Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy míří větší, vybavenější i o stovky tisíc levnější soupeř Škody Kodiaq
13.2.2020 | Petr Prokopec
V invazi na evropský kontinent pokračují i letos čínské automobilky. Nejnovějším přírůstkem v jejich nabídce na západ od čínských hranic je Chery Tiggo 8 s novou technikou.
Tak, jako se v Číně angažují tradiční automobilky ze Západu, se čínští výrobci snaží obsadit Rusko. To s Říší středu v podstatě sdílí emisní regulace, asijští výrobci proto své produkty mohou bez zásadních úprav prodávat hned na dvou významných trzích. Pošilhávají ovšem také po těch dalších, i proto jsou čínská auta vyvíjena dle evropských bezpečnostních standardů. To víceméně prozatím stačí, neboť plný útok na starý svět začne až s příchodem elektrifikovaných motorů.
Začíná být jasné, proč Čína nechce na Evropu zaútočit ryze spalovacími motory. Ty sice dostaly malý objem i turbodmychadlo dle evropského střihu a mnohdy disponují i vyšším výkonem než jejich zavedená konkurence. Nicméně dle zahraničního tisku je problémem přenos těchto koní na silnici. Důkazem je kupříkladu Chery Tiggo 8, které se loni dočkalo faceliftu. Souběžně s ním pak dorazila i nová přeplňovaná jedna-šestka naladěná na 197 koní.
To už je slušný výkon, ovšem dle recenzí je motor pod dvěma tisíci otáček víceméně netečný. Tomu navíc nenapomáhá ani převodovka, neboť sedmistupňový dvouspojkový automat je pomalý. Pokud tedy toužíte po rychlé akceleraci, Tiggo osazené takřka dvousetkoňovým stádem vám to neumožní. Místo toho je spíše zrozené na poklidnou jízdu. To by možná nevadilo, kdyby však jeho cena oproti stejně koncipovanému základu nevzrostla o polovinu.
Právě to má byt důvod, proč Tiggo 8 míří do Evropy, konkrétně do Ruska se sice objemnější, ovšem méně výkonnou jednotkou. Na tamním trhu bude vůz od letoška nabízen pouze s přeplňovaným dvoulitrem, který již nějakou chvíli trůní také v čínské nabídce. Měnit se přitom nebude ani výkon 170 koní, ani převodovka CVT, jízdní dynamika tedy počítá se sprintem na stovku za zhruba 10 sekund a maximálkou 180 km/h. Volba pohonu předních kol pak má vést k méně než osmilitrové spotřebě.
Cena vozu v této specifikaci by měla začínat na 1,3 milionu rublů (cca 465 tisíc korun), což z vozu udělá nejdražší model značky Chery v evropském prodeji. Z našeho úhlu pohledu však jde o naprostou láci, zvláště když jde o větší SUV, než jakým je Škoda Kodiaq. Tiggo 8 měří 4 700 milimetrů na délku, 1 860 mm na šířku, 1 705 mm na výšku a 2 710 mm v rámci rozvoru. A nepřekvapivě i vybavenější, v základu má vůz to, co Kodiaq ve svých nejvyšších výchozích specifikacích.
Jak jsme již zmínili, jedinou možností pro Rusko je pohon předních kol. Nicméně i tak se dá počítat se slušnými schopnostmi v terénu, neboť světlá výška narostla na 190 mm a nájezdové úhly činí 20 stupňů vpředu a 23 stupňů vzadu. Zmínit pak můžeme ještě modulární platformu TX1, na které Chery spolupracovalo s britskými značkami Jaguar a Land Rover, s nimiž má uzavřené partnerství. I to poukazuje na konkurenceschopnost vozu.
Ve finále se podíváme do zavazadelníku, kam lze naložit 193 litrů. To rozhodně není obří porce, v takovém případě však zůstává vzpřímeno všech sedm standardních sedadel. Potvrzeny tak nejsou zvěsti o unikátní pětimístné konfiguraci, jíž by dostalo právě pouze Rusko. Místo toho zůstávají ve hře tři řady sedadel, kdy sklopení té nejzazší vede k 892litrovému objemu, v případě obou je pak možné počítat s 1 932 l. To již nadělá vrásky i zmíněné Škodě Kodiaq, zvláště když plně vybavené Tiggo 8 bude stát tolik, co „medvěd“ v základu.












Chery Tiggo 8 se zakrátko začne prodávat na ruském cenu, přičemž plná výbava a 170 koní vyjdou na zhruba 480 tisíc korun. To je z českého úhlu pohledu nabídka více než lákavá, prozatím si však na čínské SUV musíme nechat zajít chuť
Zdroj: Chery
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Hmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
1.7.2025Další slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
1.7.2025EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
2.7.2025Šéf této automobilky přiznal, že už bohužel nemá lidem co prodat, elektromobily jsou pro ní zcela ze hry
2.7.2025Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
2.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva