Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari překvapivě zařízlo svůj nejlevnější model, má za něj dražší náhradu
22.3.2023 | Petr Prokopec
Prodávalo se pořádně jen pět let, a tak nebylo nemístné očekávat, že v prodeji ještě chvíli vydrží, ale nevydrží. Dražší novinka italské značky míří do stejných vod, a tak je s Portofinem amen.
Minulý týden odhalilo Ferrari nový model, kabriolet Roma Spider. Italská automobilka tak stvořila nepřímou konkurenci pro svůj vlastní model Portofino M. Oba vozy sdílí technický základ, ať už jde o platformu či 3,9litrový osmiválec F154. Shodný je v jejich případě rovněž rozvor, stejně jako dvě nouzová zadní sedadla. Liší se tedy hlavně střechou, neboť Roma Spider dostala do vínku plátno, zatímco Portofino M sází na pevné skládací panely. A novinka bude také dražší.
I proto se čekalo, že Portofino zůstane ještě chvíli v prodeji, jakkoli Ferrari není značkou, která by byla zvyklá držet dva podobné kohouty v jednom kurníku. Ostatně již příchod kupé Roma vedl k odchodu zákazníků od otevřeného vozu, který byl původně představen v roce 2017 a prodávat se začal začátkem roku 2018. O tři léta později pak přišla modernizace, v jejímž rámci automobilka přidala do názvu písmeno „M“ odkazující na modifikace. Souběžně s tím se zvedl výkon ze 600 na 620 koní.
Právě s identickým stádem dorazilo v roce 2019 kupé Roma. Jeho design lidem padnul daleko více do oka, mimo jiné totiž odkazoval na ikonické modely značky z 50. let. Portofino oproti tomu vždy působilo spíše jako napodobenina většího 812 Superfast. V důsledku toho tak vlastně do světa vysílalo zprávu, že majitel vždy toužil po Ferrari, ale neměl na to opravdové, a tak vzal zavděk jakousi náhražkou. A to je zřejmě hlavní důvod, proč Portofino končí, i když má za sebou teprve pět let výroby.
Kolik lidí jej bude oplakávat, je otázkou. Roma Spider je totiž nejen atraktivnější, ale díky přepřáhnutí na plátno také lehčí. A ač tedy má pod kapotou stejně výkonné ústrojí, zrychlení na stovku zvládne za 3,4 sekundy, tedy o desetinu rychleji. Plátno Ferrari u kabrioletu s motorem vpředu použilo poprvé roku 1971, kdy se světu představil model 365 GTS4. Tehdy nicméně pod přední kapotou odváděl svou práci legendární dvanáctiválec Colombo. Spárován pak byl s pětistupňovým manuálem, zatímco u novinky je nabízen pouze sedmistupňový automat. S tímto ústrojím pak má vůz zvládat překonat metu 320 km/h.
Výměna pevných panelů za plátno přispěla i k praktičnosti, vůz totiž do zavazadelníku pobere 255 litrů. Ono plátno se pak složí během 13,5 sekund, čímž odkryje jak digitální přístrojový štít, tak 8,4palcovou obrazovku multimédií a 8,8palcový úzký displej před spolujezdcem. Zatímco tuto techniku mají zákazníci ve standardu, za vyhřívání krku integrované do sedadel již musí připlácet.
Ferrari Roma Spider bude vedle spřízněného kupé reprezentovat základní nabídku italské značky, třebaže bude draží než dosavadní Portofino. Foto: Ferrari
To se kvůli tomu loučí se světem, i když se prodává teprve 5 let. Foto: Ferrari
Zdroj: Road & Track, Ferrari
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 58 minutami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami