Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další SUV Škody výrazně jinak vypadat nebude, popírá sestup značky o úroveň níž
16.12.2019 | Petr Prokopec
Mladoboleslavští nekráčí po stejné cestě jako VW či Seat, spíše následují Audi a jejich elektrická prvotina nebude kompaktní hatchback, ale výše posazené SUV.
Škoda letos naskočila do elektrického vlaku. Citigo iV či plug-in hybridní Superb jsou však pouhým předvojem prvního vozu sázejícího pouze na dnes nejperspektivnější alternativní pohon. Automobilka nám jej zatím ukázala jen jako koncept Vision iV, nicméně již v příštím roce dorazí produkční verze. Sice bude užívat identickou platformu MEB, avšak půjde jinou cestou, než jakou se vydaly Volkswagen s ID.3 nebo Seat s modelem El-Born. Spíše než těmto značkám se Škoda začíná blížit k Audi, které sází hlavně na elektrická SUV - další nové SUV značky bude na elektřinu a půjde o první skutečně seriozní pokus na tomto poli prorazit.
S ohledem na tuto skutečnost je zřejmě definitivně jasné, že jakékoli pokusy sesadit mladoboleslavskou automobilku na úroveň Dacie nejsou v dohledné době reálné. SUV vždy doprovází vyšší ceny a tím i vyšší marže. Pokud u toho navíc bude elektrické ústrojí, je zjevné, že Škoda se vydá do ještě vyšších sfér, nikoli naopak. Pochopitelně, nikdo neví, co bude za 10 let, ale do té doby se může změnit absolutně cokoli.
Nově tu máme nové neoficiální ilustrace vzniklé na popud nizozemského Autoweeku. Je z nich patrné, že Škoda hodlá pokračovat ve vzestupném stylu. I produkční verze Vision iV tedy bude působit vizuálně hodně dravě, ačkoliv oproti konceptu muselo dojít k nevyhnutelnému zjemnění. Dorazily tedy klasické kliky dveří i menší litá kola, stejně jako zpětné kamery nahradila klasická boční zrcátka.
Lze sice podotknout, že zmiňované Audi již kamery do série poslalo, nicméně i přestože Škoda zamíří na vyšší cenovou úroveň, digitalizace by v tomto ohledu již byla pro zákazníky příliš velkým soustem. Na druhou stranu je ale možné, že kamerami by klidně mohlo disponovat vrcholné provedení, u nějž se počítá s dojezdem přes 500 km. Základ nabídky pak bude spojen s menšími akumulátory a dojezdem okolo 300 km, zatímco střed portfolia počítá se 400 km.
Otázkou je pohonné ústrojí, neboť uvedený VW ID.3 dostal do vínku elektromotory naladěné na 150 nebo 204 koní. Takový výkon ale dost možná nebude stačit, neboť produkční Vision iV bude s délkou 4,67 metru přesahovat svého příbuzného o více než 40 centimetrů. Je tak dost možné, že se na koňské škále posune o stupeň výše. Zvláště když do zavazadlového prostoru by měla novinka pobrat minimálně 550 litrů nákladu.
Interiér je zatím obestřen tajemstvím, nicméně pokud si uvědomíme, že Škoda výrazně přesahuje VW ID.3, který s kratší délkou než u Golfu nabízí uvnitř více místa než Passat, pak produkční Vision iV bude opravdovým rekordmanem. Značka prostornou první i druhou řadu sedadel spojí s luxusní atmosférou, o níž se zaslouží hřejivé materiály či dvouramenný volant připomínající někdejší Mercedes-Benz třídy S.
Očekávat máme i plejádu prvků Simply Clever, ačkoliv jejich skladba se vůči benzinovým a dieselovým vozům značky nejspíše změní. S ohledem na předehřívání totiž nejspíše nebude potřebná škrabka na led ve víčku nádrže. Na druhou stranu, takové deštníky zasazené ve dveřích smysl mít budou, stejně jako bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Dále bychom ale již jen spekulovali, proto raději vyčkáme do příštího roku.
Produkční verze Škody Vision iV nejspíše jinak vypadat nebude...
...oproti konceptu se dočkala pouze zjemnění
Zdroj: Autoweek.nl
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 8 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera