Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě

Unikátní hybridní systém přináší nízké papírové emise, při vysoké ceně jej ale zákazníci nechtějí. Náhrada je již ve vývoji, na naftu ale znovu nevsadí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě

8.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Unikátní hybridní systém přináší nízké papírové emise, při vysoké ceně jej ale zákazníci nechtějí. Náhrada je již ve vývoji, na naftu ale znovu nevsadí.

Není tomu dlouho, co jsme vám opravdu podrobně představili facelift Peugeotu 508. V rámci článku jsme přitom zmínili i čistě dieselovou verzi modelu RXH, která doplní stávající hybridní provedení a jež pošle výkon pouze na přední kola. Při sepisování tohoto článku nám na této změně nepřišlo nic podivného, o stále širší nabídku se totiž dnes snaží každá automobilka. Jak se ovšem nyní ukazuje, v tiskové zprávě jsme měli číst více mezi řádky.

Jedním z hlavních důvodů daného rozšíření je totiž fakt, že Peugeot by velmi rád ponechal ve svém portfoliu inkriminovaný model 508 RXH, s diesel-elektrickým ústrojím však již nepočítá, neboť interně bylo rozhodnuto, že agregát doslouží do roku 2017. Poté zamíří do nepříliš zaslouženého důchodu, což koresponduje s nevalnými prodeji. A také skutečností, že značka na každém prodaném modelu s ním prodělává.

V tomto směru samozřejmě nemůžeme vinit jen Peugeot 508 RXH, ústrojím zvaným HYbrid4 jsou kromě něj osazeny také modely 508, 3008 a Citroën DS5. Ani v jejich případě ovšem nebyly prodeje enormní, pročež je odchod ze scény nezbytný. Zvláště když přítomnost dieselu hraje do not hlavně evropskému publiku, zatímco značky chtějí oslovit třeba i čínskou klientelu. A ta má raději benzin.

Z dané situace tedy můžeme učinit ten závěr, že francouzský koncern PSA namísto stávajícího hybridního ústrojí pošle do prodeje benzin-elektrické. Následovat přitom bude kroků značky Volvo, která se chystá k podobnému obratu - zatímco u Švédů má být přepřáhnutí z dieselu na benzin bezproblémové a nepříliš nákladné, Francouzi prý budou muset sáhnout hluboko do kapsy.

Nic jiného jim ovšem nezbývá, přičemž podle zdrojů blízkých automobilce již Peugeot pracuje hned na dvou plug-in hybridech. Je přitom otázkou, zda oba počítají s vonnějšími výpary, s ohledem na výše zmíněné bychom se tomu ani nedivili. Jistotou je pak i jejich spojení s lithium-iontovými bateriemi, což je další nemalý náklad. Aktuálně totiž PSA používá ty nikl-metal-hydridové.

Aby přitom těch nesnází nebylo málo, pak budou muset Peugeot i Citroën zainvestovat také do nové převodovky. Stávající šestistupňový robotizovaný manuál totiž má kvůli budoucím emisním limitům nahradit osmistupňový automat. Ten sice bude dodávat Aisin, francouzské značky však musí zapracovat na jeho propojení s hybridními agregáty.

PSA tak ještě čeká dlouhá cesta, pročež je vlastně osvětleno, proč navzdory prodělkům nezamíří HYbrid4 do důchodu okamžitě, ale až během tří let. Jeho konec přitom bude pozvolný, neboť Peugeot 3008 se s ním rozloučí v roce 2016 a obě pětsetosmičky o rok později. Na Citroën DS5 by pak řada měla přijít v mezičase.


Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 1 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid15Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 2 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid16Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 3 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid17Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 4 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid18Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 5 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid19Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 6 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid20Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 7 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid21Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 8 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid22Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 9 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid23
Diesel-elektrické ústrojí HYbrid4 míří do důchodu, ačkoliv jej můžete najít pod kapotami Peugeotu 508 RXH...

Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 10 - Peugeot 508 hybrid sedan nove 01Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 11 - Peugeot 508 hybrid sedan nove 02Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 12 - Peugeot 508 hybrid sedan nove 03Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 13 - Peugeot 508 hybrid sedan nove 05Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 14 - Peugeot 508 hybrid sedan nove 06Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 15 - Peugeot 508 hybrid sedan nove 06a
...sedanu 508...

Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 16 - Peugeot 3008 Hybrid4 2012 01Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 17 - Peugeot 3008 Hybrid4 2012 02Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 18 - Peugeot 3008 Hybrid4 2012 03Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 19 - Peugeot 3008 Hybrid4 2012 04Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 20 - Peugeot 3008 Hybrid4 2012 05
...crossoveru 3008...

Dieselový HYbrid4 od PSA skončí, firma prodělává na každém prodaném autě - 21 - Citroen DS5 hybrid perex
...i Citroënu DS5

Zdroj: Blog Automobile

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.