Dodge Viper 2015: desetiválec posílil, prodejní rekordy přesto trhne stěží

Dodge Viper nově nabídne 645 koní oproti dřívějším 640. Challenger SRT Hellcat je stále výrazně silnější, Viper však má lepší poměr výkonu ku hmotnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dodge Viper 2015: desetiválec posílil, prodejní rekordy přesto trhne stěží

28.7.2014 | Marek Bednář | 1 příspěvek

Dodge Viper 2015: desetiválec posílil, prodejní rekordy přesto trhne stěží

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dodge Viper nově nabídne 645 koní oproti dřívějším 640. Challenger SRT Hellcat je stále výrazně silnější, Viper však má lepší poměr výkonu ku hmotnosti.

SRT Viper, který se od modelového roku 2015 bude opět jmenovat Dodge, není po prodejní stránce příliš úspěšný. Je to dokonce tak zlé, že automobilka musí omezovat nebo i zastavovat už tak skromnou výrobu. Chrysler se to snaží všelijak maskovat, například že to bylo v plánu a že Viper není pro každého. Tomu, že si Viper nekoupí kdekdo, věříme, ale že to výrobce plánoval, ani trochu.

Podle nových dobrovolných certifikací SAE J1349 bude pro rok 2015 pod kapotou Dodge Viper pracovat o pět koní navíc, celkem tedy 645. Nečekejme žádné velké změny, atmosférický desetiválec o objemu 8,4 litru nejspíš bude jen mírně poladěn. Točivý moment 814 Nm zůstane na stejné hodnotě. Jak ke zvýšení došlo, nevíme, ale pravděpodobně to bude nějaká kombinace pozměněné elektroniky a lepšího sání či výfuku.

S cenou od nějakých dvou milionů korun je Viper téměř dvakrát dražší než Corvette, která je sice také o téměř 200 koní slabší, ale nabídne i automatickou převodovku a lépe než Viper také splní funkci grand toureru. A přicházející model Z06 nejspíš prodejům 'Vette ještě pomůže a dost možná na úkor Viperu. K tomu připočtěte nový Challenger SRT Hellcat, který má o dalších 60 koní více a je také citelně levnější, třebaže jeho poměr výkonu ku hmotnosti je ale oproti Viperu horší.

Objevují se nápady namontovat pod kapotu Viperu 6,2litrový kompresorový osmiválec Hellcatu. Do Viperu by se však nevešel, a to jak na výšku, tak na šířku. Desetiválec je v těchto rozměrech menší, zejména kvůli absenci kompresoru a také kvůli úplně jiným hlavám válců. Chrysler to tedy oficiálně neudělá, ale jistě se najdou tuneři, kteří se do toho pustí.

Pět koní navíc pod kapotou Viperu tolik nepomůže, tak velkým prodejním tahákem takto marginální zvýšení jistě nebude. Přesto mu držme palce, ať se z mizerných prodejů aspoň trochu vyhrabe a automobilku Chrysler nenapadne jeho výrobu ukončit.


Dodge Viper 2015: desetiválec posílil, prodejní rekordy přesto trhne stěží - 1 - 2014 srt viper gts anodized se 01Dodge Viper 2015: desetiválec posílil, prodejní rekordy přesto trhne stěží - 2 - 2014 srt viper gts anodized se 02Dodge Viper 2015: desetiválec posílil, prodejní rekordy přesto trhne stěží - 3 - 2014 srt viper gts anodized se 03Dodge Viper 2015: desetiválec posílil, prodejní rekordy přesto trhne stěží - 4 - 2014 srt viper gts anodized se 04Dodge Viper 2015: desetiválec posílil, prodejní rekordy přesto trhne stěží - 5 - 2014 srt viper gts anodized se 05Dodge Viper 2015: desetiválec posílil, prodejní rekordy přesto trhne stěží - 6 - 2014 srt viper gts anodized se 06Dodge Viper 2015: desetiválec posílil, prodejní rekordy přesto trhne stěží - 7 - 2014 srt viper gts anodized se 06aDodge Viper 2015: desetiválec posílil, prodejní rekordy přesto trhne stěží - 8 - 2014 srt viper gts anodized se 07
SRT Viper, který se přejmenuje zpět na Dodge, dostane také pět koní navíc

Zdroj: Road and Track

Marek Bednář

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše