Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 488 Spider dá stovku za 3 sekundy, střechu složí za 14
28.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřená verze 488 GTB je venku. Dostala stejných 670 koní, hmotnost narostla o 50 kilo, lehčími změnami prošel také vzhled a aerodynamika.
Na počátku dnešního dne se objevily zvěsti, že Ferrari hodlá odhalit ostrou verzi modelu F12. Tato spekulace se ovšem nakonec ukázala jako lichá, i když zcela zahálet nás italská automobilka za klávesnicí nenechala. Namísto dvanáctiválcové verze Speciale či GTO ovšem vyrukovala s otevřenou variantou osmiválcového modelu 488. Představit si tedy můžeme zcela nový Spider, který dorazil pouhých šest měsíců po kupé GTB a který je nejsilnějším roadsterem, jaký Ferrari pustilo do světa.
Jak asi všichni očekáváte, pod kapotou najdeme tentýž 3,9litrový přeplňovaný osmiválec, jaký pohání také model s pevnou střechou. Výkonem 670 koní v 8 000 otáčkách nový Spider vyrovnává limitované Ferrari SA Aperta, točivým momentem 760 Nm při 3 000 ot./min. ovšem dvanáctiválcový stroj překonává. Stovku přitom novinka pokoří za rovné 3 sekundy, na 200 km/h se pak rozjede za 8,7 s. Čtvrtmíli vůz zvládne za 10,55 sekundy, maximálně se pak rozjede na 325 km/h.
Ve srovnání s kupé tedy došlo k lehkému zhoršení jízdní dynamiky, zvláště při sprintu na dvoustovku a v rámci nejvyšší rychlosti. Důvodem je lehce zhoršená aerodynamika, na které se podílí dvoudílná hliníková střecha. Ta je oproti plátěné, jíž bylo vybaveno staré Ferrari F430 Spider, lehčí o 25 kilo, přičemž společně s výztuhami navyšuje celkovou suchou hmotnost novinky z 1 370 kg na 1 420 kilogramů. Pod specificky designovaný kryt se přitom skryje za 14 sekund.
Vyjma zakázkového krytu se Ferrari 488 Spider pyšní rovněž elektricky ovládaným skleněným zadním „větrolamem“, který lze nastavit ve třech pozicích. Stáhnout jej můžete i při nastavené střeše, aby si posádka naplno užila soundtrack přeplňovaného osmiválce. Mimo to lze počítat rovněž s aktivní aerodynamikou čelního nárazníku, zadním spoilerem navyšujícím přítlak či velkými bočními sacími otvory. Všechny tyto prvky však již byly beze změny převzaty z kupé.
Také řada mechanických či elektronických komponentů je sdílena oběma sourozenci. Máme tu tedy hliníkové šasí i panely karoserie, díky nimž disponuje Spider stejnou torzní tuhostí jako kupé 488 GTB. Nechybí ani druhá generace systému Side Slip Angle Control, která vám umožní kontrolovatelnou jízdu bokem, aktivní tlumiče či elektronický diferenciál E-Diff a technologie F1-Trac, s níž má vůz zvládat o 12 % rychlejší výjezdy ze zatáček než předchozí Ferrari 458 Spider.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že spotřeba přeplňovaného modelu osazeného 20palcovými litými koly s pneumatikami o rozměru 245/35 vpředu a 305/30 vzadu byla vypočítána na 11,4 l/100 km. Živé představení nového Ferrari 488 Spider je naplánováno na zářijový autosalon ve Frankfurtu, do prodeje pak italský kabriolet zamíří před začátkem příštího léta. Ceny jsou zatím neznámé, oproti kupé ale dozajista narostou.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.












Ferrari 488 Spider dostalo do vínku stejných 670 koní jako kupé GTB. Díky nárůstu hmotnosti o pouhých 50 kilo se navíc zvládne rozjet na stovku za identické 3 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 6 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 9 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 10 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
včeraPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva