Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DS 3 2016: facelift prémiového Citroënu C3 je venku, i ve verzi Performance
20.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizací prošel hatchback i kabriolet. Obě karosářské varianty lze nově objednat s poladěným bodykitem, sníženým podvozkem a výkonem 211 koní.
Divize DS se již delší dobu nechlubí logy Citroënu, místo toho funguje jako nezávislá prémiová značka. Ta byla zejména v první polovině loňského roku na evropských trzích zákazníky poněkud opomíjena, neboť její nabídka již byla staršího data. Nicméně Francouzi pořádně přiložili pod ohněm modernizací, načež jsme si v minulých měsících mohli představit inovované modely DS 4 a DS 5. Kromě toho značka odhalila také svou sportovní divizi Performance.
Nyní tu máme facelift modelu DS 3, který však po stránce vizuální příliš radikální není. Modernizace totiž prémiové verzi Citroënu C3 přihrála do vínku jen nový čelní nárazník a zrevidovanou čelní masku. Povšimnout si můžeme rovněž LEDkových světel, jiného designu litých kol nebo svěžejší palety barev karoserie. V tomto ohledu mají zákazníci široké pole individualizace, neboť volit mohou ze 78 kombinací barev karoserie a střechy, deseti střešních polepů a deseti jinak zbarvených krytů zpětných zrcátek. U kabrioletu je pak možné sáhnout ještě po čtyřech odlišných odstínech plátna.
Za dalšími novinkami musíme do interiéru, kde se objevuje nový multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem a kompatibilitou pro Apple CarPlay a MirrorLink. Středová konzole díky tomu hostí méně než 20 tlačítek. Mimo to je ovšem jiné také čalounění, přičemž také u základního modelu divize DS je možné sáhnout po kůži ve stylu řemínku luxusních hodinek. Výbava pak byla rozšířena o zpětnou kameru a parkovací senzory, mimo to nechybí ani systém Active City Brake, který dokáže na základě výstupu laserového senzoru samočinně zastavit při rychlostech do 30 km/h.
Pod kapotou je možné vybírat z osmi pohonných jednotek, přičemž detaily si Francouzi schovávají na pozdější dobu. Nicméně stoprocentně prý máme počítat s 1,2litrovými tříválci v atmosférické i přeplňované verzi, 1,6litrovými čtyřválci THP a diesely 1,6 BlueHDi. Tyto agregáty je pak možné spřáhnout s manuály, robotizovanými manuály nebo konvenčními automaty. Nejúspornější „producent sazí“ naladěný na 100 koní by přitom měl emitovat pouhých 79 gramů CO2 na kilometr, což lze snadno přepočíst na třílitrovou spotřebu.
Více si ovšem můžeme říci o první vlaštovce sportovního oddělení Performance, kterou pohání motor 1,6 THP naladěný na 211 koní a 300 Nm. Mimo to se daná verze může pochlubit podvozkem sníženým o 15 milimetrů, širším rozchodem kol vpředu a vzadu, posíleným brzdovým systémem nebo samosvorným diferenciálem Torsen. Bodykit pro změnu ozdobí karbonové dekory nebo duální výfukový systém, zatímco v kabině lze počítat s čalouněním v kombinaci kůže/Alcantara.
Dodat aktuálně můžeme již jen tolik, že modernizované DS 3 bude v obou karosářských verzích k dispozici od února. Na verzi Performance si ovšem budeme muset počkat o trochu déle, přičemž také v tomto případě bude k dispozici jak klasický hatchback, tak varianta s plátěnou střechou.



































Modernizované DS3 dorazilo nejen jako hatchback a kabriolet...
...ale také ve verzi Performance, která dostala do vínku odlišný bodykit, snížený podvozek a 211 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
To to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před hodinouStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 3 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 4 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 6 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včera
Živá témata na fóru
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- IT poradna 06.17. 11:34 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch