Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Linea 2013: facelift má své české ceny, s dieselem začíná na 270 tisících Kč
27.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Sedan Linea loni prodělal mezigenerační facelit. Moc nového letitému vozu nedal, zato mu cestou z Turecka sebral benzinový motor.
Italský koncern Fiat by nepochybně rád viděl Lineu v roli vozu, který hromadně krade klientelu Citroënu C-Elyseé, Peugeotu 301 a koncernovému páru Škoda Rapid-Seat Toledo. O tom si však může - vzhledem ke svému věku a značně omezené nabídce, která byla po modernizaci dále okleštěna - nechat jen zdát.
Jak moc vážně to s prodejem vozu v Evropě italský koncern myslí, dokazuje snad i to, že přepracovaný vůz se dostává do prodeje (a to nejen u nás) téměř rok po svém představení. Navíc místo rozšíření palety nabízených motorů třeba o přeplňované zážehové MultiAiry Fiat naopak seznam agregátů ořezal, takže sedanu zůstala pouze jediná pohonná jednotka.
Jde o čtyřválcový diesel MultiJet o objemu 1,3 litru, výkonu 95 koní při 4 000 ot./min a točivém momentu 200 Nm při 1 500 ot./min., který se kombinuje výlučně s pětistupňovým manuálem. Kolik za něj Fiat chce? V základním provedení Pop oficiálně 301 900 Kč, čímž by se Linea ve srovnání se zmiňovanou konkurencí patrně daleko nedostala, takže dovozce souběžně zveřejnil pro jistotu také slevy, které budou pro potenciální zákazníky bezpochyby určující.
Vůz tedy můžete mít „v Popu” oficiálně za 269 900 Kč. Ve standardní výbavě najdete krom zmíněného motoru třeba centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přední okna v elektrice, zadní parkovací senzory, rádio s přehrávačem CD, dva airbagy nebo ABS, za manuální klimatizaci či další bezpečnostní prvky je však nutné již připlácet.
Střední stupeň výbavy Plus za 299 900 Kč přidává kupříkladu onu klimatizaci, elektrické ovládání zpětných zrcátek a pár dalších drobností. Nejdražší Lineu Lounge lze pořídit od 329 900 Kč, pokud si tedy od prodejce nenecháte přihodit nějakou výhodnou slevu.
Za tyto ceny už se vůz s dieselovým motorem prodat dá, otázkou ale je, zda zrovna po naftové jednotce v této třídě aut zákazníci prahnou. Odpověď se ale jistě dozvíme rychle, prodejní statistiky nejbližších měsíců lhát nebudou...













Po faceliftu zůstal čtyřdveřovému Fiatu už jen jeden motor, třináctistovka MultiJet o výkonu 95 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 10 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před hodinou
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 5 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 11.04. 18:18 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
