Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat začal prodávat své první ostré SUV, o takové muzice za peníze si u nás ale můžete nechat jen zdát
22.11.2022 | Petr Prokopec
Fiat v Evropě padá ke dnu a při tom, co zde a za kolik nabízí, se ani není čemu divit. Ne všude je tak laxní. Značka dokonce dokáže dát dohromady nové výkonné kompaktní SUV a nechtít za něj majlant, najdete ho ale jen v její jihoamerické nabídce.
V loňském roce se Fiat pochlubil dostupným kompaktním SUV. Model Pulse nicméně vyhradil pouze jihoamerickým trhům, kde je o něj velký zájem. Jen v Brazílii se drží v nejlepší desítce prodávaných aut bez ohledu na třídu, což je vzhledem k přece jen trochu odlišným choutkám tamního publika obdivuhodné. Není tedy překvapivé, že se značka rozhodla nabídku tohoto modelu dále rozšířit a nově pustila do prodeje i ostré provedení Pulse Abarth, které značí návrat sportovních Fiatů na jihoamerické trhy.
Nicméně se dostaneme k detailům, zrekapitulujme si dosavadní nabídku vozu. Tu zpočátku tvořila jen varianta Turbo 200, za kterou se skrýval přeplňovaný litrový tříválec naladěný na 130 koní a 200 Nm točivého momentu. Od února nicméně mohou Brazilci sáhnout také po základní atmosférické jedna-trojce, která při spalování běžného benzinu produkuje 98 koní, zatímco v kombinaci s etanolem jich nabízí 107. Spolu s výkonem klesly i ceny a nyní startují na 79 990 brazilských realech, tedy asi 355 tisících Kč. To nezní úplně zle, na brazilské poměry rozhodně ne.
Nyní tedy Fiat pouští do prodeje posilu na druhém konci nabídky. Pulse Abarth má pod kapotou přeplňovanou verzi 1,3litrového motoru, který nabízí až 185 koní výkonu a 270 Nm točivého momentu (odtud si také říká Turbo 270) a dále pracuje s šestistupňovým automatem. Na stovku s ním auto dokáže zrychlit za 7,6 sekundy a rozjede se až na 215 km/h. Známe i rychlejší auta, jasně, tady se ale bavíme o juniorském a (jak si za chvíli povíme) docela levném neposedovi mezi kompaktními SUV.
Auto pochopitelně nedostalo jen výkonný motor, značka dále vyzdvihuje především vylepšené řízení. Došlo tedy na jeho přepracování, stejně jako na příchod odlišných pružin a tlumičů. Nechybí ani schopnější brzdy a standardní výfukový systém byl nahrazen sportovním. Ve srovnání s modelem, ze kterého ostrý Pulse vychází, tak Abarth nabízí o 13 procent tužší podvozek, o 15 procent větší torzní tuhost na zadní nápravě, snížení náklonů karoserie o 10 procent a 17palcová litá kola ve standardní výbavě.
Pulse Abarth dál láká vizuálním přerodem, který zahrnuje mj. s novou masku chladiče se specifickým výpletem, stejně jako se sportovním nárazníkem a novými mlhovkami. Odlišný je pak i zadní nárazník, který se dočkal falešného difuzoru. Finálnímo novýmo prvky jsou vedle kol s novým designem také grafické polepy, červeně lakované doplňky a slavné logo škorpiona a vtipné hlášky na prazích pravící: „Vem si svůj jed.”
Interiér vsadil na tradiční doplňky jako červené obšití sedadel i palubky nebo plaketku s označením modelu. Nechybí ani relativně bohatá výbava - standardem je mj. infotainment s 10,1palcovým dotykovým displejem, automatická klimatizace, elektrická výbava, bezdrátové nabíječky, řazení pádly pod volantem a asistenční systémy jako automatické nouzové brzdění či elektronická ruční brzda s funkcí Auto Hold.
S ohledem na vše zmíněné lze o ceně říci, že se drží při zemi. Vůz startuje na 149 900 realech, což je asi 664 tisíc Kč. Není to málo peněz, za stejnou sumu u nás ale koupíte jen základní Golf s pár drobnými příplatky. A od Fiatu nedostanete ani základní novou pětistovku (od 739 900 Kč, to není vtip), s jejíž baterií o kapacitě 23,8 kWh (ekvivalent 6,1 litru nafty) se můžete zajet tak leda vyfotit s fakturou, abyste nezapomněli, za jaký nesmysl jste dali životní úspory. Nazpátek už pojedete autobuse.
Dodejme, že Pulse i je jako Abarth vyráběn přímo v Brazílii, kde byl také navržen. Firma se chlubí 350 závaznými objednávkami za první tři dny prodeje, což nezní jako dechberoucí kvantum, na lokální poměry to ale úspěch je. Naděje, že by se Pulse dostal na jiný než jihoamerický kontinent, jsou mizivé.
Fiat Pulse Abarth je docela zajímavým zpestřením jinak celkem nudné nabídky současného Fiatu, navíc nabízí dobrý poměr hodnoty a ceny. Ne však u nás. Foto: Fiat
Zdroj: Fiat
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva