Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 | Petr Miler
Měl to být symbol nové doby a ukázka toho, co přijde v momentě, kdy se dnešní „silniční tanky” v podobě velkých luxusních SUV lidem omrzí. Nebude ničím z toho, projekt Maybach Ultimate Luxury je mrtvý.
Mercedes vždy byl velmi pokrokovou automobilkou, pokud nebyl tou vůbec nejpokrokovější ze všech. S ideou osobního automobilu nakonec přišel jako první a od té doby si udržoval náskok oproti zbytku světa, chce se říci s trochou nadsázky. Na jeho přelomová řešení v oblasti techniky či elektroniky si jistě vzpomenete, Němci ale neměli problém ani s vymýšlením nových karosářských stylů. Však vzpomeňme třeba tzv. čtyřdvéřová kupé, to byl primárně jejich nápad.
V posledních letech se ale stuttgartská automobilka těžce hledá. Její nesmyslná, dnes naštěstí už z velké části odpískaná sázka na ryzí elektromobilitu byla třešinkou na dortu, která ukázala, jak moc jsou dnes u Mercedesu odtrženi od reality. Projevem toho byl i extrémní downsizing a hybridizace sportovních modelů, také v případě nových typů aut ale třícípá hvězda začala sahat do prázdna.
Důkazem toho budiž auto, které firma poprvé představila v roce 2018. Šlo o Mercedes-Maybach Ultimate Luxury, koncept vozu, který měl nahradit SUV. Podle některých SUL (kříženec SUV a Limuzíny), podle jiných SUS (Sport Utility Sedan) byl vysokým, těžkým, designově opulentním, v detailech kýčovitým sedanem, který mohl na první dobrou učarovat leda Rusům a Číňanům. Jenže z Ruska se Mercedes musel stáhnout a Číňané se dnes snaží tolik nevyčuhovat z davu, a tak je s Maybachem Ultimate Luxury amen.
Informuje o tom německý Handelsblatt s odvoláním na své obvykle dobře zorientované zdroje. Mercedes měl celý projekt odpískat s tím, že by byl velmi nákladný a zájem o výsledný vůz nejistý. Nepochybujeme o tom, že by si tohle auto nějaké kupce našlo, ale pokud má Mercedes aspoň trochu soudnosti, s tímhle nemohl chtít spojit své jméno. Byla a je to nenápaditá obluda podivných tvarů, jde jen o symbol nabubřelosti neopřený o cokoli jiného krom své bizarnosti.
Připomeňme, že s délkou 5 260 mm šlo o opravdu velké auto, které na palubě přetékalo luxusem a technologiemi. Nesmysl to byl nejen koncepčně a vizuálně, ale i technicky - o pohon auta se staraly čtyři elektromotory o celkovém výkonu 760 koní, které živil jen 80kWh akumulátor. Auto se tak dočkalo více kritických než obdivných ohlasů a tušíme, že jeho předčasného skonu bude přinejmenším v Evropě litovat málokdo.









Mercedes již v roce 2018 odhalil koncept Maybach Ultimate Luxury, v roce 2020 měl namířeno do sériové výroby jako možná náhrada dnešních luxusních SUV. Nakonec se ale sériové produkce nedočká, automobilka celý projekt v rámci jakéhosi návratu k racionalitě odpískala. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 9 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 9 hodinami
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
před 10 hodinami
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
dnes
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
dnes
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
