Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Linea 2013: facelift má své české ceny, s dieselem začíná na 270 tisících Kč
27.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Sedan Linea loni prodělal mezigenerační facelit. Moc nového letitému vozu nedal, zato mu cestou z Turecka sebral benzinový motor.
Italský koncern Fiat by nepochybně rád viděl Lineu v roli vozu, který hromadně krade klientelu Citroënu C-Elyseé, Peugeotu 301 a koncernovému páru Škoda Rapid-Seat Toledo. O tom si však může - vzhledem ke svému věku a značně omezené nabídce, která byla po modernizaci dále okleštěna - nechat jen zdát.
Jak moc vážně to s prodejem vozu v Evropě italský koncern myslí, dokazuje snad i to, že přepracovaný vůz se dostává do prodeje (a to nejen u nás) téměř rok po svém představení. Navíc místo rozšíření palety nabízených motorů třeba o přeplňované zážehové MultiAiry Fiat naopak seznam agregátů ořezal, takže sedanu zůstala pouze jediná pohonná jednotka.
Jde o čtyřválcový diesel MultiJet o objemu 1,3 litru, výkonu 95 koní při 4 000 ot./min a točivém momentu 200 Nm při 1 500 ot./min., který se kombinuje výlučně s pětistupňovým manuálem. Kolik za něj Fiat chce? V základním provedení Pop oficiálně 301 900 Kč, čímž by se Linea ve srovnání se zmiňovanou konkurencí patrně daleko nedostala, takže dovozce souběžně zveřejnil pro jistotu také slevy, které budou pro potenciální zákazníky bezpochyby určující.
Vůz tedy můžete mít „v Popu” oficiálně za 269 900 Kč. Ve standardní výbavě najdete krom zmíněného motoru třeba centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přední okna v elektrice, zadní parkovací senzory, rádio s přehrávačem CD, dva airbagy nebo ABS, za manuální klimatizaci či další bezpečnostní prvky je však nutné již připlácet.
Střední stupeň výbavy Plus za 299 900 Kč přidává kupříkladu onu klimatizaci, elektrické ovládání zpětných zrcátek a pár dalších drobností. Nejdražší Lineu Lounge lze pořídit od 329 900 Kč, pokud si tedy od prodejce nenecháte přihodit nějakou výhodnou slevu.
Za tyto ceny už se vůz s dieselovým motorem prodat dá, otázkou ale je, zda zrovna po naftové jednotce v této třídě aut zákazníci prahnou. Odpověď se ale jistě dozvíme rychle, prodejní statistiky nejbližších měsíců lhát nebudou...













Po faceliftu zůstal čtyřdveřovému Fiatu už jen jeden motor, třináctistovka MultiJet o výkonu 95 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Mechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
před 2 hodinamiNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
před 3 hodinami„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
před 5 hodinamiNa severu Itálie vypnuli všechny stacionární radary, s novými pravidly se nevyplatí. Ministr říká, že přesně to byl účel
před 6 hodinamiŠkoda už začala šermovat s elektrickou Octavií, jaká je vůbec idea za nabídnutím takového auta?
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom