Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500XL: unikly patentové snímky sériové verze
12.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Již tak početná rodina novodobých italských pětistovek se dále množí. Pochybnosti už nemusíme mít ani o vzhledu sériového Fiatu 500XL.
Pokud máte pocit, že se v poslední době s dalšími verzemi Fiatu 500 roztrhl pytel, tak máte sakra pravdu. K již existujícím provedením 500 a 500C se nedávno přidala i větší 500L, Fiat se netají ani crossoverem 500X a při testech (no spíše při tlačení...) byl přistižen elektrický 500E. Ale ani to není a nebude všechno, do výroby se totiž chystá i sedmimístná verze 500XL.
Na místě dozajista je položit otázku, co má sedm míst k sezení společného s původními ideály cinquecenta, ale na tu dnes asi odpověď nenajdeme. Hledat už jsme přitom mohli déle, neboť znovu přímo Fiat existenci úvah o „dvakrát prodloužené” verzi v minulosti více než nastínil. Teď už si ale můžeme být prakticky jisti tím, jak bude vůz vypadat, až někdy příští rok vyjede na silnice. Automobilka si totiž nechala patentovat jeho produkční vzhled.
Více než další slova tak řeknou přiložené snímky zachycující právě nákresy přihlášené na patentovém úřadě, které se nám podařilo získat. Zjevné je z nich i to, že vůz bude v prodeji také v USA, neboť hned vozu na prvním obrázku je vlastní mírně modifikovaná příď americké verze (nejsnáze si všimnete jiného řešení prostoru pro registrační značku). Jestli se vám takový Fiat zamlouvá, nebo nikoli, to necháme na vašem zvážení, vyhnout se mu už ale půjde jen obtížně.
O technice tohoto automobilového Buda Spencera alias Carla Pedersoliho můžeme do značné míry jen spekulovat. Už z minulosti ale víme, že Fiat 500 Extra Large by měl být oproti zmiňované verzi 500L delší o přibližně 25 centimetrů a skutečnou nabídnout sedm míst pro cestující - třetí řada sedadel má být zapuštěna do podlahy zavazadelníku.
Podvozek bude dozajista převzal z „eLka”, motorizace by se ale mohly dočkat menší vzpruhy - nejvýše 105 koní z benzinového TwinAiru by asi se sedmi cestujícími na palubě moc nezahýbalo a docela bychom si tak vsadili na použití většího turba 1,4. Ale to všechno se teprve uvidí, vzhled vozu je jasnou záležitostí již nyní.








Uniklé patentové snímky odhalují ze vzhledu Fiatu 500 XL úplně vše, včetně specifik přídě americké verze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 4 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva