Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Extrémní Bugatti s 0-500 km/h za 20 s se představilo v produkční verzi, je to brutalita svého druhu
21.4.2023 | Petr Prokopec
Je možné, že finální parametry vozu některé zklamou, to ale jen proto, že ty zprvu avizované byly ještě extrémnější než extrémní. Auto pořád pracuje s poměrem výkonu a hmotnosti vyšším než 1:1, podle toho jede.
Od veřejného debutu Bugatti Chiron na ženevském autosalonu uplynulo již sedm let. Během té doby jsme se dočkali velkého množství speciálních edic, z nichž zmínit můžeme třeba otevřené W16 Mistral či La Voiture Noire, který byl vyroben v jediném kuse. Pokaždé nicméně šlo o větší či menší variaci originálu. V roce 2020 nicméně Bugatti učinilo značný úkrok stranu, neboť přišlo s provedením Bolide, které má se zbytkem produkce společný pouze motor. Vše ostatní se radikálně změnilo.
Název vozu odkazuje na francouzské slovo „le bolide“, což je buď - stejně jako u nás - velmi jasný meteor, nebo ho lze přeložit jako závodní auto. A přesně tím Bolide je. Bugatti se totiž rozhodlo představit světu vizi lehkého okruhového speciálu, který nabídne dosud nepoznané zážitky díky svému šestnáctiválcovému ústrojí. V Molsheimu navíc nezůstali jen u studie, neboť necelý rok po debutu automobilka oznámila, že chystá omezenou výrobu. Vzniknout má přitom 40 exemplářů, z nichž každý startuje na 4 milionech Eur (cca 94,16 mil. Kč).
Momentálně se Bugatti ozvalo znovu s tím, že Bolide vstupuje do další fáze testů. Souběžně s tím byly upřesněny i finální parametry, které zřejmě některé zklamou, byť hlavně proto, že původní studie nasadila laťku opravdu vysoko. Značka totiž v době debutu mluvila o výkonu 1 850 koní, který byl mimo jiné dosažen spalováním 110oktanového závodního paliva. V případě produkční verze jsme nicméně zpátky u běžného 98oktanového benzinu, a tedy u 1 600 koní.
Mnohem podstatnější je ovšem nárůst hmotnosti. Z původně oznámených 1 240 kil je nově 1 450 kg. Vůz tak sice i nadále překonává poměr 1:1, přičemž vůči dvoutunovému Chironu jej lze považovat za lehké peříčko. Nicméně za dané konfigurace možná už nenabídne takovou dynamiku, s jakou byl spojen koncept, který sliboval akceleraci 0 až 500 km/h za 20 sekund. Dle simulací značky měl navíc obkroužit okruh Le Sarthe, na kterém se jede závod 24 hodin Le Mans, rychleji než závodní Toyota TS050.
Bugatti rovněž odprezentovalo teoretický čas z Nürburgringu, který byl jen o pouhé čtyři sekundy pomalejší, než je ten absolutní (5:23,1 versus 5:19,546), kterého dosáhlo speciálně upravené Porsche 919 Hybrid Evo. Vysloužilý závoďák, který se již nemusel ohlížet na pravidla, pak sice disponoval „pouze“ 1 176 koňmi, ovšem s těmi byla spárována hmotnost pouhých 888 kg. Jde přitom o tu celkovou, tedy zahrnující jak váhu samotného řidiče, tak veškerých maziv.
Jak tomu bude nově, se zřejmě dozvíme v řádu měsíců. Bolide by totiž v příštím roce měl zamířit k prvním zákazníkům. Pro automobilku z Molsheimu přitom půjde o její spalovací finále. Poté se nad motorem W16 má definitivně uzavřít voda, přičemž nástupce modelu Chiron má pohánět plug-in hybridní ústrojí. S tím má napomoci chorvatský Rimac, jenž o voze mluví s nemalým nadšením. Zda tomu tak ale bude i u odborné a laické veřejnosti, je zatím ve hvězdách.






Bolide sice i nadále zůstává neskutečným extrémem, ovšem i tak jsou parametry produkční verze jistým zklamáním. Ovšem jen proto, že studie z roku 2020 nasadila laťku až přespříliš vysoko. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Existuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
před 3 hodinamiPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025
Nejnovější články
Honda promarnila obrovskou příležitost, její poslední novinka je další předražený nesmysl
před 2 hodinamiExistuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
před 3 hodinamiVW začal odhalovat další malé SUV. Nevypadá zle, pokud ale zaboduje, bude to jen na svých úkor sourozenců
před 4 hodinamiPorsche vykopli z německého akciového indexu DAX, o míře i rychlosti jeho úpadku to říká vše
před 5 hodinamiVW začal prodávat jeden ze svých největších bestsellerů v novém, auto velké skoro jako Škoda Superb nabízí od 350 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva