Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě
8.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Unikátní hybridní systém přináší nízké papírové emise, při vysoké ceně jej ale zákazníci nechtějí. Náhrada je již ve vývoji, na naftu ale znovu nevsadí.
Není tomu dlouho, co jsme vám opravdu podrobně představili facelift Peugeotu 508. V rámci článku jsme přitom zmínili i čistě dieselovou verzi modelu RXH, která doplní stávající hybridní provedení a jež pošle výkon pouze na přední kola. Při sepisování tohoto článku nám na této změně nepřišlo nic podivného, o stále širší nabídku se totiž dnes snaží každá automobilka. Jak se ovšem nyní ukazuje, v tiskové zprávě jsme měli číst více mezi řádky.
Jedním z hlavních důvodů daného rozšíření je totiž fakt, že Peugeot by velmi rád ponechal ve svém portfoliu inkriminovaný model 508 RXH, s diesel-elektrickým ústrojím však již nepočítá, neboť interně bylo rozhodnuto, že agregát doslouží do roku 2017. Poté zamíří do nepříliš zaslouženého důchodu, což koresponduje s nevalnými prodeji. A také skutečností, že značka na každém prodaném modelu s ním prodělává.
V tomto směru samozřejmě nemůžeme vinit jen Peugeot 508 RXH, ústrojím zvaným HYbrid4 jsou kromě něj osazeny také modely 508, 3008 a Citroën DS5. Ani v jejich případě ovšem nebyly prodeje enormní, pročež je odchod ze scény nezbytný. Zvláště když přítomnost dieselu hraje do not hlavně evropskému publiku, zatímco značky chtějí oslovit třeba i čínskou klientelu. A ta má raději benzin.
Z dané situace tedy můžeme učinit ten závěr, že francouzský koncern PSA namísto stávajícího hybridního ústrojí pošle do prodeje benzin-elektrické. Následovat přitom bude kroků značky Volvo, která se chystá k podobnému obratu - zatímco u Švédů má být přepřáhnutí z dieselu na benzin bezproblémové a nepříliš nákladné, Francouzi prý budou muset sáhnout hluboko do kapsy.
Nic jiného jim ovšem nezbývá, přičemž podle zdrojů blízkých automobilce již Peugeot pracuje hned na dvou plug-in hybridech. Je přitom otázkou, zda oba počítají s vonnějšími výpary, s ohledem na výše zmíněné bychom se tomu ani nedivili. Jistotou je pak i jejich spojení s lithium-iontovými bateriemi, což je další nemalý náklad. Aktuálně totiž PSA používá ty nikl-metal-hydridové.
Aby přitom těch nesnází nebylo málo, pak budou muset Peugeot i Citroën zainvestovat také do nové převodovky. Stávající šestistupňový robotizovaný manuál totiž má kvůli budoucím emisním limitům nahradit osmistupňový automat. Ten sice bude dodávat Aisin, francouzské značky však musí zapracovat na jeho propojení s hybridními agregáty.
PSA tak ještě čeká dlouhá cesta, pročež je vlastně osvětleno, proč navzdory prodělkům nezamíří HYbrid4 do důchodu okamžitě, ale až během tří let. Jeho konec přitom bude pozvolný, neboť Peugeot 3008 se s ním rozloučí v roce 2016 a obě pětsetosmičky o rok později. Na Citroën DS5 by pak řada měla přijít v mezičase.









Diesel-elektrické ústrojí HYbrid4 míří do důchodu, ačkoliv jej můžete najít pod kapotami Peugeotu 508 RXH...
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 9 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 11 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva