Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná
12.7.2008 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
Facelift nejprodávanějšího modelu značky BMW byl dlouho očekávanou událostí. Vyhraněné designové pojetí volalo podle některých po razantních změnách, jejichž realizace se dle uniknuvších informací nezdála být nemožnou. Výsledkem omlazovací kůry jsou ale pouze decentní změny.
Jsou tomu již čtyři roky, kdy se na trhu poprvé objevilo trojkové BMW poslední generace s kódovým označením E90. A je třeba říci, že svým designem hned od začátku vzbuzovalo rozpaky. Ta tam byla obecně akceptovaná elegance předchozí generace, vlády se ujal ryzí „Bangleismus” a ten zkrátka nedělá kompromisy - buď se líbí, nebo je zavržen. Není tedy divu, že část příznivců značky považovala uplynulá léta za čekání na facelift, který by pozměnil zejména trochu křivolaké zadní partie, i snad až příliš ostře řezanou příď. Nyní se dočkali, a nebo ne?
Spíše nikoli. Po příchodu nového trojkového kupé, které přišlo s uhlazenějšími liniemi, se tak nějak očekávalo, že sedan a kombi musí tyto křivky dostat také. Nestalo se tak, čtyř- i pětidvéřová verze prošly vcelku klasickým omlazením a příď kupé zůstane mezi sedany doménou ostré verze M3. Ani záď nebyla zasádním způsobem redesignována, změny jsou skutečně pouze drobné.
Nicméně je třeba říci, že prospěšné. Přemíru ostrosti předních partií vyřešil nový nárazník, který sází na uhlazenější křivky a i přes zachování tvaru předních světel je celá příď značně elegantnější. Samotná světla dostala do vínku pouze jiný „obsah”, počínaje LED blikači a konče jinými světly pro denní svícení. Změně vnímání přídě napomohla též nová kapota motoru.
Z profilu zásadní změny nevysledujeme, přehlédnout se nedají pouze nová zpětná zrcátka, která mají odvážnější tvary. Netrpělivě očekávaná „aktualizace” zadních partií vskutku nepřináší nic převratného. Odstranila však alespoň barevnou rozháranost sdružených svítilen, žlutá, červená a bílá naráz zadním světlům trojky prostě neslušely. Nyní jim dominuje červená jen s trochou bílé, světelným zdrojem blikačů jsou opět LE diody. Samotný tvar zadních světel se jeví být trochu odlišným, může to být ale pouze optický klam, pramenící právě z jiného barevného sestavení světel.
Dalším kamenem úrazu nové trojky byl interiér. Štětec a plátno kdysi nahradilo pravítko a rýsovací prkno a i to nesli mnozí nelibě. Facelift s architekturou interiéru pochopitelně mnoho nenadělal, a tak i zde zůstalo u detailů. Trochu nových materiálů doplňuje jiný volant, známý ale již z jiných modelů. Největší novinkou je tak zřejmě složitější ovládání palubního systému iDrive, vyvedené ve stylu MMI od Audi.
Technické změny potkaly trojku docela nedávno, a tak vizuální facelift, jak už je u BMW zvykem, nepřináší po stránce techniky prakticky nic převratného. Zvyknout si budeme muset pouze na upravené názvosloví. Zapomeňte na verze xi a xd a naučte se vyslovovat celým jménem 320d xDrive apod. Přehled základních technických paramterů jednotlivých verzí pro jistotu přikládáme.
Ačkoli změny jsou menší, než by si mnozí přáli, vozu prospěly a E90 to nyní sluší více než kdy dříve. Faceliftované provedení bude debutovat na pařížském autosalonu v září tohoto roku, u dealerů BMW jej lze očekávat hned záhy.
Základní technické parametry BMW 3:
BMW 318i
143 koní @ 6,000 ot.
190 Nm @ 4,250 ot.
0-100 km/h: 9,1 s
5,9 l/100 km
142 g/km CO2
BMW 320i
170 koní @ 6,700 ot.
210 Nm @ 4,250 ot.
0-100 km/h: 8,2 s
6,1 l/100 km
149 g/km CO2
BMW 325i
218 koní @ 6,100 ot.
320 Nm @ 2,400 - 4,200 ot.
0-100 km/h: 6,7 s
7,1 l/100 km
170 g/km CO2
BMW 330i
272 koní @ 6,700 ot.
210 Nm @ 4,250 ot.
0-100 km/h: 6,1 s
7,2 l/100 km
173 g/km CO2
BMW 335i
306 koní @ 5,800 ot.
400 Nm @ 1,300 - 5,000 ot.
0-100 km/h: 5,6 s
9,1 l/100 km
218 g/km CO2
BMW 318d
143 koní @ 4,000 ot.
300 Nm @ 1,750 -2,500 ot.
0-100 km/h: 9,3 s
4,7 l/100 km
123 g/km CO2
BMW 320d
177 koní @ 4,000 ot.
350 Nm @ 1,750 -3,000 ot.
0-100 km/h: 7,9 s
4,8 l/100 km
128 g/km CO2
BMW 325d
197 koní @ 4,000 ot.
400 Nm @ 1,300 - 3,250 ot.
0-100 km/h: 7,4 s
5,7 l/100 km
153 g/km CO2
BMW 330d
245 koní @ 4,000 ot.
520 Nm @ 1,750 - 3,000 ot.
0-100 km/h: 6,1 s
5,7 l/100 km
152 g/km CO2
BMW 335d
286 koní @ 4,400 ot.
580 Nm @ 1,750 - 2,250 ot.
0-100 km/h: 6,0 s
6,7 l/100 km
177 g/km CO2







































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 2 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejčtenější články
„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Krasavec od BMW, který málem přivedl automobilku ke krachu, dnes z majitelů dělá boháče. Boří aukční rekordy
9.6.2025Průměrné emise CO2 aut v EU loni vzrostly. Navzdory nekonečnému množství přetvářek, ohnutí, manipulací, přerozdělování i ryzích lží
9.6.2025VW má cestu k záchraně přímo před očima, je „překvapen” obrovským zájmem o své po letech první dostupné lidové auto
9.6.2025Majitelé Ferrari se skutečně potýkají s nebývalými ztrátami, tohle auto jednoho připravilo o víc jak 3 miliony Kč během 2 250 km
10.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva