Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 | Petr Prokopec
Vzhled tohoto auta budí rozruch při pohledu z jakékoli strany a úhlu, je ztvárněno velmi podobně jako kontroverzně přijatý pick-up Tasman. Na rozdíl od něj ale aspoň nedráždí cenou.
Z Indie se automobilovou optikou stává stále sympatičtější země. Nedávno to ostatně prokázala Škoda, která tam začala nabízet nové SUV Kylaq. To se vešlo do čtymetrové délky, což je na tomto trhu klíčové kvůli nižšímu zdanění. Díky tomu ovšem mladoboleslavská automobilka může vůz osazený litrovým tříválcem produkujícím 115 koní a ucházející základní výbavou nabízet už za 220 tisíc korun.
Nově se Kylaq dočkal korejské konkurence, neboť Kia odhalila SUV Syros, které na délku měří stejných 3 995 milimetrů. Šířkou 1 800 mm je pak český zástupce překonán, stejně jako je tomu u výšky 1 665 mm. S rozvorem 2 550 mm ale již za kratší kus provazu tahají Korejci. Rozměry nicméně v tomto případě nejsou až tak důležité, neboť vnímat je člověk dokáže až poté, co dokáže přejít design. A ten je podobně oslnivý jako u pick-upu Tasman, tedy vůbec.
Člověk se vlastně musí ptát, co značku nutí k tomu osazovat své novinky vizáží, s jakou nejspíše musí mít problém i samotní autoři. A pokud nikoli, pak se nejspíše se svými kolegy od Jaguaru dělí o „matroš“. Jakkoli lze souhlasit s tím, že kontroverze přitahuje k těmto novinkám pozornost, nejsme si jisti, že automaticky prodává. A jakkoli ani Kylaq není zrovna krasavec, vedle Syrosu bude za hvězdu. V této cenové třídě to ale nakonec není to hlavní.
Přesná cena korejské novinky zatím odhalena nebyla, má stát ale podobné peníze jako Kylaq, tedy něco mezi 200 a 250 tisíci Kč v základu. Dorazit má navíc s bohatší výbavou, neboť již základ disponuje 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem, stejně velkou obrazovkou multimédií a 5palcovým displejem pro ovládání klimatizace. Mimo to nechybí ani posuvná zadní lavice, se kterou lze vykouzlit až 465litrový zavazadelník.
V závislosti na zvolené úrovni výbavy dále můžete počítat třeba s elektricky ovládaným sedadlem řidiče, panoramatickou střechou, audiosystémem Harman Kardon s osmi reproduktory nebo třeba s navigací. Malé SUV ovšem dostane i bezpočet bezpečnostních a asistenčních prvků, s nimiž zvládá autonomní jízdu úrovně SAE2. A korunu tomu všemu má nasadit podvozek, jenž byl uzpůsoben k natolik komfortní jízdě, že v daném segmentu nemůžete pochodit lépe.
Jak moc je dané tvrzení pravdivé, již budou muset vyzkoušet zákazníci. Ti budou mít zpočátku na výběr mezi litrovým benzinovým tříválcem produkujícím 120 koní a 1,5litrovým turbodieselem, jenž byl naladěn na 116 koní. V obou případech přitom výkon míří jen dopředu, a to skrze manuální či automatickou převodovku. Do budoucna ovšem Korejci předpokládají, že portfolio obohatí ještě o plně elektrickou variantu.
To vše zní hezky, stále tu ovšem máme onen velmi rozporuplný vzhled, se kterým Kia míří do jednoho z nejnašlapanějších segmentů v Indii. Konkurencí pro ni totiž nebude jen Kylaq, ale i Hyundai Venue, Tata Nexon, Suzuki Brezza či Mahindra XUV 3XO. Možná i proto Korejci zmiňují, že nehodlají spoléhat pouze na tento trh. Jsme přitom zvědavi, zda se dočkáme i v Evropě, o které se opravdu mluví, byť u toho by byly vyšší ceny, a tedy citelně menší šance na úspěch.












Při pohledu na nový Syros si člověk nevyhnutelně pokládá otázku, co nutí Korejce navrhovat tak rozporuplná auta. Odhlédmete-li ale o toho, jde o zajímavý vůz. Foto: Kia
Zdroj: Kia
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před hodinouBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 9 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 10 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva