Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr?
20.2.2024 | Petr Prokopec
Němci zjevně doufají, že ideologie potají porazila pragmatismus jejich a v principu pořád stejně problematické nabídky najednou najdou u zákazníků zastání. Není to reálné, ID.7 Tourer nabízí oproti Passatu Variant znovu jen míň za víc.
Pokud zatoužíte po Volkswagenu Passat, můžete v rámci deváté generace sáhnout už jen po kombíku zvaném Variant. Ten je k mání od 999 900 Kč, za které získáváte 4 917 milimetrů dlouhý vůz osazený vpředu benzinovou jedna-pětkou naladěnou na 150 koní a vzadu zavazadelníkem, jenž pobere 690 až 1 920 litrů nákladu. Když nicméně zašátráte v peněžence o trochu hlouběji a vytáhnete z ní 1 175 900 Kč, máte místo motoru 1,5 TSI dvoulitrový turbodiesel, se kterým lze snadno překonat půlku Evropy. A po pětiminutové zastávce na čerpací stanici pak zbytek kontinentu.
Je to přitom zejména VW, který neustále prohlašuje, kterak je spalovací technologie minulostí a budoucnost patří elektromobilitě. Němci nicméně od slov mají k činům opravdu daleko. I když totiž chrlí na trh jeden bateriový vůz za druhým, proklamovaný náskok chybí. A nové kombi ID.7 Tourer je toho nejzářivějším důkazem. Na délku totiž vůz měří 4 961 mm, tedy stejně jako sedan. Výše zmíněný Passat tak překonává o 44 mm, přičemž zároveň je také s 1 862 mm o 10 mm širší a s 1 536 mm o 30 mm vyšší.
Již na základě těchto dat by člověk čekal, že ID.7 Tourer toho pobere daleko více než Passat Variant. Navíc je třeba vzpomenout na fakt, že elektromobily mají díky kompaktnějším jednotkám a převodovkám povětšinou ještě jeden zavazadelník na přídi. Jenže VW tento prostor neustále opomíjí resp. jej využívá třeba pro chlazení a další podpůrné systémy. I tak by ale elektrická novinka měla té spalovací dát na frak. Jenže realitou je pravý opak, ID.7 Tourer totiž pobere „jen“ 605 až 1 714 litrů.
Nechápejte nás špatně, není to špatné, ale proč by někdo měl za takové auto chtít platit víc peněz? Zvlášť když zdaleka nejde jen o zavazadelník, ale také o onu využitelnost. Dojezd elektromobilů totiž nikdy není oslňující, zrovna je na tom hodně mizerně.
ID.7 Tourer přitom stejně jako sedan přichází v základu vybaven bateriemi o kapacitě 82 kWh, z čehož využitelných je 77 kWh. VW bohužel již nezmiňuje, jaký dojezd je v takovém případě s kombíkem spojen, u sedanu se nicméně jedná o 616 km. „Batoh na zádech“ pak jistě něco z této porce ukrojí, pročež Němci vyrukovali i s větším paketem, který počítá s 91 kWh (z čehož je využitelných 86 kWh). V takovém případě by teoretický dojezd měl činit 685 km. Praxe bude o stovky km jinde.
Pokud následně najdete volný stojan s výkonem 200 kW, můžete počítat s doplněním kapacity z 10 na 80 procent za 30 minut. Znovu je ale třeba připomenout, že v praxi tomu bude daleko hůře. Skutečně je tedy třeba hledat důvody, proč upřednostnit elektromobil před spalovacím vozem, přičemž my v tuto chvíli žádné nevidíme. Mimo jiné i kvůli ceně, která bude o nějakých 50 procent vyšší - sedan s menším paketem je totiž aktuálně k mání od 1 479 900 Kč.
Dost by nás zajímalo, jakým způsobem vedení VW přemýšlí. Vážně totiž není třeba doktorát z raketových věd, aby si člověk uvědomil, že lidé kupující kombíky touží po velkém zavazadelníku a značném dojezdu. Nic z toho jim ale ID.7 Tourer nenabídne, místo toho se u něj Němci snaží nalákat třeba na integraci umělé inteligence ChatGPT do multimediálního systému, který je doplněn 15palcovým displejem. Opravdu ale po něčem takovém někdo volal? Nemyslíme si.












ID.7 Tourer je sice delší, širší a vyšší než Passat Variant, prostor v zavazadelníku má ale přesto menší. Kromě toho v praxi nenabídne zdaleka tak působivý dojezd jako spalovací kombík, který lze navíc rychleji dotankovat a jenž stojí výrazně méně. Proč by tedy někdo měl toužit po elektromobilu? Zvláště v kategorii, kde praktičnost je na prvním místě? Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejčtenější články
Sázka na elektromobily je „slepá ulička”, říká už zcela otevřeně šéf BMW. To to trvalo
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025Potomci zesnulého sběratele chtěli rychle prodat vzácnost, kterou koupil za 33 milionů, v aukci bez rezervy splakali nad výdělkem
20.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva