Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq
13.2.2020 | Petr Prokopec
V invazi na evropský kontinent pokračují i letos čínské automobilky. Nejnovějším přírůstkem v jejich nabídce na západ od čínských hranic je Chery Tiggo 8 s novou technikou.
Tak, jako se v Číně angažují tradiční automobilky ze Západu, se čínští výrobci snaží obsadit Rusko. To s Říší středu v podstatě sdílí emisní regulace, asijští výrobci proto své produkty mohou bez zásadních úprav prodávat hned na dvou významných trzích. Pošilhávají ovšem také po těch dalších, i proto jsou čínská auta vyvíjena dle evropských bezpečnostních standardů. To víceméně prozatím stačí, neboť plný útok na starý svět začne až s příchodem elektrifikovaných motorů.
Začíná být jasné, proč Čína nechce na Evropu zaútočit ryze spalovacími motory. Ty sice dostaly malý objem i turbodmychadlo dle evropského střihu a mnohdy disponují i vyšším výkonem než jejich zavedená konkurence. Nicméně dle zahraničního tisku je problémem přenos těchto koní na silnici. Důkazem je kupříkladu Chery Tiggo 8, které se loni dočkalo faceliftu. Souběžně s ním pak dorazila i nová přeplňovaná jedna-šestka naladěná na 197 koní.
To už je slušný výkon, ovšem dle recenzí je motor pod dvěma tisíci otáček víceméně netečný. Tomu navíc nenapomáhá ani převodovka, neboť sedmistupňový dvouspojkový automat je pomalý. Pokud tedy toužíte po rychlé akceleraci, Tiggo osazené takřka dvousetkoňovým stádem vám to neumožní. Místo toho je spíše zrozené na poklidnou jízdu. To by možná nevadilo, kdyby však jeho cena oproti stejně koncipovanému základu nevzrostla o polovinu.
Právě to má byt důvod, proč Tiggo 8 míří do Evropy, konkrétně do Ruska se sice objemnější, ovšem méně výkonnou jednotkou. Na tamním trhu bude vůz od letoška nabízen pouze s přeplňovaným dvoulitrem, který již nějakou chvíli trůní také v čínské nabídce. Měnit se přitom nebude ani výkon 170 koní, ani převodovka CVT, jízdní dynamika tedy počítá se sprintem na stovku za zhruba 10 sekund a maximálkou 180 km/h. Volba pohonu předních kol pak má vést k méně než osmilitrové spotřebě.
Cena vozu v této specifikaci by měla začínat na 1,3 milionu rublů (cca 465 tisíc korun), což z vozu udělá nejdražší model značky Chery v evropském prodeji. Z našeho úhlu pohledu však jde o naprostou láci, zvláště když jde o větší SUV, než jakým je Škoda Kodiaq. Tiggo 8 měří 4 700 milimetrů na délku, 1 860 mm na šířku, 1 705 mm na výšku a 2 710 mm v rámci rozvoru. A nepřekvapivě i vybavenější, v základu má vůz to, co Kodiaq ve svých nejvyšších výchozích specifikacích.
Jak jsme již zmínili, jedinou možností pro Rusko je pohon předních kol. Nicméně i tak se dá počítat se slušnými schopnostmi v terénu, neboť světlá výška narostla na 190 mm a nájezdové úhly činí 20 stupňů vpředu a 23 stupňů vzadu. Zmínit pak můžeme ještě modulární platformu TX1, na které Chery spolupracovalo s britskými značkami Jaguar a Land Rover, s nimiž má uzavřené partnerství. I to poukazuje na konkurenceschopnost vozu.
Ve finále se podíváme do zavazadelníku, kam lze naložit 193 litrů. To rozhodně není obří porce, v takovém případě však zůstává vzpřímeno všech sedm standardních sedadel. Potvrzeny tak nejsou zvěsti o unikátní pětimístné konfiguraci, jíž by dostalo právě pouze Rusko. Místo toho zůstávají ve hře tři řady sedadel, kdy sklopení té nejzazší vede k 892litrovému objemu, v případě obou je pak možné počítat s 1 932 l. To již nadělá vrásky i zmíněné Škodě Kodiaq, zvláště když plně vybavené Tiggo 8 bude stát tolik, co „medvěd“ v základu.












Chery Tiggo 8 se zakrátko začne prodávat na ruském cenu, přičemž plná výbava a 170 koní vyjdou na zhruba 480 tisíc korun. To je z českého úhlu pohledu nabídka více než lákavá, prozatím si však na čínské SUV musíme nechat zajít chuť
Zdroj: Chery
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese včera 12:18
- Schrötterův odchod z WRP Ducati včera 11:27
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie včera 10:00
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro včera 08:00
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejnovější články
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
včeraRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včeraToto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včera
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.13. 19:59 - M.Z.
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda
- Chlubítko univerzální 10.13. 17:17 - jerry
- Policejní kontroly a měření 10.13. 12:14 - M.Z.
- BMW Divize 10.13. 12:10 - pavproch
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.11. 12:48 - řidičBOB