Firma napravila nepochopitelnou chybu korejských automobilek, chce za to jen 2 600 Kč

Některé automobilky skutečně nepochopitelně nevyužívají výhod koncepcí určitých vozů, které pak neskýtají tolik praktičnosti, kolik by mohly. Kia s Hyundai patří mezi ně, firma Frunk to zkouší napravit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Firma napravila nepochopitelnou chybu korejských automobilek, chce za to jen 2 600 Kč

8.9.2021 | Petr Prokopec

Firma napravila nepochopitelnou chybu korejských automobilek, chce za to jen 2 600 Kč

/

Foto: Frunk

Některé automobilky skutečně nepochopitelně nevyužívají výhod koncepcí určitých vozů, které pak neskýtají tolik praktičnosti, kolik by mohly. Kia s Hyundai patří mezi ně, firma Frunk to zkouší napravit.

Jednou z výhod elektromobilů jsou jejich velkorysé vnitřní dimenze. Za nimi stojí absence prostorově náročného spalovacího pohonu, mnohastupňových převodovek i dalších souvisejících komponentů. Někteří výrobci tak prostor pod přední kapotou jinak zabíraný motorem využívají k rozšíření zadního zavazadelníku o další místo k dobru. Většina automobilek ale tzv. frunk (pojem vzniklý spojením anglických slov front trunk, tedy přední kufr) kupodivu nenabízí, a to i když pohon vozu obstarává elektromotor. Pod přední kapotou nechávají tyto značky nechávají jen techniku, a to někdy i tak, že ani nedovolují přístup k ní.

Taková strategie je do značné míry nepochopitelná a jen ukazuje, s jakou laxností automobilky ke konstrukci svých elektrických modelů přistupují. Principy elektrického pohonu jsou jen jedny a co nachází uplatnění někde, může jej najít i jinde - stačí chtít. Že se na něco takového vykašle výrobce ale ještě neznamená, že je to zcela neřešitelné.

Na tento problém chytře zareagovala rakouská firma pojmenovaná prostě Frunk. Ta přišla s plastovými boxy, které můžete instalovat pod přední kapotu namísto originálních krytů techniky či jiných komponentů. Získáte tak extra úložný prostor, i když jej automobilka jinak nenabízí, a vůz tak dokáže pojmout navíc 35 nebo 53 litrů nákladu. To vypadá jako relativně velké číslo, tyto schránky ale poberou jen pár drobností - třeba dobíjecí kabel a další příslušenství. I to je ale lepší než nic.

Objektivně vzato je to dobrý nápad - Rakušané objevili nevyužitý prostor, čím navýšili praktičnost elektrických aut. Ovšem je třeba mít na paměti, že ona auta na něco takového nejsou stavěná a je otázkou, jak moc bezpečné je něco na takovém místě nechat. V bezprostřední blízkosti se může nacházet součásti chlazení či systémů vysokého napětí.

Firma Frunk dodává, že boxy mají tepelnou odolnost do 80 stupňů Celsia a až při dvoustovce se začnou roztékat. Teoreticky by tedy problém nastat neměl, nicméně elektromobilita je aktuálně velmi nevyzpytatelná a Rakušané jsou si toho evidentně vědomi. Připouští tedy, že jimi instalovaný box může ohrozit tovární záruku a radí při cestě do servisu svůj frunk odstranit. To je trochu nešikovné, cena samotných boxů ale leccos ospravedlní - k mání jsou od 102 Eur, tedy asi 2 600 Kč.


Firma napravila nepochopitelnou chybu korejských automobilek, chce za to jen 2 600 Kč - 1 - Frunk 2021 prvni foto 01Firma napravila nepochopitelnou chybu korejských automobilek, chce za to jen 2 600 Kč - 2 - Frunk 2021 prvni foto 02Firma napravila nepochopitelnou chybu korejských automobilek, chce za to jen 2 600 Kč - 3 - Frunk 2021 prvni foto 03Firma napravila nepochopitelnou chybu korejských automobilek, chce za to jen 2 600 Kč - 4 - Frunk 2021 prvni foto 04Firma napravila nepochopitelnou chybu korejských automobilek, chce za to jen 2 600 Kč - 5 - Frunk 2021 prvni foto 05Firma napravila nepochopitelnou chybu korejských automobilek, chce za to jen 2 600 Kč - 6 - Frunk 2021 prvni foto 06
Rakouská firma Frunk nabízí plastové boxy, které mohou zaskočit za chybějící zavazadlový prostor pod přední kapotou, a navýšit tak praktičnost aut jako Kia Niro a Hyundai Kona. Nemusí to ale být úplně bez rizika. Foto: Frunk

Zdroj: Frunk

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše