Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy míří čínská Škoda Kodiaq, český vůz překonává zavazadelníkem i cenou
2.1.2020 | Petr Prokopec
Škody prosluly velikostmi svých zavazadelníků, které jsou obvykle těmi největšími v jejich třídách, Číňané ale zjevně dokážou nabídnout více za méně i v tomto ohledu. Inovované Chery Tiggo 8 pobere v základu 892 litrů a teď míří i do Evropy.
Čínské automobilky již nějaký ten pátek využívají Rusko jako vstupní bránu do Evropy. Není přitom nijak těžké uhodnout, proč se tak děje - emisní normy obou zemí jsou na velmi podobné úrovni. Ač tedy Číňané již své novinky vyvíjí s ohledem na bezpečnostní standardy starého kontinentu, v rámci hnacích ústrojí jsou trochu pozadu. I proto ostatně druhá vlna jejich pokusu o evropský trh bude spojena až s elektrifikací. A než na ni dojde, poslouží Rusko jako testovací stolice evropského vkusu.
Teď za hranice své domoviny vyráží automobilka Chery, která letos začne na ruském trhu prodávat model Tiggo 8. Pokud se podíváme na rozměry (délka 4 700 mm, šířka 1 860 mm, výška 1 705 mm), můžeme jej brát jako jasného konkurenta Škody Kodiaq. Oproti českému SUV je čínský zástupce delší i vyšší, v rámci šířky však prohrává. Mnohem podstatnější však je, že druhé housle hraje také v případě rozvoru, který se natáhl „jen“ na 2 710 milimetrů.
Tyto drobné nuance se podepsaly zejména na zavazadlovém prostoru, tedy na oblasti, kde Škoda dosud jednoznačně dominovala. V porovnání s Chery však její náskok není tak jednoznačný, neboť při sklopení všech sedadel kromě přední řady sice Kodiaq dokáže pobrat 2 065 litrů oproti 1 930 litrům čínské konkurence. Tiggo v základu nabízí 892 l, zatímco v případě Škody tu máme pouze 720 litrů, a to za předpokladu, že prostřední lavice je posunuta dopředu.
Ještě zajímavější je skutečnost, že Kodiaq je s výše zmíněnou hodnotou spojen v případě pětimístné verze, při volbě sedmimístného provedení je třeba počítat jen z 560 litry. Tiggo 8 však onen náskok má spojený se třemi řadami sedadel, zapadnutí té úplně poslední do podlahy je tedy nejspíše vyřešeno lépe než v českém případě. I proto, že Chery počítá vždy pouze s pohonem předních kol.
Je navíc nutné dodat, že v rámci příchodu vozu do Ruska ještě dojde ke zlepšení úložné kapacity. Na domácím trhu je Tiggo 8 prodáváno striktně v sedmimístném provedení, za svými hranicemi ale bude k dispozici i v pětimístné verzi. Kapacita zavazadelníku by tedy mohla ještě narůst, zatímco cenu by to popohnalo směrem dolů.
Rusko vydalo vozu povolení k prodeji, který potrvá minimálně do roku 2022. Mimo svou domovinu přitom Tiggo 8 míří vybavené pouze jedním motorem, a sice silnější dvoulitrovou přeplňovanou jednotkou, jež byla naladěna na 170 koní a 250 Nm točivého momentu. S tímto agregátem je výlučně spjata automatická převodovka CVT, na čínském trhu pak zákazníci mohou sáhnout i po jedna-pětce a manuálu.
Po stránce výbavové tu máme především trojici displejů, kdy za volantem najdeme 7palcovou obrazovku, na vrcholku středové konzole pak 10,25palcovou a na jejím spodku 8palcovou určenou k ovládání klimatizace či dvoufázového ohřevu sedadel. Všechny jsou součástí standardu, stejně jako šestice airbagů. Za panoramatickou střechu či otevírání víka zavazadelníku pomocí „kopance“ je ale třeba připlácet.
S cenami se Číňané drží tradičně při zemi a Tiggo 8 není výjimkou, v domácích cenících vidíme cifry mezi 98 800 a 142 800 yuany, tedy asi 321 a 464 tisíci Kč, za to Škoda neprodává žádný Kodiaq. Na ceny vozu pro ruský trh si ještě musíme počkat.



Chery Tiggo 8 míří do Ruska již v lehce modernizované podobě...
...která oproti modelovému roku 2018 přináší přepracované LEDky pro denní svícení či centrální obrazovku
Zdroje: Chery, Drom
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejčtenější články
Divoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
12.4.2025Nevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
13.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025GM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
13.4.2025Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
13.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 11:23 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.12. 10:37 - budik
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch