Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius
17.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonská značka na základech malého hatchbacku stvořila kompaktní MPV. Variabilitou interiéru zaujme, vzhledem spíše odrazuje.
Tak jsme byli vedle, jak ta jedle. Před dvěma týdny jsme vás poprvé informovali o dalším modelu znovuzrozené značky Datsun a tipovali, že tímto vozem by se klidně mohl stát sedan. Tedy karosářská varianta, která v cílových destinacích značky ukrajuje z celkového koláče prodejů značné sousto. Japonci nám však vypálili rybník, když představili duchovního nástupce první generace SsangYongu Rodius. Tedy novodobé nejošklivější auto na světě.
Nic z výše zmíněného samozřejmě není součástí oficiální zprávy, podle které se novinka jmenuje Go+. Názvem tak dává najevo krevní pouto s dříve představeným hatchbackem, s nímž se zároveň podělí i o některé komponenty. Po stránce designové ovšem za shodný prvek můžeme považovat pouze předek obou vozů. Na zbytku karoserie nového MPV se totiž Datsun vyřádil stejným způsobem jako pejsek s kočičkou na pověstném dortu.
Důvodem této pastvy pro oči by samozřejmě mohly být už dimenze vozu. S hatchbackem totiž MPV sdílí rozvor 2 450 mm. Jeho délka však byla protažena o podstatných 210 mm, zvláště v zadní části. Proto Go+ působí tak nevyváženě. Rozhodně však nejde o žádného mastodonta, jak by se z fotek mohlo zdát. Při délce 3 995 mm, šířce 1 635 mm a výšce 1 485 mm jde spíše o kompakt, který se protáhne sebeužší uličkou.
Působivé je, že při těchto rozměrech se automobilce povedlo dovnitř naskládat hned sedm sedadel v konfiguraci 5+2. Zadní by tak mohla být brána jako nouzová, chytrá variabilita z nich však klidně může udělat plnohodnotné sezení. Sklápět do podlahy jde totiž i prostřední řada. Vyjma toho je navíc sklopné i sedadlo spolujezdce zcela vpředu, do vozu tak naložíte i opravdu dlouhé předměty.
Vyjma této praktičnosti pak Datsun GO+ nabízí mobilní dokovací stanici pro smartphony, které jsou očividně v Indonésii standardem. Bez nich se totiž hudby uvnitř nedočkáte ani náhodou, neboť středová konzole hostí pouze ovládání klimatizace, tlačítka na stahování oken a hlavici pětistupňové manuální převodovky.
Po stránce motorické víme pouze tolik, že stejně jako u hatchbacku se o pohon bude starat 1,2litrový benzinový motor, který bude výkon přenášet na přední kola. Kolik koní ale nabídne a jaká bude jízdní dynamika, to již Datsun nezmiňuje. Jen dodává, že vůz má stát méně než 100 milionů indonéských rupií (cca 168 200 Kč), vyráběn bude v továrně Nissanu v Purwakartě a do prodeje půjde příští rok.























Nový Datsun GO+ nevypadá zrovna působivě. Uvnitř je to však díky variabilitě sedadel jiná káva
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
před 9 hodinamiProdeje elektrických aut v USA po letech růstu razantně klesají, některé značky už je prodávají po kusech měsíčně
před 10 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva