Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Evropský trh upadá,” řekl šéf obří automobilové firmy a oznámil další velké propouštění. Z 10 tisíc lidí část pracuje i v Česku
20.2.2024 | Petr Miler
Firma dnes podle svých vlastních dat zaměstnává jen v Evropě přes 75 tisíc mj. v Německu, Polsku a České republice. Plných 10 tisíc z nich zasáhne masivní rušení pracovních pozic, které se podle finančního ředitele Forvie „dotkne všech lokalit”.
Realisticky vzato není možné, aby evropský automobilový průmysl vzkvétal, nemá jak. Dušen stále mohutnějším polštářem regulací, příkazů či zákazů ze strany EU a v neposlední řadě jejími uměle vytvořenými cíli nemajícími prakticky žádnou vazbu na technickou a ekonomickou realitu, se logicky dostal do sestupné spirály, kterou může zastavit jen změna politického klimatu. A protože ta je v nedohlednu, automobilovým firmám nezbývá, než se nastalému stavu přizpůsobit.
To nepůjde jinak než umenšením místních aktivit, neboť problém není v tom, že by výše popsaným přístupem byl svázán jen automobilový průmysl, trpí jím Evropa jako celek. Místní výroba se mj. kvůli uměle drahým energetickým vstupům či přeregulovaném trhu práce stává neúnosnou i z globálního hlediska, a tak pod taktovkou stejných firem sice může pokračovat dál, ovšem ne zde.
To potvrzují kroky obřího evropského výrobce autodílů Forvia, který vznikl po pohlcení německé Helly francouzskou Faurecií. Firma podle vlastního vyjádření přestává být s evropskou výrobou konkurenceschopná vedle asijských soupeřů, a proto výrazně umenší své aktivity na starém kontinentu, aby konkurentům byla schopna lépe čelit, jak poznamenává WirtschaftsWoche.
„Evropský trh upadá,” řekl včera v rámci ohlášení výsledků firmy za rok 2023 její finanční šéf Olivier Durand. Podle něj je problém jak ve výše popsaném, tak v propadu zájmu ze strany místních automobilek kvůli dalšímu očekávanému dopadu manipulací EU s trhem. Tlak na elektromobilitu uměle zdražuje spalovací auta a jako alternativu nabízí ještě dražší elektrické vozy, což zvlášť za komplikující se ekonomické situace vede k poklesu počtu objednávek nových aut. To logicky způsobuje i menší zájem o díly Forvie.
„Řada z nich nejede na plnou kapacitu,” řekl Durand k výkonu evropských továren společnosti. Nový program na zvýšení její konkurenceschopnosti tak má za cíl dosáhnout ročních úspor ve výši 500 milionů euro (asi 12,74 miliardy Kč), což značně zasáhne i řady zaměstnanců. Firma tak oznámila, že v následujících pěti letech zruší asi 10 000 pracovních míst v Evropě. Skupina zaměstnává podle svých dat asi 75 500 lidí, takže se propouštění dotkne zhruba 13 procent evropských zaměstnanců. To není málo, víc než každý osmý poletí.
Forvia má své aktivity také v České republice, která propouštění nebude ušetřena, jen zatím není jasné, v jaké míře. „Všechna místa tím budou zasažena,” řekl dále Durand, upřesnil ovšem, že dopady na různé fabriky nebudou stejnoměrné. Dodejme, že širší veřejnosti prakticky neznámá firma se specializuje zejména na výrobu vybavení interiérů, světel a výfukových systémů, které dodává nejrůznějším automobilkám všeho druhu.
![„Evropský trh upadá,” řekl šéf obří automobilové firmy a oznámil další velké propouštění. Z 10 tisíc lidí část pracuje i v Česku - 1 - Forvia Faurecia propousteni 2024 oficialni 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![„Evropský trh upadá,” řekl šéf obří automobilové firmy a oznámil další velké propouštění. Z 10 tisíc lidí část pracuje i v Česku - 2 - Forvia Faurecia propousteni 2024 oficialni 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![„Evropský trh upadá,” řekl šéf obří automobilové firmy a oznámil další velké propouštění. Z 10 tisíc lidí část pracuje i v Česku - 3 - Forvia Faurecia propousteni 2024 oficialni 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Také české továrny Forvie budou zasažené čerstvě ohlášením velkým propouštěním. Kdy a jak se jich dotkne, ukáže teprve čas. Ilustrační foto: Forvia, tiskové materiály
Zdroje: WiWo, Forvia
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 3 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejčtenější články
Vrcholný VW Golf se ukázal v novém. V Evropě nic neztratil ze své atraktivity, teď může vypadat i jako přízrak silnic
26.6.2024Mezi nejprodávanějšími novými auty v Rusku se tento měsíc poprvé objevil Tank
26.6.2024Povedení zloději aut se sami natočili, jak prchají před policií v ukradeném Mercedesu od AMG
26.6.2024Bugatti chtělo i ve svém nejnovějším modelu použít motor W16, až pak ho přesvědčili, aby šlo do V16
26.6.2024Vědci zjistili, že vozy s autopilotem jsou reálně bezpečnější jen při jízdě rovně za perfektních podmínek
26.6.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva