Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno

(+ živé foto) Po 50 letech se italské Ermini probouzí k životu. V Ženevě ukáže sporťák se 466 koni na tunu, na stovce má být pod 3,5 vteřiny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno

17.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Po 50 letech se italské Ermini probouzí k životu. V Ženevě ukáže sporťák se 466 koni na tunu, na stovce má být pod 3,5 vteřiny.

Pokud jste o italské automobilce Ermini v životě neslyšeli, nevěšte hlavu - už padesát let nevyrobila jediné auto. Nyní se to však má změnit s modelem Seiottosei. Toto na první pohled nerozluštitelné jméno má velmi jednoduchý původ - znamená šest-osm-šest a odhaluje, kolik nový stroj váží. Ano, pouze 686 kg.

Paolo Ermini začal ve 30. letech minulého století vyrábět sportovní vozy - nebyly z nejsilnějších, byly však lehké a mrštné. V poválečných letech jeho stroje bojovaly se jmény jako Ferrari či Maserati a byly schopné je porážet. Účastnily se i legendárních závodů Mille Miglia nebo Targa Florio, kterou v letech 1950 a 1953 i vyhrály. Na Mille Miglia v roce 1950 startovalo dokonce třináct vozů Ermini nebo vozů s motory Ermini, v roce 1962 ale výroba skončila.

Na novém Seiottosei se pracuje zhruba od roku 2007 a má se světu ukázat právě na letošním autosalonu v Ženevě, který začne 3. března. Před rokem a půl se objevily zprávy, že v útrobách bude dvoulitrový turbomotor Renault F4RT-RS, což nyní můžeme potvrdit. Jeho výkon má být u 320 koní a měl by 686 kg těžkou placku dostat na stokilometrovou rychlost za méně než 3,5 vteřiny, maximální rychlost má být elektronicky omezena na 270 km/h. Na zadní kola se síla motoru dostává přes šestistupňovou sekvenční převodovku.

Nízké hmotnosti se podařilo dosáhnout hojným použitím karbonu, jak jinak. Šasí se skládá z trubkového rámu s karbonovými panely a karoserie je také karbonová. Stroj je dlouhý 412 cm, široký 185 cm a rozvor činí 260 cm, takže zas až takový drobek to nebude. Na silnici jej budou držet kola OZ Racing s pneumatikami Toyo R888 o rozměru 215/45 R17 vepředu a 245/40 R17 vzadu, ta budou zavěšena systémem pushrod.

Design Ermini Seiottosei má na svědomí Giulio Cappellini a na snímcích vypadá velmi zajímavě. V přední masce lze vidět náznak slavného Mercedesu 300 SL Gullwing, pouze trojcípou hvězdu nahrazuje písmeno E jako Ermini. Jak bude design fungovat naživo, se dozvíme již za pár týdnů v Ženevě.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 1 - Ermini Seiottosei 686 zive 01Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 2 - Ermini Seiottosei 686 zive 02Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 3 - Ermini Seiottosei 686 zive 03Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 4 - Ermini Seiottosei 686 zive 04Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 5 - Ermini Seiottosei 686 zive 05Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 6 - Ermini Seiottosei 686 zive 06
Lehoučký Ital naživo v Ženevě

Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 7 - Ermini 686 2013 01Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 8 - Ermini 686 2013 02Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 9 - Ermini 686 2013 03Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 10 - Ermini 686 2013 04Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 11 - Ermini 686 2013 05Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 12 - Ermini 686 2013 06
Snímky a ilustrace Ermini Seiottosei jsou již starší, výsledná podoba by však neměla být jiná. Uvidíme ji v Ženevě

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše