Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari už nikdy nebude stejné. Šéf potvrdil hybridy, víc luxusu i víc produkce
8.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ferrari vstupuje do nové éry. Ta již nebude zaměřena čistě na sportování, místo toho nás čeká více vyrobených aut stojících na modulární platformě.
Pokud máte rádi zavedené pořádky, zvláště ty související se značkou Ferrari, připravte se na fakt, že následující řádky vámi mohou poněkud otřást. Italové se totiž rozhodli vstoupit do nové éry, která po ukončení výroby manuálů počítá rovněž s modularitou, elektrifikací, vyšším luxusem a navýšením produkce. Že se vám zrovna tyto kroky nelíbí? Ani my z nich nejsme dvakrát nadšeni, nicméně na směřování značky již nelze nic změnit. Její šéf Sergio Marchionne totiž aktuálně potvrdil, že změny už jsou zaváděny a cesty zpět není.
Milovník svetrů dnes oznámil investorům, že Ferrari v budoucnu hodlá sáhnout po kombinaci klasické spalovací jednotky a elektromotoru. Tímto způsobem prý dojde k navýšení potenciálu pod kapotou, zároveň však bude snížena papírová spotřeba. Umožněno to bude přechodem na novou modulární platformu, která dovoluje usazení dvanáctiválcových, osmiválcových a dokonce i šestiválcových motorů. Přitom není podstatné, zda ty budou instalovány vpředu či uprostřed.
Architektura dále počítá se zástavbou elektrického pohonného ústrojí, a tak majitelům nabídne až 50kilometrový „bezemisní“ dojezd. Ten přitom dozajista bude uvítán zejména zákazníky z velkých světových metropolí, kde již nyní mají vozy poháněné pouze spalovacími jednotkami nemalé problémy. Do budoucna se pak chystá na mnoha místech naprostý zákaz, který však půjde tímto způsobem obejít.
Vůbec první takovou vlaštovkou se má stát nástupce modelu F12, s nímž se počítá v roce 2020. Jeho příchod zároveň odstartuje „významný posun“ ve výrobě aut, což máme chápat jako další možné navýšení roční produkce. „Nechci se k tomu nikterak zavázat, ani jakkoliv jinak potvrdit, že je to náš cíl, ale je pravděpodobné, že naše kvóty by v roce 2025 mohly přesáhnout 10 000 aut,“ uvedl Marchionne.
Tento krok je zároveň dán jistou změnou strategie značky, která se doposud zaměřovala především na ryze sportovní modely. Nicméně budoucí portfolio by mělo zahrnovat i více luxusních aut, jakými je třeba GTC4 Lusso. Tyto vozy totiž mohou okouzlit širší publikum, nakonec, GTC4 má lovit i u Range Roveru. I nadále však má být dodrženo pravidlo, že nabídka značky bude vždy minimálně o jeden kus nižší než poptávka.

Hybridy Ferrari dorazí na nové modulární platformě...
...a mezi nimi i nástupce Ferrari F12.
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
dnesNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 3 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 6 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 8 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 9 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva