Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4

Americké mini SUV zpočátku dorazí jen se dvěma motory, s nimiž spřáhne pětistupňový manuál. Automat Powershif má být součástí druhé vlny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4

17.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Americké mini SUV zpočátku dorazí jen se dvěma motory, s nimiž spřáhne pětistupňový manuál. Automat Powershif má být součástí druhé vlny.

Prakticky v každém našem článku o modrém oválu zmiňujeme tíživou situaci v Evropě,a to nikoliv kvůli klesajícím prodejům Starého kontinentu, ale spíše s ohledem na zastaralost nabídky značky. Pohled na technické specifikace Fordu EcoSport nás přílišným optimismem nenaplňuje, spíše naopak. Automobilka se však očividně navnadila úspěchem, kterého dosáhla limitovanou edicí - všech 500 kusů totiž bylo prodáno za 48 hodin. Od příchodu modelu na evropský trh si tedy slibuje značné věci.

Je samozřejmě otázkou, zda výrazných prodejních počinů bude dosaženo rovněž se standardním modelem. Zvláště, když třeba v takovém Španělsku bude vůz k mání pouze s výbavou Titanium, která zahrnuje 17palcová kola, kožené čalounění, automatickou klimatizaci, audio systém s přehrávačem CD a portem na USB, sedm airbagů nebo asistent rozjezdu do kopce. Po takto vybaveném voze totiž dozajista sáhnou jen zapřísáhlí fanoušci značky. Zvláště při ceně 17 500 Eur (cca 477 750 Kč).

Na českém trhu lze zřejmě očekávat trochu nižší částku i ponížení výbavy, žádné konkrétní zprávy ovšem k dispozici nemáme. Tedy až na fakta o hnacím ústrojí. EcoSport totiž do Evropy dorazí pouze s pohonem předních kol, neboť podle Fordu není systém 4x4 v této kategorii tak žádaný. Přičemž stejný názor má modrý ovál očividně také na modernější převodovky, neboť zpočátku bude jedinou volbou pětistupňový manuál.

S tímto druhem bude možné spřáhnout obě dvě pohonné jednotky. Tedy jak přeplňovaný tříválec 1,0 EcoBoost, tak i turbodiesel 1,5 Duratorq. První přitom počítá s výkonem 125 koní, který se zaslouží o akceleraci z klidu na stovku za 12,7 sekundy a nejvyšší rychlost 180 km/h, zatímco spotřeba má činit 5,3 l/100 km. „Naftožrout“ pak na stovku dorazí až za 14 sekund a rozjede se pouze na 160 km/h. Spotřebovat však má jen 4,6 l/100 km.

Ve druhé vlně by pak měl dorazit ještě benzinový čtyřválec 1,5 Duratec, který produkuje 112 koní a 140 Nm točivého momentu. I tato síla ovšem zamíří pouze na přední kola, kromě pětistupňového manuálu ji ale bude moci přenášet i šestistupňový automat Powershift. Spotřeba má přitom v obou případech vystoupat na 6,3 l/100 km.

Po stránce jízdní dynamiky se tedy od Fordu EcoSport nedá očekávat žádná sláva, důraz kladený na spotřebu je ale více než zřetelný. Jak jsme ovšem uvedli již na začátku, zrovna tato taktika nás přílišným optimismem nenaplňuje. Uvidíme tedy v únoru, kdy má regulérní prodej odstartovat, zda se mýlíme.


Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 1 - Ford EcoSport EU nova sada 01Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 2 - Ford EcoSport EU nova sada 02Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 3 - Ford EcoSport EU nova sada 03Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 4 - Ford EcoSport EU nova sada 04Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 5 - Ford EcoSport EU nova sada 05Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 6 - Ford EcoSport EU nova sada 06Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 7 - Ford EcoSport EU nova sada 07Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 8 - Ford EcoSport EU nova sada 08Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 9 - Ford EcoSport EU nova sada 09Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 10 - Ford EcoSport EU nova sada 10Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 11 - Ford EcoSport EU nova sada 11Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 12 - Ford EcoSport EU nova sada 12Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 13 - Ford EcoSport EU nova sada 13Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 14 - Ford EcoSport EU nova sada 14Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 15 - Ford EcoSport EU nova sada 15Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 16 - Ford EcoSport EU nova sada 16Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 17 - Ford EcoSport EU nova sada 17Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4 - 18 - Ford EcoSport EU nova sada 18
Ford EcoSport bude v Evropě k mání od února. Svou dynamikou příliš neoslní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.