Elektrické fiasko Porsche graduje. Firma zavírá svou továrnu na baterky, stovky lidí dostanou v pondělí padáka

Sen Olivera Blumeho o přechodu tradičního německého výrobce sportovních aut na elektrický pohon, který snil od prvního dne svého nástupu do pozice šéfa firmy, se zhroutil. Cesta opačným směrem nyní zaznamenává nový milník - vlastní výroba baterií pro elektrické modely končí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Elektrické fiasko Porsche graduje. Firma zavírá svou továrnu na baterky, stovky lidí dostanou v pondělí padáka

před 3 hodinami | Petr Miler

Elektrické fiasko Porsche graduje. Firma zavírá svou továrnu na baterky, stovky lidí dostanou v pondělí padáka

/

Foto: Porsche

Sen Olivera Blumeho o přechodu tradičního německého výrobce sportovních aut na elektrický pohon, který snil od prvního dne svého nástupu do pozice šéfa firmy, se zhroutil. Cesta opačným směrem nyní zaznamenává nový milník - vlastní výroba baterií pro elektrické modely končí.

„Byl jsem tu první den!” může nyní po vzoru Homera Simpsona prohlašovat Oliver Blume při pohledu na katastrofální dopady slepé sázky Porsche na nechtěná elektrická auta. A nebude ani moc přehánět, klíčový krok vedoucí tímto směrem skutečně podnikl hned po svém nástupu do funkce šéfa automobilky. Jen to jej ale odpovědnosti za toto selhání pochopitelně nezbaví.

Jistě, po bitvě je každý generál, zrovna my jsme ale v pozici, kdy na tuto věc neměníme pohledy podle toho, kam fouká vítr. Neuskutečnitelnost rychlého přechodu zrovna takové automobily jsme na našem webu roky opakovali nesčetněkrát a v každém dílčím projevu tohoto fiaska došlo na naplnění našich očekávání. Nechceme dělat chytré, určitě jsme netrefili den, týden ani měsíc, kdy se to celé začal hroutit, ale to vzhledem k nespočtu pokusů ohýbat trh ve prospěch opaku ani přesně predikovat nešlo - každé další nařízení, přerozdělování, úprava daňových systémů apod. ono nevyhnutelné fiasko odkládá. A také činí o to bolestivějším.

Současná katarze Porsche je velmi bolestivá, firma urychluje návrat spalovacích aut a musí propouštět, přesto jsme opakovaně zmiňovali, že se nám její postup zdá být příliš pomalý a váhavý na to, aby něco řešil. Možná byl a není. A možná nikdy nebyl, jen některé kroky potřebovaly čas. Buď jak buď to nyní vypadá, že Porsche konečně tne do živého.

Automobilka totiž ještě na začátku letošního roku plánovala rozšířit vlastní výrobu baterií prostřednictvím své dceřiné společnosti Cellforce, což nám vzhledem k okolnostem přišlo být až pošetilé. Na jaře už začala brzdit a oznámila, že rozšíření nebude, ale pořád plánovala vlastní výrobu zachovat. Už to neplánuje a udělala další krok - s Cellforce končí.

Porsche na přímý dotaz zatím odmítlo tyto zprávy potvrdit či vyvrátit, podle německých médií je ale hotovo. SWR tvrdí, že rozhodnutí o konci výroby baterií v Cellforce padlo na nejvyšší úrovni a firma propustí 286 zaměstnanců. Potvrzuje to Der Spiegel s odvoláním na zdroje v místním místní úřadu práce - ten už měl být informován o chystaném hromadném propouštění z výroby, zůstat má pouze oddělení výzkumu a vývoje.

Podle tohoto zdroje je už na pondělí naplánována schůzka se zaměstnanci, kde jim mají být tyto špatné zprávy sděleny osobně. Bude-li to tak, pak se Cellforce ze zlatého telete rychle proměnilo v černou ovci. Mělo jít o inovativní bateriové centrum, které mělo mj. dokončit vývoj baterie, jež by bylo možné nabít během 15 minut. Teď je z něj přítěž přikovaná k autům, která sama o sobě táhnou automobilku ke dnu. A nezbývá než přetnout okovy. Příští týden ukáže víc.


Elektrické fiasko Porsche graduje. Firma zavírá svou továrnu na baterky, stovky lidí dostanou v pondělí padáka - 1 - Porsche Taycan Turbo S Shmee zkusenost ilu 01Elektrické fiasko Porsche graduje. Firma zavírá svou továrnu na baterky, stovky lidí dostanou v pondělí padáka - 2 - Porsche Taycan Turbo S Shmee zkusenost ilu 02Elektrické fiasko Porsche graduje. Firma zavírá svou továrnu na baterky, stovky lidí dostanou v pondělí padáka - 3 - Porsche Taycan Turbo S Shmee zkusenost ilu 03
Továrna Cellforce měla zajistit nejen vývoj, ale i výrobu baterií pro auta jako Porsche Taycan, která by jim dala patřičnou konkurenční výhodu. Mnoho z ní nezbude. Továrna jako taková bude zavřena, Porsche si ponechá pouze lidi z výzkumu a vývoje, což bude znamenat 286 výpovědí. Foto: Porsche

Zdroje: SWR, Der Spiegel, Porsche

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše