Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jediný ztrátový model Škody potichu skončil, nástupce už určitě nedorazí
4.9.2020 | Petr Prokopec
Když na každém prodaném autě proděláváte přes 200 tisíc Kč, je to pochopitelně neudržitelné. Papírově nulové emise CO2 sice mohly bilanci zlepšit, asi to ale nebylo tak slavné.
Škoda tento týden představila elektrický crossover Enyaq, který zejména v zahraniční začali vynášet do nebes. Tomu se u nás lze snadno divit, je ale třeba připomenout, že s pohledným zevnějškem a prostornou kabinou bude v některých zemích, kde je alternativní pohon vysoce dotován, spojena alespoň trochu přijatelná cena. Ty české osloví leda fanoušky Škody či elektromobilů, kupříkladu v Německu ale vůz bude startovat pod 700 tisíci korunami, což z něj udělá alespoň trochu konkurenceschopnou alternativu třeba ke Kodiaqu. I když v té chvíli dostanou pouze baterie o kapacitě 50 kWh, slabší elektromotor a horší výbavu.
Nejsme si jisti, jestli to něco znamená pro prodejnost elektrické Škody Citigo, právě té ale příchod Enyaqu definitivně zlomil vaz, a to v elektrické i jakékoli jiné podobě. Citigo je totiž malé auto, a tak i s jeho relativně vysokou cenou mladoboleslavská automobilka na každém prodaném kusu prodělává přes 200 tisíc korun. Ty jí sice mohly vykompenzovat uměle nulové emise CO2 tohoto modelu (které nulové skutečně nejsou), asi ji ale pro splnění stanovených cílů budou stačit prodeje podstatně větší novinky, které při jejích cenách nemusí být ztrátové vůbec.
Že to není jen spekulace, čerstvě potvrdil prodejní a marketingový ředitel Škod Alain Favey. Podle něj Citigo dokonce už bez fanfár skončilo, a to v jakékoli podobě a bez naděje na pokračování. „Citigo je mimo hru - co se Evropy týče, jsme vyprodáni. Přímý nástupce tohoto modelu nebude a do budoucna ani nepočítáme s vozem této velikosti,“ uvedl. A rovnou dodal, že „pokud jednou bude existovat verze platformy MEB pro menší auta, pak dorazí i verze od Škody. O takových plánech ale vůbec nic nevím.“
Favey mimo to oznámil, že s elektrifikací budou spojené prozatím jen velké modely značky. „Je otázkou, zda by Scala PHEV byla dobrým nápadem. Jde o velmi drahou technologii, pročež musíte najít zákaznickou skupinu, která si ji může dovolit. Nebo musíte prodělávat, což pro nás není přijatelné.“ Zároveň ovšem zmínil, že žádný další ryzí elektromobil v dohledné době nedostaneme, jakkoliv vše bude záviset na konkrétní poptávce.
Modulární platforma MEB dle Faveye umožňuje poměrně rychle reagovat na požadavky trhu, v případě velkého zájmu o elektromobily tak Škoda zvládne vyvinout nový model mnohem dříve, než kdyby šlo o vůz se spalovacím ústrojím. Prozatím se ale zákazníci musí spokojit s trojicí Enyaq, Superb PHEV a Octavia PHEV, ke které se nejspíše přidá také Kodiaq PHEV. A elektromotor spárovaný se spalovacím ústrojím může dostat i Karoq.
Díky této pětce by Škoda neměla mít problém splnit nové limity CO2, přičemž by zároveň nezatínala sekeru do futer dveří tak hluboko jako u elektrického Citigo. Ať už je to jakkoli, konec nejmenšího modelu Škody je faktem. Spřízněný Volkswagen up! by ovšem ještě v prodeji nějakou chvíli vydržet měl, ostatně v nabídce se drží i ve verzích se spalovacím motorem.
Škoda Citigo míří do důchodu, značka totiž na každém prodaném elektrickém kusu prodělávala statisíce korun a snížení průměrných emisí CO2 ji za to asi nestálo. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva