv. losím testu. Selhal v něm, byl o hodně horší než jiné verze Superbu, které naopak dlouhodobě pro jejich jízdní projev chválíme.
Není to ale jen jeho problém, zejména v případě dobíjecích hybridů se s týmiž neduhy setkáváme velmi pravidelně. Nejnověji to připomíná další simulace náhlého vyhnutí se losovi vběhnuvšímu do silnice v podání tradičních exekutorů losích testů, švédských kolegů z magazínu Teknikens Värld neboli Svět techniky. Ti tentokrát poslali do náročné zkoušky Toyotu RAV4 Plug-in Hybrid letošního modelového roku a selhala v něm ještě více než zmiňovaný Superb iV.
Zatímco ten zkoušku přes nepřesvědčivé chování zvládl alespoň v 70 km/h, což je přibližně o 10 procent horší než dobrý či přijatelný výsledek, Toyota se naposledy imaginárnímu losovi vyhnula v 63 km/h. Šedesát tři kilometrů v hodině. To je tak tragicky nízká rychlost, že v paměti marně pátráme po autě, které by v téže zkoušce bylo tak nepřesvědčivé.
Už v 70 km/h pak plug-in hybridní RAV4 převedla silně přetáčivou reakci na hranici mezi převrácením či „svléknutím” pneumatiky přinejmenším zatížení předního kola. To je chování tak mizerné, že jej v roce 2020 nelze akceptovat ani s oběma zavřenýma očima.
Pozitivním budiž, že Toyota bere věc vážně a přislíbila nápravu, problémem ale zůstává, že podobně nepřesvědčivé chování v krizových situacích předvádí jeden hybrid za druhým. A podle nás jednoduše není možné měnit nižší, často navíc jen papírové emise CO2 za horší, ke všemu aktivní bezpečnost. Člověk za volantem či na místě spolujezdce je také živá bytost a je třeba hledat řešení, které jej v boji za lepší svět nepomíjejí. Hybridní a zejména plug-in hybridní auta se jím po všech zkušenostech být nezdají.















Dobíjecí hybrid Toyoty RAV4 v losím testu Švédů dalece neobstál, jak můžete vidět a videu níže. Tak mizerné chování je rarita i mezi auty tohoto druhu, plug-iny hybridy ale v této zkoušce neobstávají nepřijatelně často. Ilustrační foto: Toyota
Zdroj: Teknikens Värld
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před hodinou
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
Nejnovější články
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před hodinou
Tuzexový sen Čechoslováků jde koupit jako dodnes nejeté auto u oficiálního dealera, lepší stroj času abyste pohledali
před 2 hodinami
Šéfdesignér Mercedesu dostal padáka. Už bylo načase
před 4 hodinami
Jedno z nejlevnějších SUV VW potěší i ojeté cenou a kvalitami, jen pozor na jeho zásadní slabinu
včera
Nejmenší elektromobil Renaultu končí po pouhém roce v prodeji, spolu s ním i celá divize za něj odpovědná
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
