Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari si nechalo patentovat nové řešení klimatizace, větší složitost abyste pohledali
21.8.2021 | Petr Miler
Ferrari neproslulo zrovna inovacemi na poli komfortních výbavových prvků, ale časy se mění. Některý z nových modelů značky by mol být v budoucnu vybaven klimatizací, jakou svět nepoznal.
Enzo Ferrari, zakladatel zřejmě nejslavnější automobilky tohoto světa, měl na auta velmi zjednodušený pohled. Byl to člověk, který vyrostl na závodních kolbištích a svého času se nechal slyšet, že silniční vozy prodává jen proto, aby mohl financovat závodní aktivity Scuderie. I ty ale byly postavené kolem jednoduchého principu: „Stavím motory a přidělávám na ně kola,” popsal maestro Enzo svůj recept na dobrý automobil.
I když Ferrari nikdy nebyla až tak jednostrunná, do Ferrariho smrti šlo o skutečně jednostranně zaměřená auta. Ještě F40, poslední špičkový model vzniklý pod jeho taktovkou, nebyl o mnoho více než motor, kola, volant a pár „drobností” okolo. Pokud jste někdy měli tu čest vidět F40 naživo, je docela komické, jak primitivní automobil to v určitých ohledech je, vypadá skoro jako replika. Tyhle časy jsou ale dávno pryč.
Po smrti zakladatele značky se auta firmy začala stávat více a více každodenními a některé modely, jako FF resp. GTC4Lusso, nemají daleko k rodinným. Vrchol tohoto vývoje ale teprve přijde, neboť Ferrari v brzké době vytáhne své první SUV jménem Purosangue. To už bude vůz zcela orientovaný na normální ježdění, a tak musí svou komfortní stránku akcentovat ještě více než jakýkoli z dosavadních modelů. Zřejmě právě do něj pak míří nové řešení klimatizace, které si italská automobilka nechala patentovat.
Je to na Italy skutečně neobvyklá registrace u Evropského patentového úřadu, neboť s výkonem, dynamikou ani ničím takovým nemá nic společného. Popisuje způsob, jak - slovy Ferrari - zajistit pluralitu fungování ventilačního zařízení. Systém tak pomocí termokamer snímá teplotu různých částí kabiny a těla každého cestujícího, přičemž zohledňuje pohlaví, postavu a jeho oblečení. Poté na základě zjištěných údajů rozhodne o optimálním proudění, směru, cirkulaci a teplotě vzduchu vycházejícího každým z ventilačních otvorů. Tím má být zajištěno, že si všichni cestující ve svém Ferrari „užijí ten nejlepší možný zážitek z chlazení nebo topení, bez ohledu na vnější povětrnostní podmínky”.
Přehnané? Podle nás trochu ano, už současné pokročilé automatické klimatizace zajišťují velmi dobrý teplotní komfort pro celou posádku a přitom používají ještě přijatelné množství vstupů. Ovšem, komfortu není nikdy dost a pokud Ferrari přijde s něčím jako SUV, které jeho zákazníky stěží strhne svým jízdním projevem, musí bodovat jinde. Současně je ale třeba dodat, že nikde pochopitelně není psáno, že Italové tento systém do některého ze svých modelů nasadí, je to v tuto chvíli jen patent.



Lidé spatřující krásu v jednoduchosti asi z nápadu Ferrari nadšeni nebudou, jinak je ale pochopitelně technicky zajímavý. Grafika: EUIPO, CC0 Public Domain
Zdroj: Ferrari 296 Forum
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Manzi vyhrál finále šampionátu, 17. Vostatek včera 19:29
- Bulega odvrátil první Toprakův mečbol včera 19:10
- Sprint Race dominancí Aprilie včera 10:57
- Superpole Superbike vyhrál Bulega včera 10:00
- Moto2: V Down Under se pojede bez Salače včera 09:12
Nejnovější články
Dosud neznámá firma ukazuje Porsche, jak znovu dělat žádoucí auta podle jeho vlastního receptu
před 11 hodinamiReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
včeraJe to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraIkona VW mezi SUV po 23 letech skutečně končí, navíc nedůstojně, z avizované náhrady se člověk musí chytat za hlavu
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 10.18. 22:01 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 10.18. 20:36 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.18. 19:16 - petr_riha
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.18. 11:47 - pavproch
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch