Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ë-Auto Ë-crossover 2014: ruský hybrid míří do prodeje, zatím jen doma
13.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Ruská prvotina nabídne 163 koní zaručujících akceleraci na stovku za 9,9 s a spotřebu 4,9 l/100 km. Počítejte i s bohatou výbavou.
Pokud máte peníze - a tím myslíme opravdu hodně peněz - pak v Rusku můžete prakticky cokoliv. Třeba i předběhnout své vlastní sliby a ze zítra zase jednou udělat včera. To se stalo nové ruské značce Ë-Auto, za kterou stojí miliardář Michail Prokhorov. Ještě v červnu totiž automobilka slibovala, že veškeré technické parametry své prvotiny oznámí až po prázdninách, srpen ale ještě zdaleka není u konce a my již víme prakticky vše, od názvu až po výbavu uvnitř.
Začít můžeme rovnou výslovností automobilky. Ë-auto se totiž čte jako „jo-auto”, název modelu Ë-crossover si tak již přeložíte velmi snadno sami, aniž byste potřebovali několikaleté zkušenosti z oboru lingvistiky. Doktorát z raketových věd pak nepotřebujete u popisu hnacího ústrojí, neboť to do značné míry vychází z agregátu Opelu Ampera. I zde tak čtyřválcový motor slouží striktně k výrobě energie, nikoliv k roztáčení kol.
Unikátem je ovšem schopnost duálního spalování. Pod podlahou zavazadlového prostoru tak Ë-crossover nabízí jak nádrž na benzin, tak i na LPG. Díky jejich obsahu zvládne hybridní novinka ujet bez tankování až 700 km, při jízdě čistě na elektřinu však nezáří - dojezd činí pouhé dva kilometry. Průměrná spotřeba má pak činit zhruba 4,9 l/100 km, což je sice více, než Rusové původně slibovali, ale tento údaj zní aspoň reálně.
Oproti původním předpokladům pak Ë-Auto nezůstalo u jedné poháněné nápravy. Místo toho je celkový výkon soustavy 163 koní přenášen na všechna čtyři kola, což se projevuje akcelerací z klidu na stovku za 9,9 sekundy. Nejvyšší rychlost pak zůstává dle předchozího oznámení limitována hodnotou 130 km/h, v obou případech lze ale do budoucna čekat zlepšení. Rusové totiž slibují přidání ještě jednoho elektromotoru.
Uvnitř by 4 276 mm dlouhý, 1 783 mm široký a 1 664 mm vysoký vůz měl nabízet jen čtyři místa k sezení. S ohledem na rozvor 2 550 mm a přítomnost většího množství palivových nádrží ale není překvapením, že cestující vzadu budou muset trochu více krčit kolena. O objemu zavazadelníku se pak Ë-Auto raději ani nezmiňuje, zřejmě se není čím chlubit.
Více víme o výbavě vozu, která bude již tradičně bohatá hned v základu. Počítat tak můžete s klimatizací, okny a zrcátky v elektrice, dotykovým displejem zahrnujícím navigaci, připojením k internetu nebo zpětnou kamerou. Chybět pak nebude ani ABS nebo čelní airbagy, ke kterým se později má připojit také ESP, ASR a boční i hlavové airbagy.
Prodej je aktuálně plánován pouze na ruském trhu, v budoucnu by ovšem Ë-crossover mohl zamířit i za hranice. Zmlsanou evropskou klientelu by přitom mohla na první pohled odradit trochu horší kvalita plastů, v tomto směru ale Rusové mohou počítat s pomocí Bruselu. Ten totiž na recyklaci slyší.
Horší to zřejmě bude již s přijetím venkovního vzhledu, neboť dvoubarevná kombinace je jedinou možnou. Alespoň že na výběr máte několik barevných variací, z nichž zelená nebo oranžová nevypadají nejhůř. Teď už jen zjistit cenu a můžete začít objednávat.




























Ruské Ë-Auto Ë-crossover se bude dodávat pouze v dvoubarevném provedení se čtyřmi sedadly uvnitř. Po stránce technické pak vůz nabídne pohon všech kol a celkový výkon hybridní soustavy 163 koní
Zdroj: Ë-Auto, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 9 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 2 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 4 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 5 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
