Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy míří čínské auto s jednou z nejbizarnějších přídí sériových vozů, působí tak, že chce sežrat všechny okolo
13.2.2024 | Petr Prokopec
To, nač se díváte, není nový Lexus, ale čínské auto, které myšlenku prémiové divize japonské Toyoty dotáhlo ještě „dál”. Novinka od GAC bude brzy k mání i na starém kontinentu.
Není žádným tajemstvím, že se čínským značkám v Evropě daří stále víc. Patrné je to všude, nejvíce ale v Risku, kde loni získaly 47procentní podíl na trhu, pochopitelně i díky sankcím, které aktivity automobilek jako Škoda, Volkswagen, Renault, Nissan, Hyundai, Kia či Toyota v zemi více či méně neutralizovaly. Ekonomická opatření zavedená mezinárodními mocnostmi ovšem nepřiměly Kreml k ukončení invaze na Ukrajině a ani tamnímu publiku nesebraly touhu koupit si nový vůz. Jen zákazníky odvály od zavedených značek k těm, z nichž mnohé před pár lety ještě neexistovaly či se věnovaly něčemu zcela jinému.
Taková automobilka GAC patří k těm déle fungujícím, založena byla již v roce 1955. Ovšem ještě před nějakými patnácti lety produkovala zhruba jen půl milionu aut ročně, což je na trh s více než miliardou lidí malé číslo. Od té doby šel nicméně výrobce nahoru, ostatně stejně jako jeho konkurenti. Mimo jiné i za pomoci Evropy, kam aktuálně míří minivan M8 druhé generace. Ta byla v Číně odhalena již před dvěma lety, a to pod značkou Trumpchi, která se dříve soustředila na sedany. Momentálně nicméně téměř celé její portfolio tvoří SUV a právě MPV.
M8 na první pohled působí jako Lexus LM, což asi nebude náhoda - první generace japonského minivanu se ukázala již v roce 2019 a byla určena právě pro Čínu. Rusové se mohou těšit na venkovní design vycházející z verze Master Edition odhalené loni, které se oproti základu liší jak tvarem čelní masky, tak i světlomety. Tyto nuance nicméně nemají vliv na rozměry vozu, na délku mu tak vždy naměříme 5 212 milimetrů, na šířku 1 893 mm, na výšku 1 823 mm a v rámci rozvoru 3 070 mm.
Blíže i našim končinám se toto MPV dostane zatím jen s jediným motorem, a sice s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Ten nicméně oproti Říši středu poskytuje místo 252 pouze 231 koní. Jejich přenos dopředu pak bude mít osmistupňový automat. Zrovna závratnou dynamiku tedy nelze očekávat, o tu ale u MPV obvykle nejde. Podstatný je interiér, který má v tomto případě ubytovat až sedm cestujících včetně řidiče. Standardem pak bude klimatizace, přední či boční airbagy nebo panoramatická střecha.
V Číně je provedení Master Edition považováno za luxusní, osazené je tedy třeba koženým čalouněním či elektricky ovládanými křesly s podnožkami ve druhé řadě. Kolik se toho nakonec dostane na starý kontinent, je v tomto ohledu otázkou, stejně jako je zatím neznámá cena. V Číně auto startuje na 179 800 CNY, což je jako obvykle relativní láce - za asi 586 tisíc Kč v Evropě dnes nic podobného zdaleka nekoupíte. Dá se ale čekat, že „mimočínské” ceny budou vyšší.
![Do Evropy míří čínské auto s jednou z nejbizarnějších přídí sériových vozů, působí tak, že chce sežrat všechny okolo - 1 - GAC Trumpchi M8 Master 2023 prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Do Evropy míří čínské auto s jednou z nejbizarnějších přídí sériových vozů, působí tak, že chce sežrat všechny okolo - 2 - GAC Trumpchi M8 Master 2023 prvni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Do Evropy míří čínské auto s jednou z nejbizarnějších přídí sériových vozů, působí tak, že chce sežrat všechny okolo - 3 - GAC Trumpchi M8 Master 2023 prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Do Evropy míří čínské auto s jednou z nejbizarnějších přídí sériových vozů, působí tak, že chce sežrat všechny okolo - 4 - GAC Trumpchi M8 Master 2023 prvni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Do Evropy míří čínské auto s jednou z nejbizarnějších přídí sériových vozů, působí tak, že chce sežrat všechny okolo - 5 - GAC Trumpchi M8 Master 2023 prvni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Do Evropy míří nové MPV M8, přičemž vzhledově bude odpovídat čínské verzi Master Edition, která... Foto: GAC
...se oproti základu liší jinou maskou a světlomety. Uvnitř pak oba modely již necílí tak nízko jako předchozí generace. Foto: GAC
Zdroj: GAC
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejčtenější články
Povedení zloději aut se sami natočili, jak prchají před policií v ukradeném Mercedesu od AMG
26.6.2024Bugatti chtělo i ve svém nejnovějším modelu použít motor W16, až pak ho přesvědčili, aby šlo do V16
26.6.2024Vědci zjistili, že vozy s autopilotem jsou reálně bezpečnější jen při jízdě rovně za perfektních podmínek
26.6.2024Ošklivý a otylý propadák BMW jménem XM skončí bez nástupce, místo něj se znovu vrátí řada 6
26.6.2024Majitelé hybridů dojíždí na životnost akumulátorů. Nové stojí extrémně mnoho, servis si stěžuje, že auta nestíhá opravovat
26.6.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva