Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DS 3 2016: facelift prémiového Citroënu C3 je venku, i ve verzi Performance
20.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizací prošel hatchback i kabriolet. Obě karosářské varianty lze nově objednat s poladěným bodykitem, sníženým podvozkem a výkonem 211 koní.
Divize DS se již delší dobu nechlubí logy Citroënu, místo toho funguje jako nezávislá prémiová značka. Ta byla zejména v první polovině loňského roku na evropských trzích zákazníky poněkud opomíjena, neboť její nabídka již byla staršího data. Nicméně Francouzi pořádně přiložili pod ohněm modernizací, načež jsme si v minulých měsících mohli představit inovované modely DS 4 a DS 5. Kromě toho značka odhalila také svou sportovní divizi Performance.
Nyní tu máme facelift modelu DS 3, který však po stránce vizuální příliš radikální není. Modernizace totiž prémiové verzi Citroënu C3 přihrála do vínku jen nový čelní nárazník a zrevidovanou čelní masku. Povšimnout si můžeme rovněž LEDkových světel, jiného designu litých kol nebo svěžejší palety barev karoserie. V tomto ohledu mají zákazníci široké pole individualizace, neboť volit mohou ze 78 kombinací barev karoserie a střechy, deseti střešních polepů a deseti jinak zbarvených krytů zpětných zrcátek. U kabrioletu je pak možné sáhnout ještě po čtyřech odlišných odstínech plátna.
Za dalšími novinkami musíme do interiéru, kde se objevuje nový multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem a kompatibilitou pro Apple CarPlay a MirrorLink. Středová konzole díky tomu hostí méně než 20 tlačítek. Mimo to je ovšem jiné také čalounění, přičemž také u základního modelu divize DS je možné sáhnout po kůži ve stylu řemínku luxusních hodinek. Výbava pak byla rozšířena o zpětnou kameru a parkovací senzory, mimo to nechybí ani systém Active City Brake, který dokáže na základě výstupu laserového senzoru samočinně zastavit při rychlostech do 30 km/h.
Pod kapotou je možné vybírat z osmi pohonných jednotek, přičemž detaily si Francouzi schovávají na pozdější dobu. Nicméně stoprocentně prý máme počítat s 1,2litrovými tříválci v atmosférické i přeplňované verzi, 1,6litrovými čtyřválci THP a diesely 1,6 BlueHDi. Tyto agregáty je pak možné spřáhnout s manuály, robotizovanými manuály nebo konvenčními automaty. Nejúspornější „producent sazí“ naladěný na 100 koní by přitom měl emitovat pouhých 79 gramů CO2 na kilometr, což lze snadno přepočíst na třílitrovou spotřebu.
Více si ovšem můžeme říci o první vlaštovce sportovního oddělení Performance, kterou pohání motor 1,6 THP naladěný na 211 koní a 300 Nm. Mimo to se daná verze může pochlubit podvozkem sníženým o 15 milimetrů, širším rozchodem kol vpředu a vzadu, posíleným brzdovým systémem nebo samosvorným diferenciálem Torsen. Bodykit pro změnu ozdobí karbonové dekory nebo duální výfukový systém, zatímco v kabině lze počítat s čalouněním v kombinaci kůže/Alcantara.
Dodat aktuálně můžeme již jen tolik, že modernizované DS 3 bude v obou karosářských verzích k dispozici od února. Na verzi Performance si ovšem budeme muset počkat o trochu déle, přičemž také v tomto případě bude k dispozici jak klasický hatchback, tak varianta s plátěnou střechou.



































Modernizované DS3 dorazilo nejen jako hatchback a kabriolet...
...ale také ve verzi Performance, která dostala do vínku odlišný bodykit, snížený podvozek a 211 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Nové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 2 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 4 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 5 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 7 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva