Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno
17.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Po 50 letech se italské Ermini probouzí k životu. V Ženevě ukáže sporťák se 466 koni na tunu, na stovce má být pod 3,5 vteřiny.
Pokud jste o italské automobilce Ermini v životě neslyšeli, nevěšte hlavu - už padesát let nevyrobila jediné auto. Nyní se to však má změnit s modelem Seiottosei. Toto na první pohled nerozluštitelné jméno má velmi jednoduchý původ - znamená šest-osm-šest a odhaluje, kolik nový stroj váží. Ano, pouze 686 kg.
Paolo Ermini začal ve 30. letech minulého století vyrábět sportovní vozy - nebyly z nejsilnějších, byly však lehké a mrštné. V poválečných letech jeho stroje bojovaly se jmény jako Ferrari či Maserati a byly schopné je porážet. Účastnily se i legendárních závodů Mille Miglia nebo Targa Florio, kterou v letech 1950 a 1953 i vyhrály. Na Mille Miglia v roce 1950 startovalo dokonce třináct vozů Ermini nebo vozů s motory Ermini, v roce 1962 ale výroba skončila.
Na novém Seiottosei se pracuje zhruba od roku 2007 a má se světu ukázat právě na letošním autosalonu v Ženevě, který začne 3. března. Před rokem a půl se objevily zprávy, že v útrobách bude dvoulitrový turbomotor Renault F4RT-RS, což nyní můžeme potvrdit. Jeho výkon má být u 320 koní a měl by 686 kg těžkou placku dostat na stokilometrovou rychlost za méně než 3,5 vteřiny, maximální rychlost má být elektronicky omezena na 270 km/h. Na zadní kola se síla motoru dostává přes šestistupňovou sekvenční převodovku.
Nízké hmotnosti se podařilo dosáhnout hojným použitím karbonu, jak jinak. Šasí se skládá z trubkového rámu s karbonovými panely a karoserie je také karbonová. Stroj je dlouhý 412 cm, široký 185 cm a rozvor činí 260 cm, takže zas až takový drobek to nebude. Na silnici jej budou držet kola OZ Racing s pneumatikami Toyo R888 o rozměru 215/45 R17 vepředu a 245/40 R17 vzadu, ta budou zavěšena systémem pushrod.
Design Ermini Seiottosei má na svědomí Giulio Cappellini a na snímcích vypadá velmi zajímavě. V přední masce lze vidět náznak slavného Mercedesu 300 SL Gullwing, pouze trojcípou hvězdu nahrazuje písmeno E jako Ermini. Jak bude design fungovat naživo, se dozvíme již za pár týdnů v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Lehoučký Ital naživo v Ženevě
Snímky a ilustrace Ermini Seiottosei jsou již starší, výsledná podoba by však neměla být jiná. Uvidíme ji v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 34 minutami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před hodinou - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 3 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 4 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 09:48 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- BMW Divize 03.28. 08:41 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda