Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu
24.9.2020 | Petr Prokopec
Bez povšimnutí téměř kýmkoli se tohle auto začalo prodávat i v České republice, na silnici jsme ale dosud žádné nepotkali, třebaže v bazaru na něj narazit lze. Nyní to čínský JAC iEV7S zkusí i v Rusku jako nejlevnější elektromobil vůbec.
Již před nějakou dobou nám v redakci přistála elektrická Škoda Citigo, která je s cenou startující pod půl milionem korun nejlevnějším plnohodnotným automobilem s alternativním pohonem, které si na českém trhu můžete koupit. Tedy, mohli jste, neboť její výroba nedávno potichu skončila. Už to naznačuje, že z auta se žádný prodejní hit nestal, ostatně většině Čechů nedává žádný smysl - za zmíněnou sumu dostanete auto vhodné jen do města, v němž už při zavírání dveří slyšíte, jak moc se na všem šetřilo.
Proč ale na Škodu Citigo-e iV narážíme? Kvůli čínskému elektrickému SUV JAC iEV7S, které je nějaký ten pátek k mání i v České republice, a to za cenu od 809 490 Kč. A pokud víme, velkou díru do světa tu neudělalo. Nyní se začalo prodávat na ruském trhu, a to o poznání levněji - podobně jako český hatchback se dokonce pyšní titulem nejlevnějšího elektromobilu na trhu, když přijde na 2 299 000 rublů, tedy asi 692 tisíc Kč. Zájemci si tedy musí připravit vyšší částku než fanoušci elektromobility v Česku, navíc průměrná ruská mzda je citelně nižší než u nás.
Když si k tomu připočteme, že Rusko je zemí, kde mají elektromobily velmi těžký život kvůli mizernému fungování za nízkých teplot a neprodávají se tam skoro vůbec, můžeme si rovnou říci, že JAC bude mít opravdu velké štěstí, pokud vůbec někoho osloví. Pro většinu Rusů bude elektromobil příliš drahým, ty bohatší pro změnu odradí čínský či přinejmenším plebejský původ, který se takovému logu Porsche či Tesly nemůže rovnat. Otázkou přitom je, zda by Číňané mohli kupříkladu oslovit tuzemské publikum. JAC toho nenabízí o tolik více než Škoda, ať se již zaměříme na technologickou nebo praktickou stránku.
iEV7S měří 4 135 milimetrů na délku, čímž Citigo překonává takřka o půl metru. Je také širší, vyšší a disponuje větším rozvorem. Do zavazadelníku nicméně pobere taktéž v základu jen 250 litrů, v kabině vás rovněž přivítají tvrdé plasty. Na rozdíl od minulosti ale naštěstí již budete ochuzeni o zápach levného lepidla. Místo toho dorazila umělá kůže navyšující „luxus“.
Pod přední kapotou lze počítat s elektromotorem s výkonem 116 koní, zatímco Škoda jich nabízí pouze třiaosmdesát. Zrychlení na stovku se tak odehraje za 11 sekund, tedy o 1,5 sekundy rychleji. Nejvyšší rychlost nicméně byla v obou případech omezena na 130 km/h, a to samozřejmě kvůli limitům pohonného ústrojí. Dojezd činí 280 km na čínské a 270 km na české straně, což je dáno rozdílem v kapacitě baterií (39 vs 36,8 kWh).
Obecně tedy Škoda vychází z daného srovnání lépe, ostatně díky kompaktnějším rozměrům se s ní také lépe parkuje. I pokud by tedy Číňané zopakovali svou nabídku pro Rusko na českém trhu, nejspíše by tu nebodovali. A za 809 490 Kč? Obáváme se, že na sečtení všech potenciálních zákazníků tohoto auta v České republice budou stačit prsty pár rukou. A v Rusku to nebude lepší, zvláště když jedinou státní pobídkou je parkování zdarma, podobně jako u nás.

















Budeme opravdu překvapeni, pokud se čínskému elektromobilu JAC iEV7S povede v Rusku oslovit nějaké zákazníky. Pro většinu lidí je příliš drahý, pro zbytek publika pak nemá tak blýštivé logo jako Porsche Taycan či Tesla Model S. Foto: Drom.ru
Zdroj: Drom.ru
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
