Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Uno Cargo: až tisícilitrový zavazadlový prostor pro jihoamerický trh
30.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý užitkový automobil na délku nepřesáhne 3,8 metru, přičemž o pohon se stará litrový nebo 1,4litrový motor. Přesto zvládne uvézt až 400 kg nákladu.
Fiat Uno byl svého času legendou, a to dokonce i za Železnou oponou, kam mířily jak nové, tak spíše ojeté exempláře. V roce 1995 však výroba v italském Turíně skončila a přesunula se převážně mimo Evropu. Ani tam však Uno dlouho nevydrželo a tak jej momentálně najdeme prakticky jen ve dvou lokalitách - v Jihoafrické republice a v Jižní Americe.
Druhá zmíněná oblast je v tomto směru mnohem významnější, neboť od roku 2010 se především na brazilském a argentinském trhu prodává Novo Uno. Tedy nové Uno, které svým vzhledem připomíná poladěný Fiat Panda. Podvozkově se ovšem jedná o komponenty modelu Palio, zatímco v motorovém prostoru svou práci odvádí jen pohonné jednotky uzpůsobené spalování benzinu a etanolu.
Tato pravidla platí i pro novou verzi Uno Cargo, která již podle názvu hodlá zaujmout hlavně zavazadlovým prostorem. Ten nabízí až tisícilitrový objem, přičemž po stránce hmotnostní je maximem 400 kg. Toho přitom bylo dosaženo vyjmutím zadních sedadel, mimo to užitková verze dostala ještě zatmavená zadní boční okna, černě lakované nárazníky a síť oddělující kabinu.
O pohon se ovšem již starají standardní pohonné jednotky, kdy základem je litrový čtyřválec Fire Evo o výkonu 75 koní, zatímco vrchol okupuje motor 1,4 Fire Evo produkující koní 88. V obou případech je k dispozici pětistupňový manuál, přičemž obě verze mají dorazit s velmi nízkou cenou. Ta je však stejně jako jízdní dynamika momentálně neznámá.






Fiat Uno Cargo slibuje až tisícilitrový zavazadelník. Mimo velký objem je působivá i nosnost - vůz zvládá odvézt až 400 kg
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub