Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Quattroporte 2013: nabídka motorů se rýsuje, atmosféry nečekejte
19.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Atmosférické motory jsou v nové Quattroporte patrně minulostí. Obě nové pohonné jednotky - V6 i V8 - se budou spoléhat na dvě turbodmychadla.
Jsou tomu dva týdny, co přestala být tajemstvím šestá generace italské sportovní limuzíny Maserati Quattroporte. Byla odtajněna samotnou automobilkou dva měsíce před svou plánovanou výstavní premiérou, která se odehraje na lednovém detroitském autosalonu. Novinka vyvíjená pod dohledem Ferrari má být samozřejmě odpovědí na Porsche Panamera či Aston Martin Rapid, při prvním představení však Maserati zamlčelo technická data, a tak jsme netušili, nakolik bude reakce razantní.
Podrobnější informace o technice jsme se měli dovědět až těsně před výstavou, ačkoli espézetka „QP 530 HP“ byla náznakem, jaký potenciál by se mohl ukrývat pod přední kapotou. A vskutku tomu tak zřejmě i je, jak potvrzují italští kolegové z Auto edizione, kterým se podařilo vypátrat detaily. Podle jejich zdrojů dostane nová inkarnace tradičního Quattroporte celohliníkové motory V6 a V8 s přímým vstřikováním a dvojicí turbodmychadel.
Menší třílitr bude mít 410 koní a kromě verze s klasickým uspořádáním, tedy pohonem zadních kol, se objeví také provedení se systémem 4x4. Zadokolka se dostane na stovku za rovných pět sekund a pojede 285 km/h. Čtyřkolka ukrojí z času zrychlení na 100 kmh/h desetinu vteřiny a maximálka se zhorší o stejně zanedbatelný 1 km/h.
Druhá jednotka - 3,8 V8 - bude schopna pomocí přeplňování vyprodukovat 530 koní, což ji zajistí schopnost akcelerovat z 0 na 100 za 4,7 sekundy a podržení plynu až na podlaze dostatečně dlouhou dobu pak také nejvyšší rychlost 307 km/h. Oba agregáty budou standardně spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, známou z vozů BMW, Audi nebo Jaguar, počítejte ale s tím, že Maserati si ji nechá naprogramovat podle svých specifických požadavků.
Už minule jsme psali, že zážehové motory má doplnit dvakrát přeplňovaný dieselový šestiválec, Italové jej však údajně v prvních specifikacích nemají, a tak je možné, že buď dorazí později, anebo zůstane vyhrazen pro SUV, menší sedan nebo obojí. Litovat by asi v tomto případě nebylo čeho...
V8 bi-turbo bude mít 530 koní
Zdroj: Auto edizione
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 6 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 8 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před 9 hodinami - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
před 11 hodinami - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
dnes
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 17:33 - řidičBOB
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch