Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo
19.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nástupce Ferrari California se možná objeví dříve, než se čekalo. Podle předběžných zjištění kupé-kabriolet radikálně změní svůj design i techniku.
Dva plus dva kupé-kabriolet s pevnou střechou jménem California může být v interních záznamech Ferrari považováno za úspěšný model. Dokonce velmi úspěšný. Za zhruba tři a půl roku co je na trhu, Maranello pro něj našlo přes osm tisíc zákazníků. Je to nejprodávanější model značky, přibližně sedmdesát procent jeho majitelů si koupilo vůz s koníkem na kapotě poprvé a California významně promluvila i do celkových prodejních čísel značky.
Přesto bylo a je tomuto vozu ze strany klientů vyčítáno, že to zkrátka není Ferrari. Že je vyměklý, těžký a kvůli skládací pevné střeše ne zrovna nejštíhlejší. O částečnou nápravu se měl postarat mezigenerační facelift, který snížil hmotnost auta o 30 kg, zvýšil výkon vidlicového osmiválce o objemu 4,3 litru ze 460 na 490 koní a přiostřil reakce magnetoreologických adaptivních tlumičů.
Kromě toho Ferrari vypustilo paket Handling Speciale s o deset procent rychlejším převodem řízení a o patnáct procent tužšími pružinami, což mělo ještě o kousek zlepšit ovladatelnost v zatáčkách. Nicméně to všechno byly pouze dílčí reformy předchozí kritizované konstrukce, jejíž základ zůstal a uvědomuje si to také Ferrari.
Podle amerického magazínu Car and Driver se možná dočkáme nástupce kupé-kabrioletu dříve, než se původně očekávalo. Pár dní dozadu jsme zveřejnili video z okruhu ve Fioranu, po kterém se prohání decentně maskovaná California za zvukového doprovodu, který bychom mohli popsat všelijak, ale určitě ne slovy osmiválcový a vysokootáčkový. Předpokládá se, že pod přední kapotou byl uložený přeplňovaný šestiválec, Car and Drive ovšem tvrdí, že nástupce Californie dostane přeplňovaný osmiválec a V6 je ve skutečnosti vyvíjený pro vozy značky Maserati.
Kolegové dále tvrdí, že jejich zdroj v automobilce potvrzuje dramatickou změnu designu. Californii je vytýkána nesourodost přídě, střední část a zádě, jakoby se jednalo o tři jiná, navzájem propojená auta. Tomu má být konec. O tvary novinky se postaralo oddělení Ferrari Centro Stile vedené Flaviem Manzonim ve spolupráci s tradičním partnerem - studiem Pininfarina.
Ve Ferrari jsou údajně mimořádně spokojeni s designem modelu F12 Berlinetta, který představuje návrat k tradicím založeným na formě sledující funkci a přirozené kráse, a něco obdobného by mělo být aplikováno také na budoucí Californii. Manzoni se podle informátorů nechal při návrhu inspirovat klasickým Ferrari 250 GTO z roku 1960 a příští vůz se zásadně vyhne optickému zdůraznění zadních blatníků, které dělá design současné Californie tolik těžkopádným. Střecha bude nicméně opět kovová a sklápěcí. Mechanismus má být ale významně rychlejší.
Car and Driver kromě jiného tvrdí, že nástupce Californie bude jedním z prvních Ferrari, které dostane hybridní pohonnou jednotku. Jak už jsme uvedli, neměla by to být V6 a přeplňovaná V8 o výkonu minimálně 500 koní a doplněná elektromotorem o výkonu 100 koní. Ačkoli finální hmotnost auta má být nižší než současných 1 705 kg, právě kvůli aplikaci akumulátorů nebude redukce hmotnosti natolik radikální, jak by si někdo možná představoval. Přesto bude vůz schopen akcelerovat na stovku za nějakých 3,5 až 3,6 sekundy a zvládne 320 km/h.
Veřejný debut je naplánován na léto 2013, Ferrari má ovšem ve zvyku představovat svá auta na ženevském autosalonu, takže ani dřívější termín by nebyl příliš překvapivý.








Současná California je podle kritiků vyměklá, těžká a designově nevyvážená a podle nich to nezměnil ani facelift
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
včera
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
13.11.2025
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- V královské kubatuře Pedro Acosta, 14. Bagnaia; 22. Martin; 24. Bulega včera 16:32
- V Moto2 musí Salač do opravného Q1 včera 16:14
- Honda dominovala dnes v Moto3 včera 15:42
- Ve Valencii začal nejrychleji Jack Miller včera 11:57
- Liberty Media hraje kartu Amerika na prvním místě 13.11.2025
Nejnovější články
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
včera
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
včera
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
včera
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
včera
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
