Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Firma dělá sety na zástavbu elektromotoru do různých aut, vypadají jako benzinové V8
15.10.2019 | Mirek Mazal
Láká vás elektrický pohon, ale rádi byste jej měli ve vašem současném autě? Jakkoli to může znít bláhově, není to až takový problém. Jedna firma přesně taková řešení nabízí, motor jako bonus připomíná zážehový V8.
Před třemi lety firma Electric GT (EGT) pod vedením Erica Hutchinsona zaujala svět přestavbou Ferrari 308 GTS z roku 1978 na elektromobil. Vnější obal vozu zůstal sériový, ven ale putoval spalovací motor 2,9 V8 s nádrží, které byly nahrazeny lithium-iontovými bateriemi a třemi elektromotory AC51 HPEVS produkujícími 347 kW (471 koní) výkonu a 447 Nm točivého momentu.
Americká společnost přesunula sídlo do Chatsworthu v Los Angeles a dala o sobě znovu vědět řešením pojmenovaným Electric Crate Motor. Spojení „Crate Motor” se v USA používá pro agregát, který si spolu s příslušenstvím koupíte buď od výrobce nebo nějakého úpravce, a pak jej můžete použít k pohonu čehokoli. Třeba i k přeměně Porsche 911 na napodobeninu Corvette.
Pomocí elektrického motoru z bedny lze přestavět konvenční vůz na elektrický pohon jednoduchou náhradou spalovací jednotky elektrickou. EGT slibuje snadnou výměnu systémem plug-and-play s „vysokým výkonem a téměř nulovou údržbou“. Zařízení bonusově vypadá jako klasický blok zvučného agregátu.
Elektrický systém s podobou spalovacího motoru obsahuje vše potřebné pro spuštění, chybí pouze drahá baterie a montážní konzole. Electric GT již navrhla řadu montážních držáků a může dodat další podle potřebných specifikací. Kompletní balíček je údajně „připravený a předem otestovaný“, takže instalace trvá chvíli prostřednictvím pěti snadných kroků. Zabudování začíná usazením techniky, pokračuje instalací kabelového svazku a chladicího systému, poté je na řadě připojení napájecích kabelů střídavého a stejnosměrného proudu. Závěrečná práce vyžaduje zapojení chladicího čerpadla do tepelného výměníku.
Délka elektrického agregátu 86 centimetrů odpovídá malému osmiválci. Standardní EGT dává do oběhu 104 kW (142 koní) a 325 Nm, dvoumotorová technologie dosahuje 179 kW (243 koní) a 461 Nm. Křížení dvou světů počítá s napojením pouze k manuálnímu řazení. „Automatické převodovky se v sestavách EGT nedoporučují ani nepoužívají kvůli potřebě dalšího hydraulického čerpadla a neefektivnosti měničů točivého momentu,“ informuje výrobce.
Spolek dokázal připravit i „Tesla Swap“ pro zájemce o zážitkovou jízdu jako v Tesle. Motorová jednotka amerického elektromobilu o výkonu 300 až 500 koní je spárovaná s jedinou rychlostí a připravena k provozu na pomocném rámu. Celý komplet může být zapojen do libovolných vozidel s nezávislým odpružením zadních kol.







Americká firma nyní nabízí řešení, jak dobrovolně opustit svět vrčících spalovacích motorů
Zdroj: Electric GT
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 2 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
včeraVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1