Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius
17.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonská značka na základech malého hatchbacku stvořila kompaktní MPV. Variabilitou interiéru zaujme, vzhledem spíše odrazuje.
Tak jsme byli vedle, jak ta jedle. Před dvěma týdny jsme vás poprvé informovali o dalším modelu znovuzrozené značky Datsun a tipovali, že tímto vozem by se klidně mohl stát sedan. Tedy karosářská varianta, která v cílových destinacích značky ukrajuje z celkového koláče prodejů značné sousto. Japonci nám však vypálili rybník, když představili duchovního nástupce první generace SsangYongu Rodius. Tedy novodobé nejošklivější auto na světě.
Nic z výše zmíněného samozřejmě není součástí oficiální zprávy, podle které se novinka jmenuje Go+. Názvem tak dává najevo krevní pouto s dříve představeným hatchbackem, s nímž se zároveň podělí i o některé komponenty. Po stránce designové ovšem za shodný prvek můžeme považovat pouze předek obou vozů. Na zbytku karoserie nového MPV se totiž Datsun vyřádil stejným způsobem jako pejsek s kočičkou na pověstném dortu.
Důvodem této pastvy pro oči by samozřejmě mohly být už dimenze vozu. S hatchbackem totiž MPV sdílí rozvor 2 450 mm. Jeho délka však byla protažena o podstatných 210 mm, zvláště v zadní části. Proto Go+ působí tak nevyváženě. Rozhodně však nejde o žádného mastodonta, jak by se z fotek mohlo zdát. Při délce 3 995 mm, šířce 1 635 mm a výšce 1 485 mm jde spíše o kompakt, který se protáhne sebeužší uličkou.
Působivé je, že při těchto rozměrech se automobilce povedlo dovnitř naskládat hned sedm sedadel v konfiguraci 5+2. Zadní by tak mohla být brána jako nouzová, chytrá variabilita z nich však klidně může udělat plnohodnotné sezení. Sklápět do podlahy jde totiž i prostřední řada. Vyjma toho je navíc sklopné i sedadlo spolujezdce zcela vpředu, do vozu tak naložíte i opravdu dlouhé předměty.
Vyjma této praktičnosti pak Datsun GO+ nabízí mobilní dokovací stanici pro smartphony, které jsou očividně v Indonésii standardem. Bez nich se totiž hudby uvnitř nedočkáte ani náhodou, neboť středová konzole hostí pouze ovládání klimatizace, tlačítka na stahování oken a hlavici pětistupňové manuální převodovky.
Po stránce motorické víme pouze tolik, že stejně jako u hatchbacku se o pohon bude starat 1,2litrový benzinový motor, který bude výkon přenášet na přední kola. Kolik koní ale nabídne a jaká bude jízdní dynamika, to již Datsun nezmiňuje. Jen dodává, že vůz má stát méně než 100 milionů indonéských rupií (cca 168 200 Kč), vyráběn bude v továrně Nissanu v Purwakartě a do prodeje půjde příští rok.























Nový Datsun GO+ nevypadá zrovna působivě. Uvnitř je to však díky variabilitě sedadel jiná káva
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
USA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 40 minutamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub