Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další nové SUV Škody odmaskováno na ilustracích, vypadá spíš jako mix MPV a kombíku
12.5.2020 | Petr Prokopec
Jeho jméno známe už dlouho a i jeho technikou už se škodovka pochlubila. Zbývá odhalit vzhled, který není zase tak těžké odhadnout z oficiálních fotek maskovaného auta.
Koronavirus sice na nějakou chvíli obrátil svět vzhůru nohama a dokonce i trochu pozastavil veškeré dění, nyní se však soukolí společenského, ekonomického i politického života začínají opětovně roztáčet. Nejinak jsou na tom i výrobci aut, kteří po několikatýdenní odstávce otevírají továrny a chystají se i na premiéry novinek. Jednou z nich se letos stane i Škoda Enyaq, tedy vůbec první mladoboleslavský elektromobil postavený na modulární platformě MEB zasvěcené pouze tomuto pohonu.
V kabině bude novinka nabízet prakticky stejný prostor jako Kodiaq. Obě SUV jsou podobně dlouhé (4 685 mm versus 4 697 mm), stejně jako disponují podobným rozvorem (2 765 mm versus 2 791 mm). Máme tu rovněž značnou shodu v rámci šířky (1 877 mm versus 1 882 mm), Enyaq je nicméně podstatně nižší (1 618 mm versus 1 676 mm). To se samozřejmě projevilo i na jeho vzezření, jež připomíná kombinaci MPV a kombíku na chůdách.
Zda jde o váš šálek kávy, musíte říci sami. Napomoci vám v tom přitom mohou nové neoficiální ilustrace, které vychází z továrních snímků zakamuflovaných prototypů. Dá se přitom předpokládat, že realita příliš vzdálená nebude. Enyaq tak plně zapadne do současných firemních mantinelů, neboť disponuje nízkou a širokou čelní maskou, kvůli aerodynamické plnou, předními světly řezanými ve tvaru křišťálu a nápisem Škoda mezi zadními lampami nabízejícími hrátky ve stylu Audi.
V základní podobě bude Enyaq jako první Škoda od 90. let minulého století nabízena s pohonem zadních kol. Mimo to ovšem budou moci zákazníci sáhnout také po čtyřkolce, stejně jako dostanou na výběr tři velikosti baterií a pět variant hnacího ústrojí. Elektrická novinka je uzpůsobena rychlodobíjení při výkonu až 125 kW, pročež by vám k dobití kapacity z 10 na 80 procent mělo stačit jen 40 minut. Platí to přitom i pro největší akumulátorový paket.
Základem nabídky se stane Enyaq iV 50 vybavená motorem se 148 koňmi a bateriemi o kapacitě 55 kWh, se kterými zvládne 340 km bez nabíjení. Provedení Enyaq iV 60 pak kapacitu navýší na 62 kWh, což vyústí v 390kilometrový dojezd. Výkon elektromotoru u zadní nápravy přitom narostl na 180 koní. Ještě o chlup více, konkrétně 204 koní, pak nabídne Enyaq iV 80, který má kapacitu 82 kWh dostačující na 500 km.
S největším paketem baterií půjde spárovat onen pohon všech kol, respektive tedy kromě zadního i přední elektromotor. V případě varianty Enyaq iV80X je možné počítat s 265 koňmi a dojezdem 460 km, tutéž vzdálenost pak na jedno nabití zvládne urazit i Enyaq iV RS. Ta již dostala do vínku 306 koní, tedy absolutní vrchol v rámci Škody. Stovku pak zvládne za 6,2 sekundy při cestě za maximálkou omezenou 180 km/h kvůli limitům elektrické ústrojí.
Lze už jen dodat, že na druhé straně vozu, tedy v zavazadelníku, lze počítat s 585 litry. V rámci kabiny pak na zákazníky čeká 13palcový volně stojící středový displej, který lze za příplatek doplnit head-up displejem s rozšířenou realitou. Tím nám dostupné informace končí, pročež jen zmíníme, že úspěch vozu záviset na ceně. Ta ale nejspíše bude relativně akceptovatelná jen u nejslabšího a tedy technicky a dynamicky nepříliš oslňujícího provedení.


Chystaná Škoda Enyaq se ukázala na neoficiálních ilustracích...
...jenž vychází z továrních snímků zakamuflovaných prototypů
Zdroje: Škoda Auto, Kolesa.ru
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva