Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari SP FFX do detailu, podivný exteriér doplňuje ještě podivnější interiér
29.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Unikátní dvoumístné kupé se nově ukázalo na nových fotkách z Tokia. Stejně jako zvenčí i uvnitř kombinuje více barev, nadčasová elegance mu ale chybí.
Vkus je vždy ryze individuální záležitostí - co se zkrátka líbí jednomu, o to by druhý neopřel ani kolo. Proto ostatně prakticky každá automobilka cílící na movitější klientelu nabízí větší či menší možnost personalizace. Příkladem za všechny budiž oddělení Ferrari Special Projects, které ze standardních kupátek a kabrioletů vytváří unikátní kreace. I v případě automobilky z Maranella tak ve výsledku může dojít na rozkol fanoušků, jak nám ostatně dokazuje na zakázku vyrobený exemplář SP FFX. Abychom totiž byli upřímní, pak nám se tento vůz vůbec nelíbí - naprosto však pochopíme každého, kdo zastává opačný názor.
Od úvah se ale pojďme přesunout k samotnému autu, které vzniklo přepracováním standardního Ferrari FF. Změnám byl přitom podroben jak exteriér, tak interiér, který si nyní můžeme prohlédnout vůbec poprvé. I když pro mnoho lidí asi tento pohled nebude zrovna příjemným, neboť kabina se nově ohákla do červené, modré a černé kůže, jíž společnost dělají červené kontrastní švy a bíle lakované plasty. Dort pejska a kočičky by tak mohl závidět.
Tříbarevnou karoserii, jíž kromě červeného a bílého odstínu zdobí také transparentně lakovaná karbonová vlákna, jsme pak viděli již dříve. Zopakovat tak můžeme již vyřčené, tedy že divize italské automobilky přepracovala hlavně záď, která již svým tvarem nepřipomíná shooting brake, ale spíše klasické kupé. S touto změnou ostatně souvisí i přepracování konfigurace interiéru, kdy padáka dostala nouzová zadní sedadla.
Mechanická stránka věci ovšem již zůstala zachována. Anonymní majitel z Japonska (právě v Tokiu na privátní akci se SP FFX nově ukázalo) má tak nadále co do činění s pohonem všech kol a výkonem 660 koní, jež produkuje 6,3litrový dvanáctiválec. Je ale možné, že změn doznala jízdní dynamika, na kterou by mohl zapůsobit úbytek kilogramů. Ferrari ale bohužel v tomto ohledu nevydalo žádné oficiální specifikace.



















Zakázkové Ferrari SP FFX zrovna nepatří mezi nejkrásnější kreace značky. Pohledy ovšem přitahuje
Foto: AutoGespot, LoveFerrari
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 2 hodinamiFerrari odmítá, že by odložilo projekt druhého elektromobilu. Žádný takový ani neexistuje, říká šéf po zmínkách o nulovém zájmu
před 4 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva