Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari California 2014: motor V8 bi-turbo pro novou generaci je prý jistotou
3.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Během dvou let dorazí nová California, která přejde na přeplňování. Pohonnou jednotku bude mít stejnou s vrcholnou verzí Maserati Quattroporte.
Stroje italské stáje Ferrari momentálně roztáčejí svá zadní kolečka výlučně atmosférickými pohonnými jednotkami, už letos ale dorazí první hybrid v podobě nástupce supersportu Enzo a o rok později se maranellská automobilka vrátí zpátky k přeplňování. Zda se turbodmychadla postupně objeví ve všech nově příchozích vozech, to momentálně nevíme, jako první ale přejde na nucené plnění nová California, chystaná pro modelový rok 2014 nebo 2015.
Současné kupé-kabrio je poháněné atmosférickým vidlicovým osmiválcem o objemu 4,3 litru o výkonu 490 koní při 7 750 ot./min, stovku zdolá za 3,8 sekundy, jezdí nejvyšší rychlostí 312 km/h a jeho kombinovaná spotřeba činí 13,1 litru na sto kilometrů. Jinak řečeno, každá California vykazuje spotřebu paliva resp. emise CO2 zatížené pokutou v přepočtu téměř 400 tisíc korun (299 g/km), které se započítávají do celkového průměru značky.
Přestože jsou zákazníci Ferrari na vysoké pořizovací náklady asi zvyklí, majitelé těchto aut jsou za nadlimitní produkci oxidu uhličitého navíc trestáni a pokutování také na úrovni jednotlivých evropských států a není proto překvapivé, že byla také Scuderia donucena přizpůsobit se od reality odtrženému normovanému testu spotřeby.
Po představení nové vlajkové lodi Maserati je prakticky jisté, jaká pohonná jednotka se pod kapotou budoucí Californie objeví. Přestože její objem se nemusí shodovat s tím v limuzíně Quattroporte (3,8 l), podle britského Autocaru by se mělo jednat agregát stejné série vybavený dvojicí turbodmychadel poháněných výfukovými plyny.
Přestože se nový osmiválec objevil nejdříve v Maserati, Ferrari trvá na tom, že se jedná o produkt jeho vývojového oddělení, který se vyrábí v Maranellu na nové lince postavené za v přepočtu jeden a čtvrt miliardy korun. Firma již dříve potvrdila, že pracuje také na zmenšeném šestiválci, který se dostane do zatím neznámého modelu Ferrari a sedanů Maserati.
Výkony nové Californie známé nejsou, zcela jistě ale překonají 490 koní současného modelu, což by ale neměl být problém i vzhledem k tomu, že Quattroporte 3,8 V8 disponuje 530 koňmi. Na Ferrari tak už jen zůstane zařídit, aby osmiválec odevzdával svou sílu stejně dramatickým způsobem, na jaký jsou majitelé těchto aut zvyklí.
Tip: Pokud se chcete podívat na další špionážní snímky zakamuflovaného prototypu Ferrari California 2014-2015 prohlédněte si galerii na webu Autocaru.





Objem motoru v Californii může být jiný, nová V8 s dvojicí turbodmychadel však bude mít stejný základ jako ta v Quattroporte
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
včera
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
13.11.2025
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- V královské kubatuře Pedro Acosta, 14. Bagnaia; 22. Martin; 24. Bulega včera 16:32
- V Moto2 musí Salač do opravného Q1 včera 16:14
- Honda dominovala dnes v Moto3 včera 15:42
- Ve Valencii začal nejrychleji Jack Miller včera 11:57
- Liberty Media hraje kartu Amerika na prvním místě 13.11.2025
Nejnovější články
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
před 10 hodinami
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
včera
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
včera
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
včera
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
