Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Downsizing ad absurdum: 1,4 TSI je top čtyřválcem pro VW Passat, 1,8 TSI končí
12.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Volkswagen se nenápadně zbavuje přeplňované osmnáctistovky. Pro Passat se nejobjemnějším benzinovým motorem v podstatě stává jedna-čtyřka.
Rozhodnutí Fordu montovat pod přední kapotu nové generace Mondea litrový tříválec jen tak něco nepřekoná, v důsledné aplikaci downsizingu však bude modrému oválu zdatně konkurovat německý koncern Volkswagen. Ten ve vší tichosti pomalu odstraňuje z Passatu a modelu CC motor 1,8 TSI, takže největším zážehovým čtyřválcem se asi už brzy stane přeplňovaná čtrnáctistovka.
Na vrcholu typové řady Passat, Passat Variant a CC zatím zůstává atmosférický šestiválec ve verzi 3,6 FSI 4Motion s výkonem 300 koní a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, ten je ale dozajista velmi okrajovou volbou. Německé, ale třeba také španělské ceníky však signalizují, že ze seznamu motorizací se postupně vytrácí motor 1,8 TSI s výkonem 160 koní a maximálním točivým momentem 250 newtonmetrů. Tato pohonná jednotka je pro tuto chvíli k mání už jen v crossoveru Passat Alltrack. Ani na českém webu VW už jej v přehledu technických parametrů nenajdete.
Poněkud zvláštní je způsob náhrady osmnáctistovky. V základním Passatu a Passatu Variant to vypadá na nenápadný návrat motoru Twincharger kombinujícího přímé vstřikování a přeplňování kombinací kompresor-turbodmychadlo. Výkon čtyřválce o objemu 1 390 cm3 činí 160 koní při 5 500 ot./min. a točivý moment 240 Nm v rozmezí od 1 500 do 4 500 otáček.
Výrobce uvádí čas akcelerace na stovku 8,5 sekundy, nejvyšší rychlost 220 km/h a průměrnou spotřebu 6,5 l/100 km ve spojení se šestistupňovým manuálem a 6,1 l se sedmistupňovým DSG (maximálka a doba zrychlení se shodují). Pro výběhový motor Němci uváděli stejnou dynamiku, avšak průměrnou spotřebu s manuální převodovkou 6,9 litru. Přestože srovnání na papíře zjevně vychází ve prospěch menšího motoru, praxe ukazuje, že realita bývá mnohem méně růžová, než by si výrobci i majitelé aut přáli, takže až reálný provoz ukáže o kolik a jestli vůbec spotřeba Passatu s motorem Twincharger poklesne.
Naopak Volkswagen CC, který již nepoužívá označení Passat, ale pouze jeho techniku, zůstává podle tabulek věrný motoru o stejném objemu 1,4 l, ale osazeném pouze turbodmychadlem. Čtyřválec má stejných 160 koní při 5 500 ot./min. a identických 240 Nm, které však neprodukuje v tak širokém spektru otáček, ale vrchol přichází při 2 000 ot./min. Volkswagen pro CC 1,4 TSI udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s a nejvyšší rychlost 222 km/h. Průměrná spotřeba při oficiálním měření vychází na 6,6 litru, o půl litru méně než srovnatelný 1,8 TSI.
Na rozdíl od modelů CC a Alltrack nezůstal Passatu a Passatu Variant ani dvoulitr s výkonem 210 koní, takže potenciální klientela hledající větší zážehový motor nic většího se čtyřmi válci než 1,4 TSI už nedostane. Může ještě přesedlat na 3,6 FSI, v současném globálním honu na emise CO2 ale šestiválec nemůže mít dlouhého trvání.









Passat a model CC se na některých trzích osmnáctistovky již zbavil, prozatím zůstává jen v crossoveru Alltrack
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Ferrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před hodinouJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 3 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 4 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva