Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jediný ztrátový model Škody potichu skončil, nástupce už určitě nedorazí
4.9.2020 | Petr Prokopec
Když na každém prodaném autě proděláváte přes 200 tisíc Kč, je to pochopitelně neudržitelné. Papírově nulové emise CO2 sice mohly bilanci zlepšit, asi to ale nebylo tak slavné.
Škoda tento týden představila elektrický crossover Enyaq, který zejména v zahraniční začali vynášet do nebes. Tomu se u nás lze snadno divit, je ale třeba připomenout, že s pohledným zevnějškem a prostornou kabinou bude v některých zemích, kde je alternativní pohon vysoce dotován, spojena alespoň trochu přijatelná cena. Ty české osloví leda fanoušky Škody či elektromobilů, kupříkladu v Německu ale vůz bude startovat pod 700 tisíci korunami, což z něj udělá alespoň trochu konkurenceschopnou alternativu třeba ke Kodiaqu. I když v té chvíli dostanou pouze baterie o kapacitě 50 kWh, slabší elektromotor a horší výbavu.
Nejsme si jisti, jestli to něco znamená pro prodejnost elektrické Škody Citigo, právě té ale příchod Enyaqu definitivně zlomil vaz, a to v elektrické i jakékoli jiné podobě. Citigo je totiž malé auto, a tak i s jeho relativně vysokou cenou mladoboleslavská automobilka na každém prodaném kusu prodělává přes 200 tisíc korun. Ty jí sice mohly vykompenzovat uměle nulové emise CO2 tohoto modelu (které nulové skutečně nejsou), asi ji ale pro splnění stanovených cílů budou stačit prodeje podstatně větší novinky, které při jejích cenách nemusí být ztrátové vůbec.
Že to není jen spekulace, čerstvě potvrdil prodejní a marketingový ředitel Škod Alain Favey. Podle něj Citigo dokonce už bez fanfár skončilo, a to v jakékoli podobě a bez naděje na pokračování. „Citigo je mimo hru - co se Evropy týče, jsme vyprodáni. Přímý nástupce tohoto modelu nebude a do budoucna ani nepočítáme s vozem této velikosti,“ uvedl. A rovnou dodal, že „pokud jednou bude existovat verze platformy MEB pro menší auta, pak dorazí i verze od Škody. O takových plánech ale vůbec nic nevím.“
Favey mimo to oznámil, že s elektrifikací budou spojené prozatím jen velké modely značky. „Je otázkou, zda by Scala PHEV byla dobrým nápadem. Jde o velmi drahou technologii, pročež musíte najít zákaznickou skupinu, která si ji může dovolit. Nebo musíte prodělávat, což pro nás není přijatelné.“ Zároveň ovšem zmínil, že žádný další ryzí elektromobil v dohledné době nedostaneme, jakkoliv vše bude záviset na konkrétní poptávce.
Modulární platforma MEB dle Faveye umožňuje poměrně rychle reagovat na požadavky trhu, v případě velkého zájmu o elektromobily tak Škoda zvládne vyvinout nový model mnohem dříve, než kdyby šlo o vůz se spalovacím ústrojím. Prozatím se ale zákazníci musí spokojit s trojicí Enyaq, Superb PHEV a Octavia PHEV, ke které se nejspíše přidá také Kodiaq PHEV. A elektromotor spárovaný se spalovacím ústrojím může dostat i Karoq.
Díky této pětce by Škoda neměla mít problém splnit nové limity CO2, přičemž by zároveň nezatínala sekeru do futer dveří tak hluboko jako u elektrického Citigo. Ať už je to jakkoli, konec nejmenšího modelu Škody je faktem. Spřízněný Volkswagen up! by ovšem ještě v prodeji nějakou chvíli vydržet měl, ostatně v nabídce se drží i ve verzích se spalovacím motorem.






Škoda Citigo míří do důchodu, značka totiž na každém prodaném elektrickém kusu prodělávala statisíce korun a snížení průměrných emisí CO2 ji za to asi nestálo. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Nejdrsnější Lamborghini dějin řádící na sněhu je neobvyklá podívaná za miliony korun
včera - Fotky z paluby nejdelšího linkového letu světa ukazují mizérii současného létání
včera - Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
13.4.2021 - Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
11.4.2021 - Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny
9.4.2021
Nejnovější články
- Další automobilka potichu skončila s downsizingem, menší motor nahradila větším
před 11 hodinami - Nástupce VW Passat kombi už se rýsuje, jako sedan má dorazit ještě letos
včera - Ceny ojetin jsou čím dál absurdnější, někde za cenu jedné běžné koupíte dvě nová auta
včera - BMW nechtěně nechalo vyniknout obludnost nové M3, nafotilo ji vedle předchůdců
včera - Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky
včera - Až teď se ukázalo, co všechno stojí za loňskou náhlou schůzkou šéfů VW a Tesly
včera - 10 let staré elektromobily jsou dnes zralé do šrotu, říká jejich prodejce, řešení neexistuje
včera - Chcete si doma sami umýt auto, motorku či terasu? S chytrou myčkou to jde snadno
včera - Nejdrsnější Lamborghini dějin řádící na sněhu je neobvyklá podívaná za miliony korun
včera - Fotky z paluby nejdelšího linkového letu světa ukazují mizérii současného létání
včera
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04:46 - brnenska.odchytova
- Range Rover Sport nebo BWM X6 22:25 - ctrl_j
- Policejní Passaty, Superby a neoznačená měřící vozidla 21:52 - Lachende Bestien
- Politický koutek 20:41 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 19:21 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 18:46 - pavproch
- Rychlodotazy 17:52 - ctrl_j
- Přituhuje 15:07 - Lachende Bestien
- 2 auta za spolu cca 35000€ 13:35 - Snowman000
- Rada pri vyberu auta A4 12:19 - Ichajdek