Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ermini Seiottosei: sporťák s hmotností 686 kg chce oživit kdysi slavné jméno
17.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Po 50 letech se italské Ermini probouzí k životu. V Ženevě ukáže sporťák se 466 koni na tunu, na stovce má být pod 3,5 vteřiny.
Pokud jste o italské automobilce Ermini v životě neslyšeli, nevěšte hlavu - už padesát let nevyrobila jediné auto. Nyní se to však má změnit s modelem Seiottosei. Toto na první pohled nerozluštitelné jméno má velmi jednoduchý původ - znamená šest-osm-šest a odhaluje, kolik nový stroj váží. Ano, pouze 686 kg.
Paolo Ermini začal ve 30. letech minulého století vyrábět sportovní vozy - nebyly z nejsilnějších, byly však lehké a mrštné. V poválečných letech jeho stroje bojovaly se jmény jako Ferrari či Maserati a byly schopné je porážet. Účastnily se i legendárních závodů Mille Miglia nebo Targa Florio, kterou v letech 1950 a 1953 i vyhrály. Na Mille Miglia v roce 1950 startovalo dokonce třináct vozů Ermini nebo vozů s motory Ermini, v roce 1962 ale výroba skončila.
Na novém Seiottosei se pracuje zhruba od roku 2007 a má se světu ukázat právě na letošním autosalonu v Ženevě, který začne 3. března. Před rokem a půl se objevily zprávy, že v útrobách bude dvoulitrový turbomotor Renault F4RT-RS, což nyní můžeme potvrdit. Jeho výkon má být u 320 koní a měl by 686 kg těžkou placku dostat na stokilometrovou rychlost za méně než 3,5 vteřiny, maximální rychlost má být elektronicky omezena na 270 km/h. Na zadní kola se síla motoru dostává přes šestistupňovou sekvenční převodovku.
Nízké hmotnosti se podařilo dosáhnout hojným použitím karbonu, jak jinak. Šasí se skládá z trubkového rámu s karbonovými panely a karoserie je také karbonová. Stroj je dlouhý 412 cm, široký 185 cm a rozvor činí 260 cm, takže zas až takový drobek to nebude. Na silnici jej budou držet kola OZ Racing s pneumatikami Toyo R888 o rozměru 215/45 R17 vepředu a 245/40 R17 vzadu, ta budou zavěšena systémem pushrod.
Design Ermini Seiottosei má na svědomí Giulio Cappellini a na snímcích vypadá velmi zajímavě. V přední masce lze vidět náznak slavného Mercedesu 300 SL Gullwing, pouze trojcípou hvězdu nahrazuje písmeno E jako Ermini. Jak bude design fungovat naživo, se dozvíme již za pár týdnů v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.






Lehoučký Ital naživo v Ženevě
Snímky a ilustrace Ermini Seiottosei jsou již starší, výsledná podoba by však neměla být jiná. Uvidíme ji v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 5 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Muž vydělává miliony korun ročně tím, že ostatní řidiče „práská” za jejich dopravní přestupky. A ještě se tím chlubí
před hodinouJaké automobilky pořád nenabízí ani jeden elektrický model? Kupodivu nejde jen o výrobce sporťáků
před 3 hodinamiSvět aut vedle Číňanů dobývají i Indové, jejich nové SUV je na západě tak levné, že se i Škoda Fabia červená studem
před 4 hodinamiI levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 5 hodinamiPorsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.08. 13:46 - Brus
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.08. 13:44 - Brus
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.08. 13:14 - delphin
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan