Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Quattroporte 2013: nová generace podrobně, jede až 307 km/h
5.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ nové foto) Italský sedan dle očekávání dostal motory V6 a V8 turbo, pohon zadních kol i systém 4x4. Diesel zatím potvrzen nebyl.
Šestou generaci Maserati Quattroporte již hezkých pár týdnů známe zvenčí i zevnitř. Měsíc před výstavní premiérou na autosalonu v Detroitu se navíc italská automobilka rozhodla pozvat média na první testovací jízdy, díky čemuž musela s barvou ven také v rámci pohonných jednotek. Ty jsme vám sice již představili, nic však nebylo oficiálně potvrzeno. Tedy, až doposud.
Nyní je tedy už nad slunce jasné, že základní model dostane přeplňovaný třílitrový šestiválec. Za jeho výrobou stojí Ferrari, přičemž využití nezůstane pouze na Maserati. Lehce odladěná verze by se totiž měla objevit v budoucích modelech Alfy Romeo. V případě Quattroporte s pohonem zadních kol jeho 410 koní znamená akceleraci z klidu na stovku za rovných pět sekund, nejvyšší rychlost pak končí hodnotou 285 km/h.
Vrcholný model bude podle očekávání pohánět osmiválec o 3,8litrovém objemu, který se pro jistotu „pyšní“ hned dvojicí turbodmychadel. Výkon 530 koní tak nepřekvapí, točivý moment 651 Nm navíc lze pomocí funkce overboost krátkodobě navýšit na 721 Nm. Zrychlení 0-100 km/h za pouhých 4,7 sekundy je tak jistotou, nejvíce se nové Quattroporte V8 rozjede na 307 km/h, což z něj mimochodem dělá teprve druhé auto v historii Maserati, které je schopno pokořit kdysi bájnou metu 300 km/h.
I v tomto případě je řeč o modelu s pohonem zadních kol, systém 4x4 ke sprintům přidává desetinky, zatímco na nejvyšší rychlosti pár kilometrů v hodině ubere. Běžně přitom na zadní kola vysílá veškerou sílu motoru, na předek zamíří 50 % jen v případě prokluzu. Tato technologie ovšem bude dostupná jen na vybraných trzích, přičemž Česká republika zatím nebyla potvrzena.
Jistá rovněž není zástavba dieselového motoru pod přední kapotu, ačkoliv se o tom již několikráte spekulovalo. Pokud ovšem Maserati chce navýšit své celkové prodeje z loňských 6 200 vozů na 50 000 kusů v roce 2015, pak mu dost možná zřejmě nic jiného nezbude. Jistotou by se tedy měla stát i zvažovaná verze s prodlouženým rozvorem.
Na platformě zkrácené by se pro změnu měl objevit menší sedan Ghibli, pro který Maserati rovněž zvažuje užití stejné dieselové jednotky. Tedy s největší pravděpodobností třílitrového šestiválce. To je ovšem hudba budoucnosti, proto zpět ke Quattroporte, které stejně jako aktuální generace bude profitovat z osmistupňového automatu ZF.
Mimo to novinka již v základu nabídne 20palcová litá kola či velmi štědrý zavazadlový prostor o objemu 530 l. Po stránce konstrukční přitom bude využívat ocelový monokok s několika hliníkovými komponenty, pohotovostní hmotnost pak přesáhne 1 900 kg. Průměrná papírová spotřeba 11,9 l/100 km je, ačkoli nejde o vyloženě nízké číslo, spíše z říše modro-zlatých fantazií.
Podle britského Autocaru by tato váha neměla být problémem při řízení, zvláště při jízdě na limitu. Nápomocno je tomu i nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu. K prvním testovacím jízdám ovšem došlo jen na technické trati Balocco, která patří Fiatu, na verdikt z reálných silnic je tak třeba ještě chvíli vyčkat.
Mezitím by Maserati mělo zahájit výrobu nového Quattroporte v bývalé továrně karosárny Bertone, která se nachází poblíž Turína. Do prodeje pak novinka zamíří v únoru, přičemž u verze V8 se čeká cena cca 3 000 000 Kč.
Kdyby vám nestačily nové informace o Quattroporte 2013, měli bychom tu i pár nových fotek...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 10 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva