Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari GTC4Lusso T je ex-FF bez 6,3 V12 a 4x4, vystačit si musí s V8 a turby
22.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Čtyřmístné Ferrari ve verzi T zbavili atmosférické V12 a nahradili ji V8 s dvjitým přeplňováním. Výsledkem je slabší, pomalejší, ale také lehčí vůz.
Ferrari GTC4Lusso, tedy faceliftované FF, dostalo přeplňovaný osmiválec. O [[0000016715 downsizing] v pravém slova smyslu ale nejde, aspoň ne teď - motor je sice oproti původní atmosférické 6,3 V12 menší a přeplňovaný, zákazníci ale budou mít dvě možnosti, co si pod kapotu tohoto čtyřmístného Ferrari zvolit. Tedy zda budou chtít tradičních dvanáct nebo papírově úspornějších osm válců. Novinka se bude jmenovat GTC4Lusso T a oním motorem bude 3,9 V8, pravděpodobně upravená jednotka z modelu 488 GTB.
Dále víme, že GTC4Lusso T bude mít 609 koní v 7 600 otáčkách a 760 Nm od 3 000 ot./min, takže pružný bude tento motor až až. Ukazuje se to ve sprintu na stovku, který modelu GTC4Lusso T má trvat 3,5 vteřiny, o jednu desetinku více než dvanáctiválcové verzi. Maximální rychlost má být o 15 km/h nižší, tedy 320 km/h namísto 335 u atmosférické V12.
Absence čtyř válců naopak vylepšila hmotnost auta, navzdory přidání dvojice turbodmychadel. GTC4Lusso T váží 1 740 kg, o půl metráku méně než dvanáctiválcové GTC4Lusso, ale má o chloupek horší rozložení hmotnosti - 46:54 na přední:zadní nápravu vs. 47:53 u verze s V12. Obojí, tedy snížení hmotnosti i změna jejího rozložení mezi nápravy, padá na vrub odstranění bizarního pohonu všech kol 4RM - GTC4Lusso T je pouze zadokolka.
I kvůli tomu byla nutná nová kalibrace natáčení zadních kol a také úprava dalších jízdních systémů. Ferrari také slibuje v podstatě nulovou prodlevu v reakci na plynový pedál, ovšem na toto téma jsme od této značky slyšeli i docela jiné věci. Systém proměnlivého tlaku turba má zajistit „pocit živé, ale progresivní akcelerace” na všechny kvalty, říká dále značka.
Jak to bude ve skutečnosti, si zatím počkejme. Další informace jistě přinese pařížský autosalon, kde se budeme moci podívat i na již vyprodané LaFerrari Aperta.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Zvenčí odlišíte GTC4Lusso T od dvanáctiválcové verze jen stěží, bude-li mít normální registrační značku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 9 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz