Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno

(+ živé foto) Po 50 letech se italské Ermini probouzí k životu. V Ženevě ukáže sporťák se 466 koni na tunu, na stovce má být pod 3,5 vteřiny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno

17.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Po 50 letech se italské Ermini probouzí k životu. V Ženevě ukáže sporťák se 466 koni na tunu, na stovce má být pod 3,5 vteřiny.

Pokud jste o italské automobilce Ermini v životě neslyšeli, nevěšte hlavu - už padesát let nevyrobila jediné auto. Nyní se to však má změnit s modelem Seiottosei. Toto na první pohled nerozluštitelné jméno má velmi jednoduchý původ - znamená šest-osm-šest a odhaluje, kolik nový stroj váží. Ano, pouze 686 kg.

Paolo Ermini začal ve 30. letech minulého století vyrábět sportovní vozy - nebyly z nejsilnějších, byly však lehké a mrštné. V poválečných letech jeho stroje bojovaly se jmény jako Ferrari či Maserati a byly schopné je porážet. Účastnily se i legendárních závodů Mille Miglia nebo Targa Florio, kterou v letech 1950 a 1953 i vyhrály. Na Mille Miglia v roce 1950 startovalo dokonce třináct vozů Ermini nebo vozů s motory Ermini, v roce 1962 ale výroba skončila.

Na novém Seiottosei se pracuje zhruba od roku 2007 a má se světu ukázat právě na letošním autosalonu v Ženevě, který začne 3. března. Před rokem a půl se objevily zprávy, že v útrobách bude dvoulitrový turbomotor Renault F4RT-RS, což nyní můžeme potvrdit. Jeho výkon má být u 320 koní a měl by 686 kg těžkou placku dostat na stokilometrovou rychlost za méně než 3,5 vteřiny, maximální rychlost má být elektronicky omezena na 270 km/h. Na zadní kola se síla motoru dostává přes šestistupňovou sekvenční převodovku.

Nízké hmotnosti se podařilo dosáhnout hojným použitím karbonu, jak jinak. Šasí se skládá z trubkového rámu s karbonovými panely a karoserie je také karbonová. Stroj je dlouhý 412 cm, široký 185 cm a rozvor činí 260 cm, takže zas až takový drobek to nebude. Na silnici jej budou držet kola OZ Racing s pneumatikami Toyo R888 o rozměru 215/45 R17 vepředu a 245/40 R17 vzadu, ta budou zavěšena systémem pushrod.

Design Ermini Seiottosei má na svědomí Giulio Cappellini a na snímcích vypadá velmi zajímavě. V přední masce lze vidět náznak slavného Mercedesu 300 SL Gullwing, pouze trojcípou hvězdu nahrazuje písmeno E jako Ermini. Jak bude design fungovat naživo, se dozvíme již za pár týdnů v Ženevě.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 1 - Ermini Seiottosei 686 zive 01Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 2 - Ermini Seiottosei 686 zive 02Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 3 - Ermini Seiottosei 686 zive 03Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 4 - Ermini Seiottosei 686 zive 04Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 5 - Ermini Seiottosei 686 zive 05Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 6 - Ermini Seiottosei 686 zive 06
Lehoučký Ital naživo v Ženevě

Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 7 - Ermini 686 2013 01Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 8 - Ermini 686 2013 02Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 9 - Ermini 686 2013 03Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 10 - Ermini 686 2013 04Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 11 - Ermini 686 2013 05Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno - 12 - Ermini 686 2013 06
Snímky a ilustrace Ermini Seiottosei jsou již starší, výsledná podoba by však neměla být jiná. Uvidíme ji v Ženevě

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše