Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok
3.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do Maranella se přeplňování vrací s maximální možnou vervou. V případě modernizovaného modelu 458 má zajistit sprint na stovku za 3 sekundy.
Přeplňování je dnes nejjistějším způsobem, jak dosáhnout vyššího výkonu a zároveň nižší papírové spotřeby a emisí CO2. A jelikož regulace Evropské unie jsou stále přísnější i k okrajovým výrobcům, přichází turbo či kompresor ke slovu také u automobilek, do kterých bychom to ještě před pár lety neřekli. Typickým příkladem je Ferrari, které u nové generace California T vyměnilo atmosférický agregát za přeplňovaný 3,8litrový osmiválec. S ním je kupé-kabriolet na stovce již za pouhých 3,6 sekundy, přitom má v průměru jezdit za 10,5 l/100 km. Výhody přítomnosti twin-turba jsou tak zcela jasné, přinejmenším na papíře.
Zdroje blízké magazínu Car proto momentálně tvrdí, že stejnou kúru příští rok podstoupí také nástupce Ferrari 458 Italia (je to přitom již podruhé, co se o takovém kroku hovoří). I v jeho případě bychom se totiž měli dočkat 3,8litrové pohonné jednotky, ta by však neměla produkovat „jen“ 560 koní, nýbrž citelně větší výkon. Momentálně se přitom hovoří o 670 koních, přičemž automobilka hodlá pohonnou jednotku doplnit komplexním výfukovým systémem a unikátním managementem, který by zachoval typické italské crescendo.
Stejně tak bude použita chytrá elektronika, která by řidiče donutila řadit a dosahovat vysokých otáček. Stejně jako v případě Ferrari California T by totiž i nástupce kupé s osmiválcem uprostřed měl nabízet nižší porci točivého momentu při nižších rychlostních stupních. Maximální dávka výkonu pak bude dostupná až někde u 8 000 otáček na sedmý rychlostní stupeň.
S takovou změnou je přitom logické, že očekávat můžeme o poznání lepší jízdní dynamiku. Stovku by tak budoucí majitelé nového Ferrari 458 mohli mít na tachometru již za nějaké 3 sekundy, což oproti stávajícímu provedení představuje zlepšení okolo čtyř desetin. V případě nejvyšší rychlosti se však již takový pokrok očekávat nedá, přesto by však italské kupé minimálně 330 km/h jet mohlo.
V rámci názvu se pak spekuluje o variantách 458M nebo 458T, přičemž logiku vidíme v obou návrzích - samo Ferrari v minulosti zmínilo, že modernizované verze dostanou přídomek M, po příchodu Californie T ale v úvahu připadá též druhá možnost. Samotné přeplňování je nám pochopitelně proti srsti, více než výkon oceníme charakter, který se s turbem vždy více či méně vytrácí. Na druhou stranu stačí zavzpomínat na dnes legendární Ferrari F40. I to mělo pod kapotou dmychadlo, navíc rozhodně ne sofistikované, ale spíše s pořádnou „turbo-dírou“. Přesto dnes platí za ikonu, jejíž stvoření Italům málokdo vyčítá...












Pokud nástupce Ferrari 458 Italia skutečně dorazí s přeplňovaným motorem, pak je verze Speciale zřejmě posledním modelem s atmosférickým osmiválcem uprostřed v historii Maranella
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 7 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejnovější články
Jediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
před hodinouAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
před 2 hodinamiDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
před 4 hodinamiMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
před 5 hodinamiAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva