Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku
21.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Manufaktura Mazzanti Automobili prezentuje v Monaku první dokončený supersport Evantra se sebevražednými dveřmi a sedmisetkoňovým osmiválcem.
Souběžně s autosalonem v Šanghaji má otevřeno také monacká výstava Top Marques, kde se kromě jiných exotických automobilů objevila rovněž avizovaná italská specialita Faralli e Mazzanti Evantra V8. O stroji postaveném na zakázku pro čínského zákazníka, který místo přeplňovaného boxeru požadoval americký sedmilitrový small-block V8, jsme už vše důležité asi napsali, až dosud nám však firma předkládala pouze počítačově generované obrázky. Dnes se tedy poprvé můžeme podívat, jak vůz z Gello di Pontedera vypadá ve skutečnosti.
V porovnání s rendery se zdá, že auto nakonec dostalo trochu méně nasávacích a odvětrávacích mřížek na karoserii, fotky ale především odhalují originální konstrukci „sebevražedných“ motýlích dveří otevírajících se proti směru jízdy a drobné změny lze zaznamenat rovněž v kabině.
Předně jde o ovládání převodovky, která měla podle původní koncepce dostat tlačítka a otočný přepínač jízdních režimů, nový majitel však požadoval manuál. Trochu jinak nakonec vypadá také ovládání ventilace a interiér postrádá karbonové panely, nic z toho ale nejsou detaily, které by zaměstnanci Mazzanti Automobili nemohli v rámci další objednávky opět navrhnout a poskládat v originálním provedení.
Dvousedadlové kupé sestávající z prostorového rámu vyrobeného z chrom-molybdenových trubek a karbonové karoserie je poháněný již zmiňovaným atmosférickým motorem GM, který dostal titanové ojnice a ventily či mazání se suchou vanou. Italové z něj při kompresním poměru 11,0:1 dostali 701 koní při 6 600 ot./min. a nejvyšší točivý moment 848 newtonmetrů při 4 500 ot./min. Parametry pro manuál automobilka neuvádí, ve spojení se šestistupňovou sekvencí se však Evantra V8 dostane na stovku za 3,2 sekundy a jezdí maximální rychlostí 350 km/h.
Cenu 1,3 tuny vážícího vozu o délce 4 325 mm italská společnost veřejně neprezentuje, ročně však neplánuje vyrobit více než pět kusů těchto aut a tak je dost možné, že běžné Ferrari či Lamborghini bude vedle Evantry docela lidovka.


















Italové se dosud jaksi zapomněli zmínit, jestli plochý šestiválec 3,5 l s turbodmychadly zůstává ještě ve hře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
dnes73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejčtenější články
Renault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
9.9.2025Další země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
9.9.2025Mercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
9.9.2025Evropané kupují stále nudnější auta, ukázala studie, fantazie si při výběru zjevně bere volno
9.9.2025VW už se za Audi asi stydí, na autosalonu v Mnichově ho uklidil do rohu v patře a novinky zamkl
10.9.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 21:42 - Eda
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 18:39 - pavproch
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12